Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2511
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei alle freaks.

Jobber innen rus og psykisk helse.

Vil først begynne med å si at jeg har stor forståelse for hvordan traumatiske opplevelser, omsorgssvikt og annen faenskap gjør at folk ruser seg.

Videre vil jeg også si at jeg tror ikke «vi» som ikke har opplevd rusavhengighet kan forstå for stor makt avhengigheten har over livet til rusavhengige.

Spørsmålene mine er hovedsaklig rettet mot opiatavhengige. spørsmålene mine er:

Er det noen her som har greid «å komme seg ut av det» enten ved fullstendig nedtrapping av feks heroin?

Eller som fungerer med substitusjonsmedisin i lengden?

Tenker da buprenorfin, subuxone, metadon...

Og siste spørsmål noen som har vært opiatavhengige som har greid nedtrapping fra substitusjonsmedikamenter etter langtidsbruk?

For min del virker det som dette kan være enda vanskeligere.

Beklager tett og jævlig tekst, men skriver på mobil. Mvh
Sist endret av Jonta; 25. mai 2020 kl. 13:33. Grunn: Tett og jævlig tekst gjort mindre tett
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke selv men familiemedlem greide det ja. Heroin til metadon og fra metadon nedtrapping til helt fri.
Går på Subuxsone, selv om det gir mareritt :-(
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei alle freaks. Jobber innen rus og psykisk helse. Vil først begynne med å si at jeg har stor forståelse for hvordan traumatiske opplevelser, omsorgssvikt og annen faenskap gjør at folk ruser seg. Videre vil jeg også si at jeg tror ikke «vi» som ikke har opplevd rusavhengighet kan forstå for stor makt avhengigheten har over livet til rusavhengige. Spørsmålene mine er hovedsaklig rettet mot opiatavhengige. spørsmålene mine er: Er det noen her som har greid «å komme seg ut av det» enten ved fullstendig nedtrapping av feks heroin? Eller som fungerer med substitusjonsmedisin i lengden? Tenker da buprenorfin, subuxone, metadon... Og siste spørsmål noen som har vært opiatavhengige som har greid nedtrapping fra substitusjonsmedikamenter etter langtidsbruk? For min del virker det som dette kan være enda vanskeligere. Beklager tett og jævlig tekst, men skriver på mobil. Mvh
Vis hele sitatet...
Det er folk som har greid det, men det er skummelt å se hvor få.

Jobber med saken selv og det er jo lenge til jeg kan erklære å ha "greid det". Men jeg er ganske overbevist om at jeg har en reell sjanse og jeg er helt sikker på at det er nå eller aldri - om dette skal bli en happy ending
Jeg klarte å komme meg vekk fra tungt rusmisbruk i 2006. Hadde da siden 2001 brukt tyngre stoffer, men primært amfetamin, heroin, subutex, metadon og benzo. I perioder ble skiten injisert, eller tatt på andre måter. Er i dag helt fri for bruk av medikamenter. Det var et helvete, men det går an. Hold ut, det er lys langt der fremme selv om man ikke ser det.

Må si jeg føler meg utrolig heldig som klarte med god hjelp og komme meg vekk fra misbruket, og i dag har et godt "normalt" liv.
Sist endret av ___anonym; 15. mai 2020 kl. 10:57.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg slutta på egenhånd, vært uten heroin ca 1 år nå. Flytta ut i skogen i 3 mnd med masse hasj.

Kjenner fortsatt et sug hver eneste dag og vet ikke hvordan jeg reagerer om det hadde dukket opp foran meg. Men som sagt, ikke rørt noe annet enn hasj på ca 1 år. Og jeg skjøt hver dag, lenge.
Slutta og slutta, greia er å prøve å holde seg der, vil si jeg er på god vei. Var 3.5 mnd rusfri ifjor når jeg var i LAR, gikk av subutex'en 6.April, er fortsatt uten noen form for opiater noe jeg aldri har klart i lengden før.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har vært heroinavhengig i 15 år. Sluttet i 2009, men jeg har hatt to sprekker. en på 4 md og en på 2. Jeg bruker ikke noe medisiner i noen form og ikke gjort det siden 2009. Men akkurat fått adhd diagnose, så blir nok noe medz for det fremover.
Den siste 2 md sprekken forandret meg helt. Fra å alltid savne heroin, så fant jeg ut at jeg liker meg best nykter, og jeg har aldri rus-sug lenger. Merkelig og utrolig deilig.
Sitat av dukjærenorge Vis innlegg
Jeg har vært heroinavhengig i 15 år. Sluttet i 2009, men jeg har hatt to sprekker. en på 4 md og en på 2. Jeg bruker ikke noe medisiner i noen form og ikke gjort det siden 2009. Men akkurat fått adhd diagnose, så blir nok noe medz for det fremover.
Den siste 2 md sprekken forandret meg helt. Fra å alltid savne heroin, så fant jeg ut at jeg liker meg best nykter, og jeg har aldri rus-sug lenger. Merkelig og utrolig deilig.
Vis hele sitatet...
Det er veldig interesant og ikke minst oppløftende på alle plan å høre om. Sluttet du på egen hånd?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei alle freaks.

Jobber innen rus og psykisk helse.

Vil først begynne med å si at jeg har stor forståelse for hvordan traumatiske opplevelser, omsorgssvikt og annen faenskap gjør at folk ruser seg.

Videre vil jeg også si at jeg tror ikke «vi» som ikke har opplevd rusavhengighet kan forstå for stor makt avhengigheten har over livet til rusavhengige.

Spørsmålene mine er hovedsaklig rettet mot opiatavhengige. spørsmålene mine er:

Er det noen her som har greid «å komme seg ut av det» enten ved fullstendig nedtrapping av feks heroin?

Eller som fungerer med substitusjonsmedisin i lengden?

Tenker da buprenorfin, subuxone, metadon...

Og siste spørsmål noen som har vært opiatavhengige som har greid nedtrapping fra substitusjonsmedikamenter etter langtidsbruk?

For min del virker det som dette kan være enda vanskeligere.

Beklager tett og jævlig tekst, men skriver på mobil. Mvh
Vis hele sitatet...
12 år uten noe heroin
Var opiat misbruker i 15 år og skøyt heroin og dollcontine daglig, bestemte meg for at nok var nok når jeg var så drita lei det livet og "nådde bunnen" så jeg slutta på dagen. Ingen nedtrapping eller noen ting.

Men fytti så jævlig dårlig jeg var og jeg fikk kjenne hvor skakk kjørt hodet hadde blitt etter så lang tids bruk.
Vært helt rusfri i 3,5 år nå. Drikker ikke alcohol engang.