Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5054
noen som veit kva det gule pulveret heter som ein kan bruk til å strø på/salte popcornet? de bruker å ha slikt tilgjengelig på kino, og der står det bare "salt" på de... må jo være noe anna enn salt sia de blir gule, men kva er det forno pulver? fant ein link her: http://filmkick.no/kategori/no-more-...opcorn-81.aspx - noken av disse kanskje? noen som veit??
Mulig det er flavacol du tenker på?
Det er en spesiell cocktail av salt med smørsmak, og en dæsj magisk gulfarge.

Ingredients: Salt, artificial butter flavor, yellow #5 lake (E102) and yellow #6 lake (110)
Vis hele sitatet...
Sist endret av Eplegutten; 28. februar 2011 kl. 22:44.
Det er en av de i linken ja.
Det er ikke noe annet enn godt gammeldags smør som skal gjøre popcorn godt! Omnomnom...
Smelte smør og ha på er digg ^^

Bare å lese på pakka det, hva som er i det. Masse forskjellige pulver-shit, bedre å bare ha på masse salt.. så slipper en å få det kunstige i seg.
Sukker er faktisk også ganske godt på popkorn
Karamelliserte popcorn ftw!

1: Lag karamell i en kjele
2: Ha i maiskornene
3: Ha på lokk
4: Trekk kjelen litt til side på plata og rist litt i den av og til.
5: Pass på at karamellen ikke brenner seg
6: Når alt er poppet, strø popcornet utover en kjøkkenbenk og ha på litt salt. La de kjøle ned

Spis!
Sitat av Xernox Vis innlegg
Sukker er faktisk også ganske godt på popkorn
Vis hele sitatet...
Når jeg prøver å ha det på popcornet her i huset, så klikker de andre og sier at sukker ikke hører hjemme i den skåla :P

Ender opp med at jeg har min egne,private skål med "sukkerpop" ^^
Sitat av MisterBob Vis innlegg
Karamelliserte popcorn ftw!

1: Lag karamell i en kjele
2: Ha i maiskornene
3: Ha på lokk
4: Trekk kjelen litt til side på plata og rist litt i den av og til.
5: Pass på at karamellen ikke brenner seg
6: Når alt er poppet, strø popcornet utover en kjøkkenbenk og ha på litt salt. La de kjøle ned

Spis!
Vis hele sitatet...
Må ikke glemme peanøttene!!
Sorry for å hate, men jeg kan seriøst ikke fatte at folk liker annet enn salt på popcornet! o.O
Det gule kinosaltet er det beste, men nå har jeg sett de har kommet med et helt krydderbord av blå og rosa salt med eventyrsmak greier og wtf.
Sitat av vacant Vis innlegg
Sorry for å hate, men jeg kan seriøst ikke fatte at folk liker annet enn salt på popcornet! o.O
Det gule kinosaltet er det beste, men nå har jeg sett de har kommet med et helt krydderbord av blå og rosa salt med eventyrsmak greier og wtf.
Vis hele sitatet...
Nettopp! Er akurat DEN jeg sikter til; det gule kinosaltet! Resten er jo bare ufyselig, rett og slett. Vanlig salt er jo også greit nok.

Da blir det innkjøp av gult kinosalt i morgen og 20 pk. pop-selv popcorn også fyre på 2 popcornmaskiner i en halvtime for å fylle opp 10 bæreposer OGSÅ er man klar til en filmmarathon med folket! :>
Noen som vet om det jalapenoes greiene er godt på popcorn?

Sitat av goodiegood Vis innlegg
Nettopp! Er akurat DEN jeg sikter til; det gule kinosaltet! Resten er jo bare ufyselig, rett og slett. Vanlig salt er jo også greit nok.

Da blir det innkjøp av gult kinosalt i morgen og 20 pk. pop-selv popcorn også fyre på 2 popcornmaskiner i en halvtime for å fylle opp 10 bæreposer OGSÅ er man klar til en filmmarathon med folket! :>
Vis hele sitatet...

Smør/salt - Only thing on popcorns!
Noen som veit hvor de selger det gule krydderet i oslo ?
Om det siktes til vanlig poppa poppkorn, så tilsetter de smørret ved popping.
Og ikke som et krydder etterpå.
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Ta en titt her popcorn(så vist at ts hadde samme link..) , i butikk vet jeg ikke helt men kan jo ta en tur innom Vika Food, regner med at dem har noe popcorn stash der.
Sist endret av ttj; 1. mars 2011 kl. 08:06.
på kinoen min i alta selger de poppkorn krydder
Wow! Visste ikke at SÅ mange andre leter etter det samme. Spennende, spennende.. Men ja, jeg tror nok at det er det her jeg/vi leter etter: http://filmkick.no/produkt/butter-mi...ydder-948.aspx eller den her: http://filmkick.no/produkt/popcornkr...-salt-952.aspx - Har mest tro på at det er den første da...

I Bergen får man vel kjøpt dette på Magnus Barfot eller Bergen Kino. Om ikke Storcash har det da...