Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 7243
Hei!
På jobben min har vi hatt problemer med å printe fra MAC etter Apple slapp en oppdatering til macOS. (print fungerer enda fra Windows maskiner).

Har egentlig ikke noe med saken å gjøre men nå har IT prøvd å finne ut av problemet i to uker uten hell, så ville høre her om noen andre sliter med samme problemstilling.

Slik jeg forstår det sender man filen man ønsker å printe fra laptopp til en "printer-sky" og derrifra går den til print. Etter en oppdatering som nylig kom til macOS vil den ikke lengre koble opp mot denne skyen, så kan virke som Apple har fjernet denne støtten eller noe?

Printeren det gjelder er en Canon imagrRUNNER C3530i.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Jobber du i corporate som har eiga it-avdeling, og du ikkje har snøring på korleis ting er løyst teknisk, så er beste tipset å legge inn tickets og beskrive at du ikkje får jobba, og at det koster bedrifta penger. Eskaler ticket til din leder.

Når du ikkje har peiling på teknisk oppsett er det pent lite du får gjort av relevant feilsøking uansett.
Hei, protokoll til HP Print Jet eller Print Jet Direct husker ikke i farten hva det heter.

hp print jetdirect socket heter det muligens, du må endre protokollen på skriver til dette.

Du endrer dette altså på din MAC, så jeg ikke skrev det så tydelig.

Ser at jeg skrev veldig uforståelig.

Endre Protokoll på skriveoppsett på din mac til hp print jetdirect socket.
Sist endret av TAketbrett; 22. mars 2021 kl. 10:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om dere er på macOS 11 nå så tror jeg ikke print drivere fungerer som før.

Se om du finner den som bonjour printer ved å legge den til manuelt.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Jobber du i corporate som har eiga it-avdeling, og du ikkje har snøring på korleis ting er løyst teknisk, så er beste tipset å legge inn tickets og beskrive at du ikkje får jobba, og at det koster bedrifta penger. Eskaler ticket til din leder.

Når du ikkje har peiling på teknisk oppsett er det pent lite du får gjort av relevant feilsøking uansett.
Vis hele sitatet...
Du har rett der, hørte rykter om at flere andre hadde samme problem i andre bedrifter så tenkte kanskje noen med mer IT kompetanse en meg allerede hadde løst samme problem hos seg


Sitat av pikkoras Vis innlegg
Hei, protokoll til HP Print Jet eller Print Jet Direct husker ikke i farten hva det heter.

hp print jetdirect socket heter det muligens, du må endre protokollen på skriver til dette.

Du endrer dette altså på din MAC, så jeg ikke skrev det så tydelig.

Ser at jeg skrev veldig uforståelig.

Endre Protokoll på skriveoppsett på din mac til hp print jetdirect socket.
Vis hele sitatet...

Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
Om dere er på macOS 11 nå så tror jeg ikke print drivere fungerer som før.

Se om du finner den som bonjour printer ved å legge den til manuelt.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, skal se om en av disse forslagene løser problemet.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Du har rett der, hørte rykter om at flere andre hadde samme problem i andre bedrifter så tenkte kanskje noen med mer IT kompetanse en meg allerede hadde løst samme problem hos seg







Takk for svar, skal se om en av disse forslagene løser problemet.
Vis hele sitatet...
Nice, kan ikke garantere noe men tidligere ved oppsett av MAC hos min bedrift har den der valgt universalt uavhengig av printer merke
Er det AirPrint dere bruker?