Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3613
Hei

Jeg driver eget firma og jobber som regel hjemmefra via datamskin. Lagrer som alt av filer i forbindelse med jobb lokalt på PC’en.

Har også gått til inkjøp av en Ipad da jeg er en del ute å reiser.. Men det er litt problematisk mtp filer som er lagret på PC’en. Få tilgang til dem osv..

Hva anbefaler dere?

1) Kjøpe en fysisk disk og drasse med meg og lagre alt innenfor jobb på den?

2) Lagre alt jobbrelatert online på en sky?

3) Kjøpe programvare slik jeg kan koble meg opp mot PC’en som står hjemme med alt av filer på?



Ganske ny innenfor dette felte, hva har dere best erfaring med?
alternativ 2. skylagring + backup
Trådstarter
Sitat av liasis Vis innlegg
alternativ 2. skylagring + backup
Vis hele sitatet...
Det blir en del filer på en dag som lagres/endres på.. .

Så lagre manuelt på sky + backup/harddisk er det beste?
Det jeg ville funnet ut av først er om det er en risiko for at du blir uten nett, og hva skjer om du ikke får tilgang til filene?
Så alternativ 3 ville jeg forsøkt å styre unna siden du vil være veldig avhengig av både internett og at den eksterne maskinen er tilgjengelig.

Personlig ville jeg forsøkt å ha så mye som mulig lokalt og så speile dette til "skyen" i tilfelle jeg må bruke en annen enhet + backup.
Sist endret av random105675; 1. oktober 2020 kl. 14:53.
Trådstarter
Så vinkler jeg tråden i en annen retning, men hvilken skylagring anbefaler dere? Har til nå brukt Google disk, men ser lagringsplassen snart er oppbrukt
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hvor mye bruker du? Google Drive tilbyr opp til 30 TB. Det er mer enn det er praktisk å drasse med seg på reise uansett.
Det kommer litt ann på hva du lagrer. Du kan få 100GB ekstra hos Google nesten gratis, f.eks.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mzu1 Vis innlegg
Så vinkler jeg tråden i en annen retning, men hvilken skylagring anbefaler dere? Har til nå brukt Google disk, men ser lagringsplassen snart er oppbrukt
Vis hele sitatet...
Kva programvare bruker du? Har programvaren integrasjon mot ei eller fleire skyløysinger? Bruker du t.d. Office-pakken er Onedrive åpenbart val. Brukar du derimot Autocad, har Dropbox grei integrasjon mot Autocad.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva programvare bruker du? Har programvaren integrasjon mot ei eller fleire skyløysinger? Bruker du t.d. Office-pakken er Onedrive åpenbart val. Brukar du derimot Autocad, har Dropbox grei integrasjon mot Autocad.
Vis hele sitatet...
Bruker ingen programvare ..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mzu1 Vis innlegg
Bruker ingen programvare ..
Vis hele sitatet...
Jo, det gjer du. Om ikkje har du ikkje ei datamaskin, og ei heller behov for å lagre informasjon elektronisk.

Kva er det du bruker datamaskina til i jobbsamanheng?