Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  103 10078
Hei, jeg er på jakt etter det værste av musikk som finnes, altså sånn dobbelpedal og et jæævli brøl -stil :P

eller som vår alles venn otto sa det; "kølsvart dødsmetall av verste sort"
noen forslag?
Hva med Gorgoroth - Krig?

hvis du bare skal ha bråk og faenskap så anbefaler jeg Anal Cunt, selv om dette av en eller annen grunn regnes som punk
Cannibal Corpse er tingen du leter etter...

Kan by på spennende låter som "A skull full of maggots" og "Scattered Remains, Splattered Brains."
Sist endret av dagan; 25. juni 2006 kl. 17:44.
haha! Cannibal Corpse

Six Feet Under (har masse covers, må bare elske ACDC coverplata deres )
!mats's Avatar
Trådstarter
takk, noe sånt jeg leta etter ja
Svartskog, massemord og darktrhone er jo ganske mørkt.
Ganske bra også, men noen ganger blir det litt mye av det gode
massemord er sjefs

Hva med Carpathian Forest? Eller kvist
Myrkskog, Marduk eller Nile da?
Satyricon, Norther eller Dimmu Borgir.. Kan ikke fordra sistnevnte, men det er hardt..
Nei nei!
Nå vet jeg ikke heelt hva du mener med "mørk musikk" (antar at det er sort metall du vil inn på), men det mest intense jeg kommer på -som også har trommisen av trommiser til å briljere dobbelen- er Cryptopsy!!
Last ned Crown of horns iallefall!
Kan jeg få spørre hva du skal med dette ? ^^
Intestinal Disgorge - the hooker butcher . Man hører faktisk hooker butching i bakrunn med mye syke instrumenter.
1349 - legion

det verste jeg har hørt:P
Sitat av cryo
Hva med Gorgoroth - Krig?

hvis du bare skal ha bråk og faenskap så anbefaler jeg Anal Cunt, selv om dette av en eller annen grunn regnes som punk
Vis hele sitatet...
Synes det ikke er veldig merkelig at Anal Cunt regnes som punk. Er jo egentlig ett veldig lite gjennomtenkt prosjekt, det er jo bare for at det skal være bråk.

Bathory.
!mats's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spar
Kan jeg få spørre hva du skal med dette ? ^^
Vis hele sitatet...
enkelt og greit; lage hekkan og helvette

+ jeg vekka broderen med litt vakker musikk her om dagen :P
trur Cradle of Filth kan bidra med noe her :P
Possessed er også ganske friskt... om innholdet er satanisk vet jeg ingenting om. Det minner kanskje litt om Bathory.

Noen her som vet hvor man får tak i Candlemass?
Jeg har ikke sett noe fra dem siden 80-tallet.
Er det i det hele tatt gitt ut på CD?

:-) http://www.candlemass.se/ :-)

Så pinglete de var blitt da... hørtes nesten ut som King Diamond jo!
Jævla puddelrock.
Sist endret av fxxked; 29. juni 2006 kl. 23:53.
Heyo !

Leste gjennom her og fant Cannibal Corpse som forslag. Sangen dems "Pounded into dust" er artig. Vil ikke si det er mye rytme, men det kommer an på hvor spesiell musikk du er ute etter (og med spesiell så mener nå jeg at sanger bør ha litt rytme )

MVH
Tommen
Amen
et norskt deathmetal band kalt "cutthroat" er rimelig mørkt... send meg en email så kan jeg sende noen sanger

Ragnarok, gå på www.ragnarokhorde.com
Burzum, Mayhem, bathory etc... veldig bra black metal band... veit om mange fler men orker ikke skrive
The Chariot-Befor there was atlanta,there was doughlasville
Zao-At Zero
Dimmu Borgir-Puritania
As I Lay Dying-94 Hours
Benea Reach-Pandemonium
Sitat av !mats
eller som vår alles venn otto sa det; "kølsvart dødsmetall av verste sort"
noen forslag?
Vis hele sitatet...
'kølsvart satanistisk urytmisk dødsmetal'
Veeldig mye bra musikk nevt her gitt.. Skal du først begynne å "samle" slik musikk som er nevnt her, MÅ du ha Windir i samlinga.. Min anbefaling er 1184 (Album).
SlipKnot - Spit it out
Slipknot er vel ikke akkurat i den sjangeren her men... helt enig, bra musikk da...
Darkane - Secondary Effects er dritbra. Hard, rask og bråkete. Ellers er vel Dimmu o.l. det svarteste du kommer såvidt jeg vet.
Det du også kan gjøre er å skjekk ut litt selv før du spør.. VELDIG enkelt å bare ta et søk på google da. F.eks Black Metal, Death Metal osv.
Men når du først har tatt deg bryet å poste så kan jeg vel svare da: Gaahlskagg - Skullfuck.
Verste jeg har hørt i den gata er: Dying fetus - Kill your mother, rape your dog.
Bandnavn og låttittel i seg selv har stor underholdningsverdi.
cradle of filth-fear of the dark
Sitat av MysterialPhysco
cradle of filth-fear of the dark
Vis hele sitatet...
Er virkelig forferdelig. Ett band som syntes det var like greit å covre vellykkede låter isteden for å skrive sine egne. Synes de ødelegger hel låten og spesiellt coveren av Hallowed Be Thy Name. Møkk rett og slett.
Behemoth - Monumentum
Ikke mye trommehelvete,men mørk nok.

Og imho så er COF sin cover av For those who died(Sabbat) jævlig fet, samt at Hallowed be thy name duger.
St.Vitus:

Hehe, jeg har alltid hatt Anal Cunt i en egen sjanger, ettersom jeg ikke hører noe punk i det, og hvertfall ikke svartmetall ;p

Hva med Isengard?
Purified In Blood MÅ HØres
Hva mener du med "mørk" musikk? Metal? Finnes mye bra metal, men av "mørk" metal vil jeg anbefale Dimmu Borgir eller Thetres des Vampires.

Kanskje du finner noe her også: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Black_Metal_bands
Hoho, her var det mye morsomt ja. "Ellers er vel Dimmu o.l. det svarteste du kommer såvidt jeg vet."
Hihi. Listetråd, men anyway, sjekk ut sisteskiva til norske Keep of Kalessin. Brutalt kjapt, men allikevel herlig stemning.
I samme gata som GRINDCOREbandet Anal Cunt, finner du bl.a:

Funeral Rape
Cock and Ball Torture
Cliteater
Agoraphobic Nosebleed
Cumgun

Låter du bør sjekke ut er Funeral Rape med "A Chainsaw in the cunt", samt Anaal Nathrakh med "Pandemonic Hyperblast". Sistnevnte er ekstremt brutal. Knis. Kos deg.
Cannibal Corpse er veldig passende men jeg vil vel ikke anbefale det sånn for høring :P Jeg synes det er forferdelig. Noe litt greire men mørkt nok er det norske bandet Tømmermenn.
Helheim - Jormundgard <-- et MUST hvis du skal ha bråk og beinhard svart metall.
JormundgaND ja (tjue tegn)
Jeg hadde kjørt god gammel Burzum (Varg Vikernes) ;o Kanskje Carpathian Forest - og noe av det Ulver har produsert.
Shining, Furze, Inquisition, Von, Urfaust...
Har det meste innen Norsk Svartmetal og ellers aen Metal.

Norske Immortal, Dimmu Borgir, Darkthrone, Gorgoroth, Carpathian Forest, Mayhem, alle er norske og noen av verdens største Svart Metal band!
http://www.myspace.com/zyklontribe <---Norske Zyklon har sluppet ut ett nytt album som er hvert en "listen", det er tungt nok for de fleste + at de faktisk er musikalske ( hvis dette er en sammenheng det går ann å nevne det da.....) + at jeg har bidratt med ymse lyd til den nye skiva under " Miza[R] @ mordisco Recording " da....lol....måtte bare nevne det ([-_-])
▼ ... over en uke senere ... ▼
Darkthrone- A blaze in the northern sky er jo en fantastisk plate, noe i den duren du leter etter kanskje?

Kanskje også sjekke ut Kvikksølvguttene, kan bli mørkt til tider Ellers så har de andre her fått med en god del som kan være verdt å lytte til, men vil også anbefale geniale band som: Svartahrid, Dissection, Nattefrost og Khold ( Som har veldig mørke tekster vertfall).
Koldbrann, de er geniale. Ellers kan man jo høre på Satyricon, de har bra trommer, Mother North og Fuel For Hatred er verdt å skaffe seg kun for trommenes skyld. Vreid har og noe bra.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sjekk ut musikken til disse bandene:

Darkthrone, Dark Funeral, Emperor, Gorgoroth, Deicide, Mayhem, Immortal, Heaven shall burn, Burzum, Therion(gamle platene), Myrkskog, Cannibal corpse, Dimmu Borgir, Naglfar... Kunne skrevet mange fler, men det hadde tatt en stund. Er noen der ihvertfall.
Finner ikke Napalm Death sin siste i listen din, men ellers er jeg med deg
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Nargaroth, Urfaust, Gorgoroth, Mayhem, Ljå, Koldbrann.. BLACK METAL IST KRIEG!
Sist endret av sLaS; 10. april 2007 kl. 12:14.
Jeg sier bare Shining! Det er ihvertfall veldig dystert og melankolskt. Musikken er fantastisk bra og mange av låtene er veldig bassbaserte hvor bassen faktisk har fills og spiller melodi. Noe altfor få band gjør nå til dags. De har også samplet fra mange gode filmer sånn som She's So Lovely, Ginger Snaps, American Psycho, Identity og Prozac Nation. Tekstene er også sinnsykt bra. For ikke å snakke om vokalen. Og sceneshowet ikke minst!
Nå tviler jeg egentlig på at du har sett Shining live. Når jeg så de live i Trondheim så var lyden dårlig og Nicklas var idiot.
Har du lest Pondus-stripene der han satanisten kommer inn for å ha noe skikkelig "mørkt"?

Han får anbefalt danseband og felemusikk samle-cder :P Kan det funke? Jeg hadde fått mareritt av å våkne opp med Tommys'.
Kataklysm funker !
Shadows and dusts foreks.
The ressurected (husker ikke navnet nøyaktig i farten)