Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1767
hei. jeg har en esp kh ouija og en orville les paul custom.

jeg lurer på hva slags vedlikehold jeg bør ha på disse. tenker spesielt for esp`n da den er sjelden og har litt verdi.

det blir jo fingerfett, og svette etc på gitaren... og burde båndene oljes opp og, så de ikke tørker ut og sprekker?!
Det jeg gjør med min Epiphone Les Paul (Som ikke har mye verdi annet enn nostalgisk verdi, siden jeg elsker den over alt) er å ta en fuktig (Så og si nesten tørr) klut og tørker over gitaren en gang innimellom, under strenger, under fingerbrett, over alt egentlig. Den ser meget bra ut etterpå og støv er det ikke mer av.
tenkte litt på om jeg kunne bruke bilvoks eller noe å legge på de sjø. på lakken altså. hømm
Gitaren din trenger ikke noe vedlikehold utenom støvtørking. Du burde også olje gripebrettet omtrent en gang i året, avhengig av spilletid.


Det som er viktig for gitarer er luftfuktigheten i rommet de oppbevares i, så en luftfukter ville jeg nok investert i hvis du har gitarer av høy verdi.
IKKE... bilvoks..
hmm, ikke bilvoks nei. da vet jeg det

vet ikke helt verdien på gitaren, men tror den er verdt litt. er jo sjelden og blir aldri solgt : )

får stikke innom musikksjappa en dag og høre om de har noe stasj

her er en likens esp. litt spesiell som dere ser. kirk hammet signaturgitar. laget i 50 eksemplarer etter hva jeg har hørt.


http://i20.photobucket.com/albums/b216/Crazyfrasep/Ouija/DSC00473.jpg
Sist endret av -Robin-; 7. august 2010 kl. 19:14.
Men du kan stikke innom rebelmusic.no
Har bestilt masse diverse greier der.
Du får kjøpt masse for å vedlikeholde lakken, strengene, halsen, alt.

men det er en stund siden, vet ikke om han har inne nå
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Til gitarfinishen kan du bruke en vanlig gitarpolish, slik som feks denne

Til halsen kan du bruke en alkoholbasert ting à la denne for å få bort gugg som samler seg på gripebrettet.

Deretter er det greit å peise på med en lemon oil for å beskytte treverket.

Det finnes haugevis av produsenter som lager slikt, bare å sjekke ut nærmeste musikksjappe