Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2124
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan jeg bruke kvistene fra grønt til noe? Mener jeg har hørt at man kan lage te av kvistene/greinene?

Evt hva kan jeg lage som vil gi mest effekt?
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye har du? Sitter vel noe pollen du kan skrape av på dem
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mye har du? Sitter vel noe pollen du kan skrape av på dem
Vis hele sitatet...
Har ikke veid opp hvor mange gram jeg har, men har en del. Satt med et hekto grønt for litt siden, og nå er jeg fri.. Her hvor jeg holder til er det grei etterspørsel men tørke atm, så dette blir reserveløsningen
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Klipp/grind/hakk det opp, legg det i olje og ha det i ovnen på 120 grader i 25 ish minutter.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var en kompis som ba meg legge kvistene fra grønt i en flaske med sprit, riste flasken 2 ganger om dagen i 5 min per gang, gjøre dette i 2 uker. Er det noen som kan bekrefte at det blir THC sprit av dette?

Er jo ikke noe olje eller fett i spriten så kan THCen bli trukket ut i spriten av denne metoden?
Anonym bruker
"Intolerant Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Klipp/grind/hakk det opp, legg det i olje og ha det i ovnen på 120 grader i 25 ish minutter.
Vis hele sitatet...
Flere av canabiodene begynner å fordampe ved 120 grader, så etter 20 minutter sitter du igjen med ekstrakt på nivå med gress fra hagen.

Det er ikke THC I kvistene.
Selv bladene med trikomer på seg gir begrenset effekt.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke THC I kvistene.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke for 30 år siden, og lite i en grammer bag. Dagens weed er stappfull med trikomer, og kvistene har garantert en del av disse i varierende grad, spesielt om det er kvister som har ligget i bunnen av en hektograms bag. Jeg er sikker på at om du kjører en f.eks alkohol extract at du vil få en grei yield.

Er du for lat til å gjøre noe styr av det kan du alltids lage edibles, eller te. Kan fort bli litt for heftig.

Vil du gjøre noe fancy kan du alltids lage glycerol ekstrakt, og vape det i e-cig.
Jeg ser for meg at om du har nok kvister, kan lage deg helt greit canna-smør, det smaker nok mer enn det virker, men noe effekt er det ikke umulig at du får om du blander det i noe du spiser eller drikker.

Om du skal lage canna-smør, la det trekke lenge på svak varme, aller helst i vannbad.
Sist endret av Veggen; 18. april 2019 kl. 20:39.
Anonym bruker
"Intolerant Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje ikke for 30 år siden, og lite i en grammer bag. Dagens weed er stappfull med trikomer, og kvistene har garantert en del av disse i varierende grad, spesielt om det er kvister som har ligget i bunnen av en hektograms bag. Jeg er sikker på at om du kjører en f.eks alkohol extract at du vil få en grei yield.

Er du for lat til å gjøre noe styr av det kan du alltids lage edibles, eller te. Kan fort bli litt for heftig.

Vil du gjøre noe fancy kan du alltids lage glycerol ekstrakt, og vape det i e-cig.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa, selv blader fulle av trikomer gir lav ruseffekt i forhold til resten av blomsten så om det har festet seg 5 trikomer til en kvist så tilsvarer det like mye rus som å holde pusten i 3 sekunder.

Det er ingenting i kvisten som gir rus.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Flere av canabiodene begynner å fordampe ved 120 grader, så etter 20 minutter sitter du igjen med ekstrakt på nivå med gress fra hagen.

Det er ikke THC I kvistene.
Selv bladene med trikomer på seg gir begrenset effekt.
Vis hele sitatet...
Prøv å sett vapen din på 120 grader og se hvor fjern du blir... Diverse skjemaer på nett påstår noe annet. Vet ikke hvor nøyaktige disse er men har selv 100% success rate med å decarbe på 120 grader i 20 minutter. Sammenlignet med decarbing i vannbad har dette for meg fungert bedre (og det tar mye mindre tid).
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prøv å sett vapen din på 120 grader og se hvor fjern du blir... Diverse skjemaer på nett påstår noe annet. Vet ikke hvor nøyaktige disse er men har selv 100% success rate med å decarbe på 120 grader i 20 minutter. Sammenlignet med decarbing i vannbad har dette for meg fungert bedre (og det tar mye mindre tid).
Vis hele sitatet...
Selve fjernheten er jo bare én av mange ruseffekter ved bruk av cannabis.
Rusen endrer seg betraktelig avhengig av fordelingen av de forskjellige canabiodene.

Jeg sier ikke at du ikke blir fjern etter 20min i 120 grader men skal garantere deg at du har tapt ruseffekt og du ødelegger produkter.
Decarbing behøver uansett ikke så lang tid i så høy temperatur.
Blir veldig bra tannpirkere ut av kvister ellers ser jeg ikke noe særlig bruk
Digital nomade
trippy's Avatar
Lagde selv BHO (butane honey oil) av kvister og stilker for en god del år tilbake. Fungerte utmerket den gangen iallefall. Tipper det var kvister fra 100-150g med gress. Fikk en ganske grei klatt med BHO hvis ikke jeg husker helt feil
Sist endret av trippy; 19. april 2019 kl. 16:02.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
BHO? How to ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var en kompis som ba meg legge kvistene fra grønt i en flaske med sprit, riste flasken 2 ganger om dagen i 5 min per gang, gjøre dette i 2 uker. Er det noen som kan bekrefte at det blir THC sprit av dette?

Er jo ikke noe olje eller fett i spriten så kan THCen bli trukket ut i spriten av denne metoden?
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde dette med desinfiseringssprit. La buds, trim og annet avkapp jeg ikke trenge og blande det med sprit, rista godt og dagen etter filtrerte jeg spriten og dampa det bort. Da satt jeg med en del olje etterpå som var MEGET POTENT.
La 5g olje i en toro Brownies og den kjenner jeg totalt i 3 dager. Ikke 3 dager stein såklart, men er ganske sliten og ubrukelig 2 dager etter inntak.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
spiser dem