Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1319
Nei, dette er ikke snakk om mutering (jeg håper inderlig ikke det).

Men kan noen forklare meg dette?

Problemet dukker opp på relativt random tider. Jeg har enda ikke funnet ut hvorfor det skjer. Sist gang det skjedde hadde jeg låst pcen, når jeg skrev inn passord gikk skjermen svart i millisekundet før jeg fikk samme 6-deling.

Jeg vet ikke når det begynte å skje, men det har vart en stund. Merk: Det har ikke vært slik hele tiden.

Pcen er en ca. 1,5 år gammel Asus A6T om det er til hjelp.

Problemet løses ved restart.
Sist endret av Goda; 13. februar 2008 kl. 22:35.
Den var ny, aldri opplevd før. Lukter driverproblemer her - oppdatert dem?
Sist endret av Restyle; 13. februar 2008 kl. 22:37.
..
Trådstarter
Driverne er skiftet i tide og utide, bruker nå drivere fra laptopvideo2go. Kan ærlig talt ikke huske om dette begynte før eller etter sist oppdatering.
Kan prøve en update, men magefølelsen sier at det ikke er problemet.

Skjermkortet er Geforce Go 7600.
Sist endret av Goda; 13. februar 2008 kl. 22:40.
Fant faktisk ingen nyere enn denne
Du kan jo uansett prøve, å se om det løser problemet. Kan ikke tenke meg hva ellers det kan være enn et driverproblem.
..
Trådstarter
Har nyeste fra laptopvideo2go med oppdatert inf. Som igjen er 1,5 år nyere enn driveren du linket til.
Får neste vente på nye drivere fra l2go. Eventuellt prøve å downgrade.
Sitat av duxo
Har nyeste fra laptopvideo2go med oppdatert inf. Som igjen er 1,5 år nyere enn driveren du linket til.
Får neste vente på nye drivere fra l2go. Eventuellt prøve å downgrade.
Vis hele sitatet...
Sant det, hvis ikke du har testet, så har det hjulpet for meg og reinstallere driveren.
Kan legge til at jeg ikke hadde helt samme problemet, men flere av mine problemer har blitt fikset etter en enkel reinstallasjon.
Syns heller det lukter hardware-problem, sannsynligvis i skjermen. Virker som om den låser seg til feil frekvens av en eller annen grunn. Ruller bildet? Har du prøvd å bytte oppdaterings-fekvensen? (display properties - settings - advanced osv).
Ellers kan jeg tenkte meg at det holder å slå av/på skjermen for å få normalt bilde, eller bare dra ut og inn vga-kontakten. Mulig at den gode gamle Fleksnes-metoden også fungerer (et lite eller større dunk i skjermen for de som ikke kjenner til navnet). For en stund i hvertfall..

EDIT:
Ooops, bærbar ja... stryk det som ikke passer (det meste)
God natt!
Sist endret av 10goto10; 14. februar 2008 kl. 03:00.
Minner meg om problemene jeg hadde for lenge siden.

Jeg holder en finger på at skjermkortet er skadet av temperatur, eller hvertfall går mot slutten.

Evt kan det være noe kontaktproblemer med skjermen og pcn.
en kamerat av meg hadde sammme problemet.. Det var en feil på skjermkortet som gjorde dette..
Prøvd å koble til ekstern skjerm, for å sjekke om det er skjermkortet eller skjermen som er feil?

Uansett har du rett til å få den reparert under reklamasjon, men det viste du vel...
Sist endret av Turbolego; 19. februar 2008 kl. 03:08.
..
Trådstarter
Skade av temperatur er fullt mulig. Jeg har en tendens til å ha pcen i sterilitet-posisjonen.
Har en stor mistanke om skjermkortet jeg også.

Problemet skjer som sagt kun av og til, og jeg har ikke opplevd det siden jeg lagde denne tråden. Derfor blir det å koble til en ekstern skjerm litt mye baluba.

Laptopen er kjøpt gjennom Milrab. I deres salgsvillkår står det under Garanti: - Feil oppstått ved unormal bruk eller ytre påvirkning.
Teller temperaturskade som unormal bruk? Dvs dersom jeg har brukt den i fanget/senga? I mitt syn gjør det ikke det, men er litt usikker.
"Temperaturskade.. Hæ, jeg har da alltid hatt pcen stående på bordet med god tilgang på lufting" sa man da.
Hvordan skal de finne ut om du har hatt den på fanget elns, bare si du har behandlet den godt og at det er åpenbart maskinens utforming det er noe feil med.
..
Trådstarter
Var i kontakt med selger, og de henviste meg videre til Asus egen support. Dette fordi garantien er en fabrikkgaranti fra Asus. Noen her som vet hvordan dette vil kunne utarte seg?