Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  100 11233
Engelsk tweed synd med det nødrimet på kuwait, resten fløt jo veldig godt.
Sist endret av _abc_; 2. februar 2021 kl. 18:04.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Bacon?
Vis hele sitatet...
Det funker bare i Østfold, der Maiken uttales Meeeeken.
Alle barna hadde en kjæreste å varme seg på unntatt Maiken, hun måtte ta til takke med varmepumpa ifra Daikin
Sitat av *pi Vis innlegg
Det funker bare i Østfold, der Maiken uttales Meeeeken.
Vis hele sitatet...
Ville vi aldri gjort. Derimot ville vi uttalt "bacon" langt nærmere engelsk enn den jevne "bæikenn"-fjolle. "Beekentærningær" ftw!
Bacon uttales selvsagt beken, og det er en grunn til akkurat det: Når du har svidd det tilstrekkelig transformeres bacon til bek. Hvem sier beiken?

Og til enkelte andre her: Hvordan får dere æ-lyden inn i diftongen ai? I ei, sure! Men i ai, som i Maiken?
Enda en helt annen ting: Det har kommet massevis av fine dikt her, men verseføtter er mye viktigere enn enderim! Heder og ære til alle forsøk på limerick og sonetter, men metrikken gå opp for at det skal telle! Tell stavelser i det minste. Stedvis kunne rytmen lett vært redda ved å fjerne unødvendige fyllord og metrikkfeil får dessverre hele diktet til å snuble. Det hjelper ikke å være profesjonell pianist hvis selve pianoet er ustemt. Da låter selv Grieg jævlig.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Bacon uttales selvsagt beken, og det er en grunn til akkurat det: Når du har svidd det tilstrekkelig transformeres bacon til bek. Hvem sier beiken?
Vis hele sitatet...
Baconkongen sjøl sier beiken

https://m.youtube.com/watch?v=eCMWwOadp_0
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Bacon uttales selvsagt beken, og det er en grunn til akkurat det: Når du har svidd det tilstrekkelig transformeres bacon til bek. Hvem sier beiken?

Og til enkelte andre her: Hvordan får dere æ-lyden inn i diftongen ai? I ei, sure! Men i ai, som i Maiken?
Enda en helt annen ting: Det har kommet massevis av fine dikt her, men verseføtter er mye viktigere enn enderim! Heder og ære til alle forsøk på limerick og sonetter, men metrikken gå opp for at det skal telle! Tell stavelser i det minste. Stedvis kunne rytmen lett vært redda ved å fjerne unødvendige fyllord og metrikkfeil får dessverre hele diktet til å snuble. Det hjelper ikke å være profesjonell pianist hvis selve pianoet er ustemt. Da låter selv Grieg jævlig.
Vis hele sitatet...
Klager du på limericken og haikuen min? Det er det værste jeg har vært borti. Jeg har tellet stavelser som bare fajken jeg!
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Klager du på limericken og haikuen min? Det er det værste jeg har vært borti. Jeg har tellet stavelser som bare fajken jeg!
Vis hele sitatet...
Jeg telte ikke stavelsene dine, men reagerte i allefall ikke på rytmen umiddelbart i hverken haikuen eller limericken din.
Sitat av EngelskTweed Vis innlegg
Alle barna fikk sitte på gratis untatt Maiken,
hun måtte knulle for haiken
Vis hele sitatet...
Alle barna hadde startet med sex unntatt Maiken hun var fortsatt traumatisert etter haiken.....
Alle barna på den nordnorske barneskolen forstod problemstillingen unntatt Maiken.
Hun bare: "KA FARKEN?!"
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Klager du på limericken og haikuen min? Det er det værste jeg har vært borti. Jeg har tellet stavelser som bare fajken jeg!
Vis hele sitatet...
Limericken var i mine ører nesten og det er nettopp det som gjør dissonansen så tydelig for meg. Her, jeg markerer trykksatte stavelser med boldface og sorterer verseføtter med |.

Kode

Ei jente    | på fjik som | het Maiken    # 9 stavelser fordelt på tre amfibraker.
Var tjøndej | og hadde    | fått spajken  # ligeså, BRA!
På fjik     | skrev de weed               # 5 stavelser, en jambe og en anapest
Men hun     | kjøpte      | seg speed     # 6 stavelser, jambe, troké, spondé
 ej hun   | hekta       | på knajken    # 8 stavelser, kretikus, troké, anapest
Det kan leses litt annerledes, selvsagt. Men uansett hvordan jeg prøver å trykksette det, så halter det litt for meg.

Men! Seriøst. Jeg beklager virkelig at jeg nevnte det overhode!
At dere gidder å dikte er verdifullt, og da skal ikke jeg være en snobbete festbrems. Spesielt når jeg ikke selv har deltatt. My bad!

Edit: wtf, hvorfor er noen av ordene grønne? Oh well, se på boldface og ignorere farger.
Sist endret av Myoxocephalus; 3. februar 2021 kl. 00:27.
Alle barna sa Hi Barbie, unntatt Maiken, hun sa Hi Ken/

Aqua for life <3
alle barna var jomfu untatt maiken, hu blei voldtatt av mike tyson.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Limericken var i mine ører nesten og det er nettopp det som gjør dissonansen så tydelig for meg. Her, jeg markerer trykksatte stavelser med boldface og sorterer verseføtter med |.

Kode

Ei jente    | på fjik som | het Maiken    # 9 stavelser fordelt på tre amfibraker.
Var tjøndej | og hadde    | fått spajken  # ligeså, BRA!
På fjik     | skrev de weed               # 5 stavelser, en jambe og en anapest
Men hun     | kjøpte      | seg speed     # 6 stavelser, jambe, troké, spondé
 ej hun   | hekta       | på knajken    # 8 stavelser, kretikus, troké, anapest
Det kan leses litt annerledes, selvsagt. Men uansett hvordan jeg prøver å trykksette det, så halter det litt for meg.
Vis hele sitatet...
Faen, du leker kke diktanalyse!

Hvordan var mine verse føtter da? Jeg talte stavelsene i haikuen, og fikk med et hint til en årstid. Er det regler med trykk og sånn der?

Stevet bare datt ut av ræven.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Engelsk tweed synd med det nødrimet på kuwait, resten fløt jo veldig godt.
Vis hele sitatet...
På min dialekt utales det Kuweit
Enig i at det var et slapt nødrim, men sjeiken måtte med for å fange essensen i Maikens liv
Sist endret av EngelskTweed; 2. februar 2021 kl. 23:07.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Limericken var i mine ører nesten og det er nettopp det som gjør dissonansen så tydelig for meg. Her, jeg markerer trykksatte stavelser med boldface og sorterer verseføtter med |.

Kode

Ei jente    | på fjik som | het Maiken    # 9 stavelser fordelt på tre amfibraker.
Var tjøndej | og hadde    | fått spajken  # ligeså, BRA!
På fjik     | skrev de weed               # 5 stavelser, en jambe og en anapest
Men hun     | kjøpte      | seg speed     # 6 stavelser, jambe, troké, spondé
 ej hun   | hekta       | på knajken    # 8 stavelser, kretikus, troké, anapest
Det kan leses litt annerledes, selvsagt. Men uansett hvordan jeg prøver å trykksette det, så halter det litt for meg.

Men! Seriøst. Jeg beklager virkelig at jeg nevnte det overhode!
At dere gidder å dikte er verdifullt, og da skal ikke jeg være en snobbete festbrems. Spesielt når jeg ikke selv har deltatt. My bad!
Vis hele sitatet...
Det går bra myoxo, jeg lever ikke av diktingen min

Var ikke meningen å virke frekk heller, var mest ment som spøk

Kanskje du må skrive et dikt om Maiken, myoxo?

Skriv gjerne i hvilken form du dikter også, jeg har ikke så mye kunnskap om detta.
Sist endret av Taxidriver; 3. februar 2021 kl. 00:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan analysere så mye myoxo, da greier du et dikt nå har du jo lagt opp til det selv xD gjerne noe som ikke allerede er tatt, GL&HF
Sist endret av knert1; 3. februar 2021 kl. 01:01.
alle barna var sinte untatt maiken hu røyka en feiten

alle barna var glade untatt maiken hu ble pult av sleipen

alle barna var single untatt maiken ut satt på med bikern
Alle barna spiste snop
Maiken var mer glad i dop

Maiken likte fart
De andre barna likte å tegne svart bart
Barten til den rare mannen i enden av bakken
Mens Maiken tok lakken til polakken..

Hun ville gjøre tull og tøys
Mens de andre barna ville gå tidelig til køys.

Men hvorfor var Maiken så vill?
Hun satt jo aldri still?

De andre barna gikk på skole. Maiken slutta, hun klarte ikke.

Hun måtte bare stikke.

Men det ble noe av Maiken til slutt, nå er hun blitt rik. Hun er prinsesse. Hun Har blitt svær!

Mens de andre barna jobber med å vaske hennes klær!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av uerigert daddel Vis innlegg
Ja tittelen sier seg selv. Vis man skal lage alle barna vits til en person som aldri har fått høre en alle barna vits med sitt eget navn. Noen forslag? Hilsen en freaker uten så bredt ordforråd
Vis hele sitatet...
Hvordan endte det? Ble Maiken fornøyd?

Jeg ler da i hvertfall enda av at hun fikk spaiken
Alle barna hadde navn som rimer, utenom Maiken.
Kanskje enklere om maiken bare foretar et navnebytte?
Ifølge rimordbok så er det kun 1 norsk ord som rimer på Maiken, det er haiken.
Men er man Eminem så kan man I bunn og grunn få hva som helst til å rime.
Alle koste seg med haiken,
mens Maiken tok kajakken
Den gjorde bare vondt å lese høyt. Hvor skal trykket legges? Selv som nødrim er vel ganske tynt?
Som Flaffersen nevner så er det vel omtrent bare haiken som funker
og den dro EngelskTweed allerede i post nr.5 i tråden.

Så fikk han også solide 41KP for innsatsen.
det gikk jævlig <gaiken> med ho maiken
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Den gjorde bare vondt å lese høyt. Hvor skal trykket legges? Selv som nødrim er vel ganske tynt?
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte det samme før jeg leste det høyt. Men da jeg faktisk leste det høyt, så var det faktisk overraskende nære et fullverdig rim! Jeg uttaler «kajakken» med trykk på «kaj» og tydeligvis nesten ikke-eksisterende «a» nr 2. Tror da det er sånn det skal uttales også?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg tenkte det samme før jeg leste det høyt. Men da jeg faktisk leste det høyt, så var det faktisk overraskende nære et fullverdig rim! Jeg uttaler «kajakken» med trykk på «kaj» og tydeligvis nesten ikke-eksisterende «a» nr 2. Tror da det er sånn det skal uttales også?
Vis hele sitatet...
Meh

«Kai’ken»??
Sist endret av Taxidriver; 25. februar 2021 kl. 23:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alle barna var ute å lekte utenom Maiken, hun måtte bli hjemme å suge en feit en
Maiken liker å fake'n
Sitat av Alge Vis innlegg
Alle barna var ute å lekte utenom Maiken, hun måtte bli hjemme å suge en feit en
Vis hele sitatet...
Ingen av barna visste hva et rim var, heller ikke Alge, for han hadde også skulka 2 klasse på barneskolen og røyka tivoli tobakk, som resten av kosegjengen.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Meh

«Kai’ken»??
Vis hele sitatet...
Haha, ja, faktisk! Det ser helt dust ut når man leser det, men det er jo omtrent slik det høres ut når jeg sier «kajakken» høyt. Hvordan uttaler du det?
Med kjole så fin,
laget av lin, maiken var ute å gikk.
så kom ola moen,
med speil på skoen
og prøvde å snike seg til en titt.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Haha, ja, faktisk! Det ser helt dust ut når man leser det, men det er jo omtrent slik det høres ut når jeg sier «kajakken» høyt. Hvordan uttaler du det?
Vis hele sitatet...
Tror uttalen på det ville blitt noe slikt som kaiken med trykk på i'en.
Er en hunderase fra japan som heter kai ken det eventuelt kan rime med da.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Haha, ja, faktisk! Det ser helt dust ut når man leser det, men det er jo omtrent slik det høres ut når jeg sier «kajakken» høyt. Hvordan uttaler du det?
Vis hele sitatet...
Sånn som det skrives liksom, tar med alle bokstavene
Sitat av knert1 Vis innlegg
Ingen av barna visste hva et rim var, heller ikke Alge, for han hadde også skulka 2 klasse på barneskolen og røyka tivoli tobakk, som resten av kosegjengen.
Vis hele sitatet...
Alle freaks ble til detektiv for å finne ut hvem som slapp fjerten, men lite visste de det var knert1........
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg tenkte det samme før jeg leste det høyt. Men da jeg faktisk leste det høyt, så var det faktisk overraskende nære et fullverdig rim! Jeg uttaler «kajakken» med trykk på «kaj» og tydeligvis nesten ikke-eksisterende «a» nr 2. Tror da det er sånn det skal uttales også?
Vis hele sitatet...
Hm er det no merkelig dialekt på gang her kanskje? Uansett åssen jeg sier kajakken og Maiken høyt så blir det ikke engang til et lite nødrim. Men på dialekter kan jo trykket komme på andre plasser i ordene, og ganske forskjellig måte å uttale ord kontra kav bokmål så kanskje er det noe der?

Eller så overser jeg noe som jeg ikke skjønner pga dysleksi, men jeg må legge til at det er jo skriftlig jeg kan slite litt.

Såvidt jeg vet er kajakk et låneord fra Grønland, om det kan gi pekepinn på hvordan ordet kajakk egentlig skal uttales. Slik ordet brukes på østlandet i dagligtale rimer det ikke Maiken. Men det rimer på "Maiakken", men da har vi jo endret alle forutsetninger og er totalt lovløse. Så da kan vi jo bare skrive hva vi vil og være gængstere
Sist endret av _abc_; 28. februar 2021 kl. 20:44.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Maiken er navnet, kødder du med meg kjører jeg deg ned med sparken. Du kødder ikke med den kjente knarken, lille barken
Sitat av makkamysen Vis innlegg
Maiken er navnet, kødder du med meg kjører jeg deg ned med sparken. Du kødder ikke med den kjente knarken, lille barken
Vis hele sitatet...
Rimer ikke.
Sitat av matwoo Vis innlegg
Rimer ikke.
Vis hele sitatet...
Øyet som ser.

Alle barna bowlet unntatt maiken, hun hadde allerede fått straik’en.
Sist endret av makkamysen; 8. mars 2021 kl. 12:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av makkamysen Vis innlegg
Øyet som ser.

Alle barna bowlet unntatt maiken, hun hadde allerede fått straik’en.
Vis hele sitatet...
Nei ikke øyet som ser, det du skrev det rimer jo bare ikke.
Alle barna drakk melk hos Onkel Tore
unntatt Maiken, hun hadde en Heineken
før hun måtte hore.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av wtfgirl Vis innlegg
Alle barna drakk melk hos Onkel Tore
unntatt Maiken, hun hadde en Heineken
før hun måtte hore.
Vis hele sitatet...
Bra rim.
Men her er det Tore og hore som rimer.
Sist endret av vindaloo; 8. mars 2021 kl. 14:48.
Alle barne bar på tur utenom maiken. Hun likte ikke haiken
Sitat av PopMannen Vis innlegg
Alle barne bar på tur utenom maiken. Hun likte ikke haiken
Vis hele sitatet...
Alle barna kunne rime, unntatt de på freak, de kunne knapt nok nødrim
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Alle barna kunne rime, unntatt de på freak, de kunne knapt nok nødrim
Vis hele sitatet...
Hahaha, etter denne tråden finnes det nok av beviser på det ja
Alle barna syns sommer var gøy, untatt Maiken hun dro på sparken.
Alle barna rusa seg på sopp, untatt Maiken hun spiste barken.
Alle barna ble 18, untatt Maiken, hun ramla i parken.
Alle barna hadde fått jobb, untatt Maiken hun hadde fått sparken.
Sitat av dscalculia Vis innlegg
Alle barna syns sommer var gøy, untatt Maiken hun dro på sparken.
Alle barna rusa seg på sopp, untatt Maiken hun spiste barken.
Alle barna ble 18, untatt Maiken, hun ramla i parken.
Alle barna hadde fått jobb, untatt Maiken hun hadde fått sparken.
Vis hele sitatet...
I rest my case!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Alle barna danset swing,

Unntatt Maiken,

Hun danset ballalaiken.