Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2369
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Jeg er på leting etter et program som på en enkel og oversiktelig måte lar meg lage en database over de filmene jeg har i sammlingen min... Den må kunne inneholde informasjon som et kort sammendrag, skuespillere, regissør, karakter osv... enten dette skrives inn selv eller hentes fra nettet... jeg vet at det finnes muligheter på nettet (imdb) men vil ha et program jeg kan kjøre fra PC'en....

Noen som kan hjelpe meg med dette?
Ant movie catalog! (!!)

http://www.antp.be/software/moviecatalog/


Edit: <skryt> Har alle funksjoner hittil nevnt og enda flere. AMC bruker script til å laste ned informasjon, så den støtter IMDB pluss en drøss andre. Jeg bruker AMC hovedsaklig til å bestemme meg for hvilken film jeg vil se på en rask og enkel måte. Bruker AMC til å sortere filmene etter et utall alternativer og får en god oversikt over relativ informasjon om filmen. Har du en liste med filmene dine fra før så er der en konfigurabel import funksjon, anbefaler alle å prøve AMC selv om de bruker noe annet i dag (hvorfor ellers skulle jeg gidde å bry meg med å skrive så mye). Dessuten er den gratis. </skryt>
Sist endret av sputch; 3. januar 2006 kl. 18:12.
Prøv DVD Profiler. Anbefalles på det sterkeste. Laster ned cover art, referat, rolleliste osv, fra imdb.
finner masse på Sofpedia
Med`s Movie manager anbefaler jeg på det sterkeste.
DVD Collector er hva jeg har brukt til nå. Gir deg også mulighet til å eksportere DVD-listen som html slik at du kan briefe rundt med alle filmene du har
Jeg bruker VideoDB. Du kan jo sjekke ut min samling, og se hvordan det fungerer; http://skilledninja.org/videodb/
Marjos forslag støttes. Det trengs litt konfigurasjon til, men når du har det oppe går det som en drøm. Du trenger bare å legge til IMDB-nummeret til filmen så henter den all informasjon selv.
Dvd profiler var helt konge og var enkelt å bruke samt at det er utalliget skins å velge mellom
Jeg har laget et eget script for å holde orden på filmene mine, i PHP.
Men jeg kunne trenge et script som heter diverse IMDB informasjon for meg, så jeg slipper å lage et grab-script selv. Noen som har et på lager?
Programmet MovieTrack gjør det. Den henter all informasjon fra IMDB den kan få tak i. Inkludert cover.
MovieTrack
Sitat av zeth
Jeg har laget et eget script for å holde orden på filmene mine, i PHP.
Men jeg kunne trenge et script som heter diverse IMDB informasjon for meg, så jeg slipper å lage et grab-script selv. Noen som har et på lager?
Vis hele sitatet...
Du kan jo laste ned VideoDB som Marjo linker til og se hvordan dem har gjort der..
Hmm,

vel og bra til sitt bruk disse programmene.

Men jeg er på jakt etter noe littegrann annerledes.

ett script over filmer jeg sist har sett.

Er tenkt som en plugin til en blog hvor jeg skal kunne legge inn filmer, imdblink, kommentar og evt hvem jeg så den med.

php / mysql.


Noen som har vært borti noe slikt?

Vet det finnes en norsk webside med disse funksjonene, men har selvfølgelig glemt linken og vet ikke om det er mulig å "linke" til denne fra en blog.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet om man kan legge til egne filmer i DVD profiler som man ikke finner med søkefunksjonen der. Skulle bla legge til "Den Siste Fleksnes", men denne fant den ikke.

Noen som kan hjelpe ?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Marjo
Jeg bruker VideoDB. Du kan jo sjekke ut min samling, og se hvordan det fungerer; http://skilledninja.org/videodb/
Vis hele sitatet...
Har installert dette nå, men har problemer med å få det til å fungere helt.
Hvordan setter jeg slik at gjester ikke kan redigere?

Hadde i utgangspunktet tenkt å la videosamlingen være stengt for offentligheten, og lagde derfor en "look:look" konto, men her fikk de også tilgang til å redigere, og det var ikke alle filmene jeg la til som ble vist.

Noen tips?
Bruker selv GCfilms, som er et rimelig godt alternativ for de av oss som benytter GNU/linux. Fikk til og med importert en liste jeg en gang hadde begynt på i DVD Profiler.

Er inkludert i de fleste pakkesystmene og anbefales til alle
Jeg bruker Windows, og vil ha et nettbasert system.
www.origons.com

Se mine lister:

1. DVD/DVDr: http://www.origons.com/movies/?user=Dosky
2. TV-Serier: http://www.origons.com/movies/?user=nekkid


Enkelt og greit.

Fordeler: kobles enkelt med imdb - og du får en veldig lett oversikt.
Du kan importere lister, bare se systemet det er satt opp på.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Gollum
Hmm,

vel og bra til sitt bruk disse programmene.

Men jeg er på jakt etter noe littegrann annerledes.

ett script over filmer jeg sist har sett.

Er tenkt som en plugin til en blog hvor jeg skal kunne legge inn filmer, imdblink, kommentar og evt hvem jeg så den med.

php / mysql.


Noen som har vært borti noe slikt?

Vet det finnes en norsk webside med disse funksjonene, men har selvfølgelig glemt linken og vet ikke om det er mulig å "linke" til denne fra en blog.
Vis hele sitatet...
Vet jeg er veldig seint ute med å svare på dette, men jeg kom tilfeldigvis over denne tråden da jeg lette etter noe greier til VideoDB. Jeg har selv brukt det lenge, og har laget en sånn funksjon du ser etter. Du kan jo kikke på min samling her og se hvordan det ser ut, eller så kan du sende meg en privat melding eller noe sånt. Det trengs egentlig litt php-skills, men det kan hende det holder med den gode gamle copy/paste-metoden. Det er ikke så fryktelig stress.

- loketing
WhereIsIt er et godt alternativ