Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2136
Vil smuler med brunt lage en infused kaffe? spør for en venn
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er vel ikke noe fett i kaffen som bruningen kan løse seg opp i. Så tviler. Det vil nok også smake kuk
mekkeboks's Avatar
Trådstarter
19 3
Hva med å putte en dasj med smør oppi kaffekoppen før man heller oppi varm kaffe først?
Du kan lage cannabutter og blande inn i morgenkaffen.
Blandingen av hasjsmør/olje og kaffe kan rapporteres å være helt forjævlig. Anbefaler te i stedet, earl grey er min favoritt. Et alternativ jeg har fått sansen for er hasjsmør og nuddelkrydder. Bare prøvd med kyllingsmak, men sikkert godt med andre smaker/buljong og. Har blitt en svært populær "hasjdrink" her i heimen.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er vel ikke noe fett i kaffen som bruningen kan løse seg opp i. Så tviler. Det vil nok også smake kuk
Vis hele sitatet...
Er jo masse olje i kaffe
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er jo masse olje i kaffe
Vis hele sitatet...
Det virker som du har feil om man søker opp næringsinnhold i kaffe: https://www.google.com/search?q=coff...+nutr&ie=UTF-8
Da kan jeg kontre med denne. https://www.nrk.no/norge/helsedirekt...ffe-1.13805458

Filtrert kaffe er null fett, u filtrert har mye fettstoffer.

Når gammern hjemme fikk infarkt så måtte han gå tilbake til moccamastwren sin istedenfor den fancy kaffemaskin med bønner på grunn av fettstoffene.

Om ufiltrert kaffe er godt til å blande ut hasj med vet jeg ikke...
En mer forutsigbar løsning ville være å lage en tinktur (uttrekk i alkohol), men det krever at du decarboxylerer hasjen først, siden det skal gjennom magen. Det vil nok være litt mer behagelig å drikke, enn et flytende oljelag på toppen, men krever litt mer forberedelser.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Da kan jeg kontre med denne. https://www.nrk.no/norge/helsedirekt...ffe-1.13805458

Filtrert kaffe er null fett, u filtrert har mye fettstoffer.

Når gammern hjemme fikk infarkt så måtte han gå tilbake til moccamastwren sin istedenfor den fancy kaffemaskin med bønner på grunn av fettstoffene.

Om ufiltrert kaffe er godt til å blande ut hasj med vet jeg ikke...
Vis hele sitatet...
Interessant.

Men jeg legger merke til noe: cafestol er et diterpenoid.
Terpener, er ganske like fettstoffer men har ikke fettsyrer i seg men en isopren base.
Stoffet påvirker kolesterolet men er ikke i kategorien fett.

Ut i fra min rare forståelse av kjemi så tror jeg ikke du kan løse opp hasjen i det.
Sist endret av Dodecha; 27. mars 2020 kl. 13:55.
Har ingen peil på det dodecha, ville bare informere..
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lag kaffe på kjelen, ta litt fløte og små smuler med brunt i en kopp. Hell rykende fersk kaffe oppi, rør til småklumpene er oppløst. Nytes med en sjokoladebit eller to.
Hasj i kaffe smaker forjævlig. Ikke verdt det lag te eller skakkao
Har testa det flere ganger, da med smør som nevnt over. Smaker forjævlig, men funker fjell! Anbefales isåfall og lage en liten kopp ala espresso og bare shotte det.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Om kaffe og olje:
https://www.lhl.no/et-sunnere-liv/er...-hjertehelsen/

"Tidlig på 1990-tallet viste kjemiske analyser at kokekaffe inneholdt fettstoffer (ett til to gram per liter), mens det var veldig lite av det i filterkaffe. Fettstoffene, eller olje, finnes i kaffebønner, og blir frigjort fra brent og malt kaffe ved hjelp av kokende vann idet bønnene kvernes under høyt trykk. Disse er med på å danne “skummet” eller boblene man kan se på toppen av koffen."
Sist endret av meaculpaUIO; 31. mars 2020 kl. 00:04.