Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1297
jeg har en HD 4870 med 2 DVI-porter, en BenQ G2412HD med HDMI og DVI, DVI-HDMI kabel og HDMI->DVI "brikke"/konverter (en slik en).

problemet mitt: jeg får INGEN video signal når jeg kobler DVI-enden av kabelen til skjermkortet og HDMI-enden av kabelen til HDMI-porten på PC-skjermen. tar jeg derimot å kobler HDMI-delen av kabelen til HDMI->DVI konverteren også plugger den til DVI-porten på PC-skjermen, så får jeg signal!

hva er det jeg gjør galt her? hvordan får jeg signal uten å bruke konverteren?
Har du en knapp på skjermen som heter "Input" eller "Source"?
Har du prøvd å bytte source på skjermen? Trykk på en knapp og velg HDMI.

Du kan jo også kjøre DVI->DVI?

Edit: too late
Sist endret av Dimergon; 21. januar 2010 kl. 00:25. Grunn: :P
Aaaaaa! Got it! Thanks for den! Visste ikke at skjermen fungerte slik en gang..... men er jo åpenbart at det er slik det SKAL fungere... doh. beklager for bryderiet og takker så meget igjen for hjelpen!
Slik har det vært på de fleste BenQ modeller i den siste tiden. =)

Glad vi kunne hjelpe.
ja, takker så meget. visste at man kunne stole på freakforum folket på nattetiden!

ja, har aldri hatt BenQ før nå jeg... hadde en dell tidligere og der kom ting automatisk.. men når man tenker om, så er jo dettan normalt. hehe. jaja... gjort er gjort. :P