Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5494
er på leting etter en sukkerspinnmaskin.. har sett at her til lands så koster maskinene langt opp mot 10000kr++ ... blir litt i det meste laget for min del. har fra før av en sukkerspinnmaskin til snaue 200kr, men det går riiimelig treigt med å lage sukkerspinn med den... så derfor lurer jeg på om det er noen som har en bedre maskin til en litt bedre og mildere pris, kanskje? eller?
Trådstarter
31 1
ah. herlig! noen flere plasser?

og ja, de var en stor smule billigere enn 10000 iallefall!
Teknikmagasinet.no søk "Maskin til spunnet sukker"
koster 399kr, har den, og dne er helt ok
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Teknikmagasinet.no søk "Maskin til spunnet sukker"
koster 399kr, har den, og dne er helt ok
Vis hele sitatet...
Virka bra den:
http://teknikmagasinet.no/db.pl?temp...l&artnr=340413
Trådstarter
31 1
hmm.. tro om den er bedre enn denne:
http://cgi.ebay.com/NEW-NOSTALGIA-RE...3%3A2|294%3A50

det er den der jeg har.

er litt usikker på målene...

hvordan tror dere at den jeg har er i forhold til den i teknikmagasinet?

Jazzin: hva syns du om din maskin? fungerer den bra? får du en "stor" sukkerspinn kjapt eller må du holde på i lengre tid for å samle til seg en stor en?

virker interessante de maskinene som man finner på eBay. problemet er vel bare at strømnivået er kanskje noe annerledes der enn hva vi har her...
Sitat av goodiegood Vis innlegg

virker interessante de maskinene som man finner på eBay. problemet er vel bare at strømnivået er kanskje noe annerledes der enn hva vi har her...
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe problem.
Bare kjøp deg en omformer/adapter så setter du den i veggkontakten og deretter stikkontakten i omformeren.

Omformere kjøper du billig på dealextreme.

Problem solved!
Trådstarter
31 1
joda.. sant så sant det, men ser at det er en god del problemer med de maskinene der, meen men... det går vel sikkert bra, vil jeg tro. hehe. får bruke LITT penger (2-3000) siden man først skal skaffe seg en maskin, eller hva?
Det kommer ann på. Om du vil ha sukkerspin store som du får på tivolier osv, så er det nok ebay greia til 350$ som holder.
Men den ejg linket til er veldig ok til småbruk. Det tar 1-2 min og varme den opp, så "klikker" den som vennen min pleier og si, og da får du et fint sukkerspinn på ca 1 min.

Sååå.. Jeg synes den er helt ok. Holder du på i 3-4 min så har du en svææring, næremer seg tivoli str..