Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1945
Er det mulig å få brent en DVD-cd av en divx og få med undertekst til en .srt eller .sub fil?
folk (inkl. meg)) har spurt om det før. det virker ikke som folk vet.
Lurer på noe lignende, er det mulig å brenne en SVCD/Xvid til en DVDplate ? Isåfall, hvordan !?
Opprinnelig postet av dannyl
Er det mulig å få brent en DVD-cd av en divx og få med undertekst til en .srt eller .sub fil?
Vis hele sitatet...
DVD-cd? Hva er det for noe?

Opprinnelig postet av John B
Lurer på noe lignende, er det mulig å brenne en SVCD/Xvid til en DVDplate ? Isåfall, hvordan !?
Vis hele sitatet...
Du kan alltids brenne den som data, men hvis du tenker å spille av i dvd-spiller må du reencode.

edit: Hvis dvd-spilleren din takler svcd/xvid, er det nok en mulighet for at det går, men jeg kan ikke gi deg et sikkert svar. Tviler på svcd, men xvid tror jeg kan gå.
Sist endret av Laurentius; 15. januar 2005 kl. 23:59.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
stiller dette spørsmålet igjen, trenger å brenne ei .avi fil med en tilhørende sub, er det noen måte å få til dette? har prøvd i avi2dvd --> der får jeg ikke noe audio stream, og prøvde AVI DivX MPEG to DVD Converter & Burner Pro --> der fikk jeg bare en kernel32.dll-feil :S

Dette haster litt, så håper på svar
det går fint med et program som heter DVD santa
Det å få ut custom subs på en DVD, og en (S)VCD spesielt, er en smertefull prosess første gang. Det har allikevel kommet såpass med programmer at det skal la seg gjøre, og selv om det tar lang tid er det fullt overkommelig.

Det vanligste er å reencode om avi-fila til DVD-compliant Mpeg-2. Dette må gjøres i encodere som TMPGEnc eller Cinema Craft Encoder, som ikke er freeware. Dette tar dessuten lang tid om du skal gjøre det på god kvalitet. Du må ha tålmodighet for slikt et prosjekt.

Deretter om man skal ha subtitles må man bruke enda et program, jeg har bare erfaringer med DVDLab som lar deg velge custom subs. Det er veldig viktig at du har en subtitle som passer med lyden/bilde i utgangspunktet, slik at det ikke blir delay. Man legger da til alle subtitlene man vil ha som deretter gjøres om til DVD subtitle tracks, slik vanlige DVDer pleier å ha.

Om du skal ha over avi-fil til (S)VCD er DVD2SVCD et program som lar deg gjøre om fra nesten alt til nesten alt, og om du har en god encoder i tillegg så er dette et veldig greit program. Bare pass på at du husker å får over til 16:9 og ikke 4:3, mange som glemmer det. Du må allikevel få tak i encodere ettersom dette programmet ikke har med noe særlig av konverteringsmateriale innebygd. Så etter å ha installert tredjeparts programvare må det oppdateres i innstillingene.

Det letteste vil allikevel være å bruke AVI2DVD, et program som kommer med ufattelig mange språk, og er så rett frem at om du ikke klarer det her, ja da bør du ønske deg en DivX-spiller til jul istedet. Velg fil - subtitle - encoder - start! Det følger også med tre encodere, du kan selv velge den du vil bruke. Det ligger en guide her som forklarer alt, selv om det i utgangspunktet ikke trengs: http://www.afterdawn.com/guides/arch...vd_avi2dvd.cfm

Du vil etterhvert ende opp med et image, mest sannsynlig .iso, og derfra er det bare å brenne ut og nyte! Om du føler deg litt for god til å bruke AVI2DVD så kan det hende det står noe mer brukbart på http://www.doom9.org/conversionguides.htm

Lykke til!
SD

edit: om du skal bruke DVDSanta, som etter sin versjon fra mars 2005 også tillater eksterne .srt/.sub/.idx filer, så kan jeg anbefale dette: http://www.videohelp.com/guides.php?...lect=4;13#4;13
Allikevel er det ikke like lett som AVI2DVD og kanskje DVD2SVCD, så kanskje du bør begynne der. Det er også i tidligere versjoner funnet mye bugs i sammenheng med subtitles etter hva jeg har hørt.
Sist endret av SD; 19. desember 2005 kl. 22:12.
Sitat av SD
Det letteste vil allikevel være å bruke AVI2DVD, et program som kommer med ufattelig mange språk, og er så rett frem at om du ikke klarer det her, ja da bør du ønske deg en DivX-spiller til jul istedet. Velg fil - subtitle - encoder - start! Det følger også med tre encodere, du kan selv velge den du vil bruke. Det ligger en guide her som forklarer alt, selv om det i utgangspunktet ikke trengs: http://www.afterdawn.com/guides/arch...vd_avi2dvd.cfm

Du vil etterhvert ende opp med et image, mest sannsynlig .iso, og derfra er det bare å brenne ut og nyte! Om du føler deg litt for god til å bruke AVI2DVD så kan det hende det står noe mer brukbart på http://www.doom9.org/conversionguides.htm

Lykke til!
SD
Vis hele sitatet...
Takk for et bra svar =) Skrev derimot at jeg ikke fikk avi2dvd til å funke, men har etter en viss periode med knoting fått den til å encode, så får se om det blir noe tess

takk gutter
▼ ... over et år senere ... ▼
Det er jo mye lettere og bare laste ned fulle dvd'er så får du tekst og alt det dritet :P
ConvertXToDvd er et program som dekker ALT dere spør om her
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hahaha .. :P
Ikke verre enn og laste ned undertekst fra undertexter.se eller divxnorway etc, rename srt-filen til det samme som filmfilen så dem blir akkuratt like, untatt at det blir .srt bakerst selfølgelig :P
Sitat av Restyle
Hahaha .. :P
Ikke verre enn og laste ned undertekst fra undertexter.se eller divxnorway etc, rename srt-filen til det samme som filmfilen så dem blir akkuratt like, untatt at det blir .srt bakerst selfølgelig :P
Vis hele sitatet...
Jo, det er mye verre enn det. Har du lest overskriften på tråden? Les før du uttaler deg.
Sitat av DonTomaso
Jo, det er mye verre enn det. Har du lest overskriften på tråden? Les før du uttaler deg.
Vis hele sitatet...
Jo, du har f.eks en divX-film på ei dvd-plate, med en subtitle-fil med samme navn som filmen, så funker det (såfremt DVD-spilleren din støtter det).
Du kan tilogmed ha mange divx-filmer med tilhørende subs på samme dvd-plate.
Wow, jeg elsker nekrofili. Det er så hipt i det siste.

Som nevnt tidligere funker ConvertXtodvd. Å bare rename funker dersom du har en dvd-spiller som støtter DivX / XviD. Ting har blitt lettere siden denne tråden ble laget.
Sist endret av ulldott; 22. april 2007 kl. 15:03.
▼ ... over en uke senere ... ▼
anbefaler CONVERXTODVD og DVDSANTA.. her kan du Converte avi til dvd + legge til eventuelt subtitle som du kan få lastet ned på mysubtitles.com og opensubtitles.org.

ha en fin dag
DVD SANTA og DVD LAB PRO er programmer som dette går ann med.. Vis du har en xvid/SVCD fil og en subtilte fil du vil gjøre om til en dvd.. Men vis du ikke trenger subtitelen så vil jeg sterkt annbefale NERO VISION EXPRESS.. men da får du ikkke med subtilte fila
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg bruker ConvertXtoDVD, der trenger du video og en anna fil for underteksten.

Men det jeg lurer på er, hva slags type tekst er normalt og behagelig å lese? Sånn som de bruker på NRK, TV2 og alle de andre filmene som går på kino. Den "klassiske".
Min mening av tekst type: Det er for ekspemel: Times New Roman, Arial Black osv.
Sist endret av Torst3in; 30. juni 2007 kl. 19:30.