Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  128 33145
Dette er sikkert ikke noe nytt tema her inne, men dere får bære over med meg da jeg er fersk på forumet...

Når det gjelder spørsmålet tenker jeg da ikke på alkohol, men andre ting..
For min egen del var det vival som jeg snoket ut av medisinskapet til moren min i 15 års alderen... Husker jeg satt i saccosekken min og var fryktelig fornøyd ..... (dette var på 80-tallet) hehehe
Skolen min tok med hele klassen på tur til Amsterdam i en uke. Way to kickstart ruskarrieren til fem-seks 15-åringer.
En tur på fylla resulterte i noen intense bongtrekk med weed. Jeg visste knapt hva jeg holdt på med den gangen, og det endte svært dårlig. Opplevelsen vekket nysgjerrigheten min på en eller annen måte og jeg begynte å lese meg opp på ting. Derfra gikk det over til MDMA. Slik begynte det for meg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Begynte med koffein når jeg var veldig ung, tror jeg var rundt 8 år gammel. Det var et reint helvette, og jeg ble så ufattelig rusa av det at jeg ikke kan forklare det engang. Etter det har jeg prøvd å "chase" samme high, men uansett hvor mye koffein jeg får i meg så blir det ikke det samme.

Så var det sigaretter og alkohol når jeg var 12 da, og alt som skjedde etter det er helt urelevant for tråden.
Er du oppvokst i Haugesund sånn som meg er det dessverre ikke mye som skal til før du blir introdusert til både hasj og heroin. Selv har jeg kun holdt meg til weed en sjelden gang i ny og ne, men kjenner kanskje litt for mange som har gått over til hardere stoffer. Alt starter via lokale fester..
Sist endret av Juicekongen; 26. juli 2012 kl. 19:50.
alkohol fra 12års alderen fram til jeg var 15 år og fikk altfor mye i stipend og derfor sendte penger til bergen (gikk på folkehøyskole på vestlandet) med en klar ordre; Kom tilbake med litt av alt, forutenom heroin.

Det gjorde han også, så jeg fikk forska meg kjapt gjennom alt jeg var nysgjerrig på og luka ut det jeg selv mener er søppel.
nørda erowids cannabishvelv hver dag sånn 7 måneder før jeg røyka tørroc ett par ganger. Fikk kun placebo-effekt. Ble dritskækk når jeg var på marihuanamarsjen i Stavanger som tolvåring. Begynte å røyke en del når jeg ble 14-15.
søsken som fikk meg til å røyke weed da jeg var 10, prøvde ecstacy og coke på fjortissfest med fucka folk da jeg var 14... gikk deretter over til valium så psykedelika senere etter mye lesing (lsd og sopp) med venner

er 17 nå og begynte å lese meg opp og bli interessert i rusmidler fra 14 års alderen
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Den startet med en joint som jeg og 4 kompiser delte etter en fest når vi var 15. Kvelden endte ikke så veldig bra, da vi lekte katt og mus med politiet som var ute etter oss i over 4(!) timer.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Begynte med koffein når jeg var veldig ung, tror jeg var rundt 8 år gammel. Det var et reint helvette, og jeg ble så ufattelig rusa av det at jeg ikke kan forklare det engang. Etter det har jeg prøvd å "chase" samme high, men uansett hvor mye koffein jeg får i meg så blir det ikke det samme.

Så var det sigaretter og alkohol når jeg var 12 da, og alt som skjedde etter det er helt urelevant for tråden.
Vis hele sitatet...
koffein er noe jævla psykoaktiv drit, gateway drug theory confirmed
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Testet alkohol på slutten av barneskolen, syntes det sugde balle så har aldri drukket spesielt mye i løpet av livet, begynte med weed når jeg var 14 og eksperimenterte litt med benzoer, amfetamin og ecstasy i 16-årsalderen. Fant ut at stimulanter ikke var noe for meg mens jeg sporadisk drev med benzoer og røyking, ble altfor mye rivotril i en periode så kuttet ut alt av benzoer utennom sobril i ny og ne.

Er i dag 19 og røyker weed så lenge det ikke interferer med skole eller andre viktige dagligdagse ting, tester diverse psykadelika i ny og ne så lenge det er tilgjengelig og anledningen passer.
For min del startet det med, som sikker for mange andre, alkohol og sigaretter i 13-14 års-alderen. Selv om jeg gjerne ville være en del av "den kule gjengen" fikk jeg aldri smaken for alkohol. Dette var på midten av nittitallet hvor rave-kulturen blomstret, og fasinert av av musikken, miljøet, livsstilen og rusmidlene fikk jeg etterhvert stiftet bekjentskap med hasj, mdma og amfetamin. Etterhvert også sopp. Med unntak av cannabis og, en del år senere, alkohol har bruken vært ganske begrenset. Har "prøvd" mye annet også, men det aller meste har vært begrenset til en eller et fåtall ganger.
Choose life...
Bardo's Avatar
Starta med subutex, litt av et sted å starte! Nå for tiden er det bare psykedelika og røyking.
Prøvde cannabis første gang på fylla, som var lite vellykket. Jeg ble nysgjerrig så dette ble prøvd også prøvd i edru tilstand, noe som var veldig mye mer vellykket

Jeg tenkte at dette var jammen ikke så galt som man har hørt hele oppveksten, denne tanken gjorde at det ved en senere anledning ble det prøvd speed på fylla.
+ diverse andre drugs i ettertid.


Har dog kun blitt prøving (eller sjelden bruk).
Begynte ikke å ruse meg før jeg var rundt tjue...
Etter alkoholen kom hasjen, og den har fulgt meg siden.
Eksperimenterte en periode med mye annet rart, men så langt har jeg ikke fått noen uvaner av den sorten, dette bortsett fra sigg og kaffe som er veldig vanskelig å sno seg unna...
Dåsemikkel
DrThompson's Avatar
Trådstarter
Sitat av politigrep Vis innlegg
Begynte ikke å ruse meg før jeg var rundt tjue...
Etter alkoholen kom hasjen, og den har fulgt meg siden.
Eksperimenterte en periode med mye annet rart, men så langt har jeg ikke fått noen uvaner av den sorten, dette bortsett fra sigg og kaffe som er veldig vanskelig å sno seg unna...
Vis hele sitatet...
Sigg og kaffe is a bitch ja..... Klarte å bytte ut siggen med snus, men kaffen Er nok kommet for å bli..
Sitat av DrThompson Vis innlegg
Sigg og kaffe is a bitch ja..... Klarte å bytte ut siggen med snus, men kaffen Er nok kommet for å bli..
Vis hele sitatet...
Bytte ut siggen med snus var noe av det smarteste jeg gjorde. Klarte til slutt å legge bort snusen også og har vært uten i ni måneder nå
Etter en ulykke har jeg hatt skjelvende hender (skjelver ikke i det hele tatt for tiden )
Sjefen min på den forrige arbeidsplassen så dette en dag jeg var meget stresset, da skjalv hendene noe inni helvete.

Han kom med fire tabletter og sa at jeg skulle ta dem for å ikke skjelve, eller gå hjem.
Hadde ALDRI vært borti slikt tidligere og visste ikke en dritt.
Så duuuuuum som jeg var tok jeg dem.
VALIUM...
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Etter en ulykke har jeg hatt skjelvende hender (skjelver ikke i det hele tatt for tiden )
Sjefen min på den forrige arbeidsplassen så dette en dag jeg var meget stresset, da skjalv hendene noe inni helvete.

Han kom med fire tabletter og sa at jeg skulle ta dem for å ikke skjelve, eller gå hjem.
Hadde ALDRI vært borti slikt tidligere og visste ikke en dritt.
Så duuuuuum som jeg var tok jeg dem.
VALIUM...
Vis hele sitatet...
litt av en sjef du har..

Prøvde hasj da jeg var 16 år, siden har jeg røyka litt i ny og ned, ganske heftig røyking etter russetia i år, har tatt ritalin et par ganger på fest, og prøvd effedrin, og røyka en spice mix jeg er usikker på hva inneholdt( tripprapport http://freak.no/forum/showthread.php?t=199742 )
Blir vell noe shrooms i høst
Sitat av turin Vis innlegg
litt av en sjef du har..

Prøvde hasj da jeg var 16 år, siden har jeg røyka litt i ny og ned, ganske heftig røyking etter russetia i år, har tatt ritalin et par ganger på fest, og prøvd effedrin, og røyka en spice mix jeg er usikker på hva inneholdt( tripprapport http://freak.no/forum/showthread.php?t=199742 )
Blir vell noe shrooms i høst
Vis hele sitatet...
Hadde.
Jeg sa opp med en gang jeg ble skrevet ut fra Vangseter
Rusfri ftw
4 dager på sykehus med morfin, snus og laptop.

Så en dokumentar om cannabis noen uker senere, og røyket weed for første gang dagen etter.
Sist endret av Kgrow; 27. juli 2012 kl. 01:23.
Dåsemikkel
DrThompson's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kgrow Vis innlegg
4 dager på sykehus med morfin, snus og laptop.

Så en dokumentar om cannabis noen uker senere, og røyket weed for første gang dagen etter.
Vis hele sitatet...
Kjenner mange som har startet sin "karriere" etter å ha fått morfin på sykehuset ja...
Sitat av DrThompson Vis innlegg
Kjenner mange som har startet sin "karriere" etter å ha fått morfin på sykehuset ja...
Vis hele sitatet...
Er nok endel ja.
Det er noen år siden nå, men holder meg kun til weed, prøvd mdma og sopp.
Min ruskarriere startet da jeg og min bestevenninne fant et par helflasker med Baileys i barskapet til foreldrene mine.
Vi var 10 og hangoveren var utrolig.

Etter den episoden drikker jeg moderate mengder med alkohol 1-2 ganger i året.

Etter å ha blitt alvorlig skadet i en bilulykke ble jeg introdusert for opiater som jeg fortsatt får utskrevet, men ikke bruker i den grad jeg burde for smertelindring.

Etter hvert som man får lagret opp diverse opiater blir de brukt til å ruse seg på 10-12 ganger pr år.

Foretrekker å ruse meg på legemidler fremfor alkohol.
Sitat av Judaz Vis innlegg
Bytte ut siggen med snus var noe av det smarteste jeg gjorde. Klarte til slutt å legge bort snusen også og har vært uten i ni måneder nå
Vis hele sitatet...
Gratulerer!!!
Yeeeeaaah! jeg: 2 år og 3mnd uten sigg!!!
Det skal være sagt at jeg har røykt hasj, gått på speed, kokain, extacy ol.

Men i dag er jeg stolt av å ikke være avhenging av noe som helst av den dritten!!
Er far til 3 skjønne gutter.
Tar meg et par pils, eller et glas rødvin i godt lag!

Hvordan det begynte?
Spania. Bodde der i 10 år. Ikke noe pes, masse snadder, yo! Fest hele tiden, nesten...
Er nå 16 år siden jeg flyttet TILBAKE til Norge. Har faktisk gått på et par smelller siden, men den siste var ca. 5 år siden.
Nå er jeg clean, og det er fantastsikt.
Startet med at alle "stonerne" sa at hasj ikke var farlig osv osv, og med min instilling så tenkte jeg, "kansje man ikke dør av det men fucker hjernen din opp osv, sterke stoffer og alt det drittet". Leste litt om det og famt ut at det ikke var som jeg trodde, endte opp med og ta et par feite trekk fra 1.5l narkisbong uten effekt.

Siden jeg fikk noen jævla hosteanfall så beggynte jeg og røyke sigaretter litt for og ungå hostinga, men det ble vell heller til at det ble mer sigaretter en jeg ville.

Drikker kun alkohol og røyker cannabis. Klart og bytte sigarettene med en snus . Passelig småfjærn nå, så sikkert litt rotete inlegg.
Startet med en fest da jeg ble full og takket ja til noe grønt som da var fyfy. Senere så ble det interessant slik at man plutselig kunne finne meg og en kompis rekene rundt i skogen med en joint i mellom fingrene med litt noia for å bli sett. Og det var slik min ruskarriere startet.
Sist endret av Prompdompap; 27. juli 2012 kl. 04:31.
Var en tur til danmark som 17 åring og prøvde først og røyke cannabis der og likte det veldig godt. etter det importere jeg selv til norge en periode
Sist endret av Malamutt; 27. juli 2012 kl. 13:18.
ver 14 år, og bare fikk random tilbud om hasj utafor kjøpesenteret i nabo byen og takka skeptisk i frykt ja, og hadde disse 2 gramma inne i merkelappen i capsen i sikkert 1 år, så en dag gjorde dama det slutt og jeg rusla mot butikken så kommer bestekompisen min og sier dama hans gjorde det slutt så sa han at han skulle gå og røyke litt og tenke, jeg dro opp en 2'er og vi løp til skogen.
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Kan jo bare starte me å si att jeg har noen flotte kompiser! Jeg ble tilbutt Am-2201 og tok overdose. det var min første opplevelse med rusmidler bortsett fra alkohol. Denne turen jorde ikke så jeg ble mere nyskkjerrig men det komm i ettertid!

Står en triprapport som går litt inn i min trip og en kompis av meg!

Sitat av DingoXo Vis innlegg
ver 14 år, og bare fikk random tilbud om hasj utafor kjøpesenteret i nabo byen og takka skeptisk i frykt ja, og hadde disse 2 gramma inne i merkelappen i capsen i sikkert 1 år, så en dag gjorde dama det slutt og jeg rusla mot butikken så kommer bestekompisen min og sier dama hans gjorde det slutt så sa han at han skulle gå og røyke litt og tenke, jeg dro opp en 2'er og vi løp til skogen.
Vis hele sitatet...
Hva gjorde dere i skogen etter røykinga?!
Tja, det er i grunnen et godt spørsmål. Jeg var anti narkotika da jeg var yngre, men jeg er også en veldig nysgjerrig kar. På videregående ble jeg kjent med noe som røyka hasj, og delvis på grunn av dette modererte jeg meningene mine. Da jeg begynte på universitetet begynte jeg å drikke ganske mye, men jeg blir veldig dårlig dagen derpå så det var ikke optimalt. Nå hadde jeg skiftet mening om hasj og hadde lyst til å prøve, og en dag bød muligheten seg så da takket jeg ja. Fikk ikke noe særlig funk første gang, men jeg prøvde igjen med bedre hell. Jeg hadde ikke noen fast kontakt, og røyka bare med venner. Jeg joina freakforum og begynte å henge litt her, og en dag jeg var litt småfull bestilte jeg et RC jeg hadde lest om her, MXE, fra nettet. Det var stort sett en positiv greie, så jeg begynte å se på andre RCs. Her står jeg i dag, da. Røyker bare innimellom med venner, har prøvd et par RCer, ikke avhengig av noe annet enn kaffe om morgenen, og drikker litt innimellom.
Startet med at jeg var deprimert og oppsøkte en kjenning av meg jeg visste røyka litt brunt i ny og ne. Fikk da smaken på hasj for første gang, samt dytta ned på 4 stk 2mg rivotril. Jeg som ikke var kjent med sånne ting, visste ikke at det var altfor mye for min lille kropp. Sovna rett etter pillene var inntatt, og husker ingenting av de 3 dagene etterpå. Derfra begevde det seg relativt fort over til sterkere stoffer.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Begynte med alkohol og sigaretter. Deretter prøvde jeg hasj, og etterhvert benzodiapiner, opiater, designerdop, psykadelika, dissoiativer, stimulanter og div. dopcoctails. Nå idag holder jeg meg til øl/cognac/jäger, cannabis og hallusinogener/entogener en gang iblandt.

Det meste av dopmisbruk før var egentlig for det meste selvmedisinering. Slet med søvn, angst og depressjoner. Sliter den dag idag med depressjon og søvn, men klarer meg med melatonin og 5-HTP, og litt alkohol/cannabis iblandt. Det er hardt, men det går.
Smakte hasj første for første gang en herlig sommerdag da jeg var 17. Litt senere på sommeren drakk jeg for første gang. Koste meg med hasj og alkohol et års tid før jeg begynte å eksperimentere med herbal highs og syntetiske cannabinoider.. En og annen gang smakte jeg på amfetamin, metylfenidat (ritalin) og andre stimulanter uten helt å falle for det. Praktisk hvis man må holde seg våken. Senere oppdaget jeg RC, og forelsket meg spesielt i MDA-derivater. Og en gang i blant må man å knaske benzo en måneds tid. Men det er kanskje mer for å slippe å tenke enn for rusen skyld.
Ruslivet mitt startet med alkohol og cannabistrekk på fest. Hadde ingen kunnskaper om dette så jeg følte meg tøff og kjørte på. Alt startet med alkoholen i 16 års alderen. Senere har jeg slutta med alkohol og drikker svært lite i løpet av året, men det liker jeg. Etter jeg hadde prøvd cannabis så leste jeg meg opp om det, ikke fra en side, men mange. Har også familie som har gjort dette selv og skjønner hvordan det fungerer. Nå holder jeg meg bare til cannabis, men tester ut ting en gang for å få kunnskapen for å forhindre problemer i fremtiden.

Folk gjør alt for å trives, andre finner bare ukompliserte utganger men alt kan gå dårlig, og det er bra å tenke på.
Prøvde Hasj første gang rundt 16 års alderen( i fylla selvfølgelig), ble regelmessig fyring de neste 2-3 årene, sa til meg selv at jeg aldri skulle prøve noe sterkere stoff, så rundt 18 års alder ble det å prøve extacy-speed-kokain( ifylla igjen)
Holdt på med knips og amf fra ca 1997-1999, hvor jeg fikk en kraftig psykisk knekk. Har siden den gang prøvd å røyke litt weed, men ender bare med angstanfall ++ . Har i dag psykiske problemer og hverken drikker alko eller rører stoff.
Går fast på benzo og antipsykotika + antidepressiva.. Om jeg angrer ? nei ville ikke vært foruten opplevelsene disse stoffene ga meg, hadde gjort det samme en gang til hvis jeg fikk et nytt liv. Angrer ikke på ting jeg har gjort, men vil alikevel gjøre andre yngre mennesker oppmerksomme på at det er lett å ende opp som meg(pyskiatrisk pasient) Alle tenker det der skjer ikke MEG, men det er gode muligheter for at det gjør det.
Fra første gang jeg så how high har jeg alltid hatt lyst å prøve weed. Husker at jeg brukte å gå på turer i skog å mark for å finne "weed" har sikkert røkt alt av vegetasjon som du finner i de norske skoger

Drakk alkohol siden 15-16 års alderen helt til jeg fikk prøvd hasj da jeg ble 19 og la alkoholen på hylla i 2 år.
Nå tar jeg så å si alt jeg får tak i. ( heroin er min grense)
Det som startet min "ruskarriere"

Begynte tidlig i 10-11 årsalderen å intressere meg for cannabis, kunne sitte timesvis å lese meg opp om denne mystiske urten, og dens virkninger.
Jeg kom aldri i kontakt med noen som kunne anskaffe stoffet på denne tiden.

Så kom sommerferien jeg gikk ut sjuende, på dette tidspunket skiftet jeg miljø og vennekrets helt, noe som førte til at jeg begynte å prøve meg litt ut på alkohol og begynte å røyke fast.
Det var kun noen dager igjen av sommerferien nå, og var ekstremt skuffet over at jeg ikke hadde klart å skaffe noe "godsaker" som vi riktignok kalte det på den tiden. Ca to dager før sommerferien var over kom dagen, den dagen jeg hadde ventet på i nesten to år. Jeg, og noen kompiser satt på en skole i nærområdet av hvor jeg bodde. Helt uventet dukker det opp enda en kompis og setter seg ved siden av oss. Vi sitter en stund å bare prater, før han kommer med spørsmålet "ingen som blir med å røyke noe shit da?" noe vi alle sier oss enige til at vi ville bli med på.

Er nå 15 år, og har hatt halvårsperioder der jeg har røyket nesten hver dag, men nå for tiden er forbruket mindre en det har vært tidligere (3-10 ganger i måneden) Så at innlegget ble noe langt men håper de som gidder tar seg tid til å lese gjennom.
Sist endret av Psykonauten; 2. august 2012 kl. 00:47.
Begynte med cannabis når jeg flytta ut som 16åring, røykte hver dag til jeg ble 20.
Prøvde deretter lsd, sopp og mdma når jeg ble 17. I tiden etter ble det bare røykings, dmt , ghb og mdma. Er litt ut i 20 årene nå og røyker noen ganger i uken, drikker ghb deler av uka og røyker dmt for mine psykedeliske "behov" for noe utenom den vanlige verden!

Veldig fornøyd med hvordan det er hittil, føler jeg lever i nuet å har fått utdanningen på plass og er veldig fornøyd med det jeg gjør, selvom det går litt tregt med det samfunnet forventer av meg så er jeg aktiv idrettsutøver og livsnyter. Er så synd jeg må gjøres til en kriminell for all den gleden jeg har spredd til mennesker og meg selv!
Snus som 12åring> Alkohol 13 > Røyk 13 > Hasj 13 og stoppa der, og har heller ikke tenkt og gå lengre!
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Er du oppvokst i Haugesund sånn som meg er det dessverre ikke mye som skal til før du blir introdusert til både hasj og heroin. Selv har jeg kun holdt meg til weed en sjelden gang i ny og ne, men kjenner kanskje litt for mange som har gått over til hardere stoffer. Alt starter via lokale fester..
Vis hele sitatet...
Bor der ikke engang men har likevel hørt at det er mange ungdommer som driver med litt forskjellig der, sier vell litt om hvor gale det er der.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Bor der ikke engang men har likevel hørt at det er mange ungdommer som driver med litt forskjellig der, sier vell litt om hvor gale det er der.
Vis hele sitatet...
Skal visst ligge på topp1 på en eller annen narkotika versting liste, Odda på 2 og Stord på 3 etter hva jeg har hørt, ingen kilder tho..
2 siste nevnte i Hordaland.
▼ ... over en uke senere ... ▼
"Rus karrieren" min startet ganske brått og brutalt, var bare 12 år da jeg prøvde narkotika for første gang, og det var ikke en morsom opplevelse! Jeg hadde bodd i Molde i 4 år og gått igjennom mye dritt for å være en 12 år gammel jente. Alkoholiserte foreldre, mye mishandling hjemme og ingen kontakt med mennesker på min egen alder gjorde til at jeg bestemte meg for å prøve narkotika tidlig. Jeg viste mye på forhånd, i årevis hadde jeg sittet på den gamle nokia telefonen min og lest meg fram om div. rusmidler. Det var en gutt som gikk trinnet over meg som jeg viste røyket litt i ny og ned, så jeg gikk til ham og spurte om han kunne fikset noe til meg. Som den lille sjenerte jenta jeg var ble jeg ikke tatt noe seriøst, og han var av den "klysete" typen også så jeg hadde ikke forventet noe stort. Men tross alt dette tok han meg med til byen samme dag i skoletiden. vi kom opp i en skikkelig "ghetto-leilighet" og inne der satt det 3 stykker i 30 åra og det lå drøssevis av piller og sprøyter overalt. Jeg var ganske skjelven der jeg stod men likevel overbevist om at dette skulle jeg prøve! Den dagen røyket jeg flere gram med heroinpenslet flis, tok ett par rivvo og litt valium. Selvom jeg trodde jeg spydde ut alle innvollene mine og var kjempedårlig var det godt å komme til en helt annen verden. Etter det har så og si alt blitt prøvd ut. Det høres kanskje ikke ut som en drømmehistorie, men kommer aldri til og angre på den dagen. Jeg fikk bort alle tankene og stresset og jeg begynte og ruse meg jevnlig. Den dag i dag er jeg fortsatt bare 15 år, men har jobb, egen leilighet, gode karakterer på skolen og mange kjempe herlige venner. Jeg har også ett kontrollert forhold til narkotika. Ruser meg fortsatt hver dag, men etter min mening har min psykiske helse og alle de andre tingene jeg slet med tidligere fort blitt bedre etter at jeg begynnte!

Beklager langt innlegg, ble litt revet med i min egen historie her! men håper noen leser det
Vært der, gjort det.
Starta med weed i ei pipe utenfor en kristen menighet, faktisk
Så ble det desverre litt drivgass, deretter hasj igjen, og etterhvert benzo fra lege som 16åring

Nå røyker jeg av og til, og spiser vival og imovane daglig(fra lege)

skal dog nevnes at jeg har brukt ecstasy, speed, ritalin, kokain, MD-50(i sprøyte, amf lignendes stoff), subutex, og en del benzoer som jeg kjøpte på gata(xanor, rivotril, apodorm, blå xanor og valium, sobril osv)
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Begynte med snus som 14 åring, om jeg husker rett, var rundt konfirmasjontider jeg kjøpte min første boks. Husker det var General pose som ei rar jente på 18 år kjøpte til meg, haha.

Hadde mi første fylla 3. juledag like etter jeg fylte 15. Avsluttningsfest for bønder i en gymsal, haha. Husker øl smakte piss, men de skulle ned. Ble ganske beruset, men ble langt fra dårlig. Etter det drakk jeg regelmessig, alt fra to ganger i måneden til 6-8 ganger i måneden.

I februar 2011 ble jeg veldig interessert i cannabis. Brukte myyye tid på å lese, høre andres erfaringer og se dokumentarer om stoffet. På den tiden var det kanskje mest miljøet som fristet La oss komme tilbake til cannabis lengre ned i dette innlegget....

Begynte å røyke fast en sommer, ganske spontant egentlig. Brodern og en kamerat brukte å gå til et berg hver kveld å røyke sigaretter, synes det så ganske kult ut, så kjøpte en 10pk med Lucky. Plutselig var jeg "hekta", å byttet snusen ut med røyk.

Sommerferien ifjord røykte jeg hasj for første gang, fikk det gjennom kamerater på den tida. Spleisa på to-tre gram sammen med 2-3 kamerater, men praten gikk, å hver gang vi skulle røyke kom det alltid rundt fire stykker til som også ville prøve. J*vla snyltere. September 2011 kom jeg i kontakt med en trivelig kar som ordnet bedre saker enn de fleste i bygda, liker fortsatt å forholde meg til han, fordi det er lite tulll. På den tida var jeg den eneste som kunne hooke "gjengen" opp med noe, så følte meg ganske kul, hehe.

I mars/april iår ble det kanskje litt mye enn jeg ville. Lekte litt med ritalin og andre legemidler. Kom også fram til at 80% av de jeg "hang" med røyket cannabis/andre droger og drev med andre ulovligheter (ikke noe særlig alvorlig, men de kunne lett dratt meg med ned med seg). Tok noen steg tilbake fra den vennekretsen og det miljøet.

Nå drikker jeg svært sjeldent, 1 eller 2 ganger i måneden. Røyker litt oftere enn det, men bare med folk på min egen alder jeg føler meg trygg på

Beklager for lang og egentlig ganske "tom" post sammenlignet med mange av dere andre.
Sitat av F0reman Vis innlegg
Kan jo bare starte me å si att jeg har noen flotte kompiser! Jeg ble tilbutt Am-2201 og tok overdose. det var min første opplevelse med rusmidler bortsett fra alkohol. Denne turen jorde ikke så jeg ble mere nyskkjerrig men det komm i ettertid!

Står en triprapport som går litt inn i min trip og en kompis av meg!



Hva gjorde dere i skogen etter røykinga?!
Vis hele sitatet...
da rusla vi over jorde og mot skolen og satte oss i trilleborra som var på jente doen og fyrte opp en sigg og satt der til skolen slutta.
dagen etter fyrte vi igjen, det ble en vane sak. Etter 1 år fikk vi tilbud om amfetamin, ble veldig glad i det stoffet tok det i 2 år og røyka hasj for og roe nervene på natta og kunne sove litt. en dag skulle jeg bli pappa og aldri rørt det siden.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
prøvde hasj som 12 åring pause i 2 år. røyka hasj og testet amf som 14 åring.

Er 16 nå men røyker hasj jevnlig og sier ja til det meste
Lille pille trille..
7 3
Det gikk i grus når jeg var 12år for min del,da var det hasjen som var DET rusmiddelet...Og noen piller i ny og ne jeg fant i medisinskapet til mormor.
Så gikk det max et par år og der var jeg plutselig hardt ute på alkoholen,det var jo såå tøft å feste å være full...en følte seg liksom litt voksen på en måte!
Så drog det seg ut og noen år til gikk satt der som 16år med nåla i armen,det begynnte med speed,x-tzy og andre piller,hasj,beroliggende til å komme seg ned...det og føltes jo bare MAX der og da!Gikk en del år på det før jeg rett og slett fant ut og kjennte at det gikk noe sykelig utover hodet,nervene og depresjon...Da hoppet jeg over på Pinex Forte,kodein,temgesic ol...gikk jo helt greit det!Men da var bare en følelse og tanke jeg satt med!Så satt jeg tilslutt der med heroin i den nåla i armen,da var livet så og si borte!!!Jeg har vært så mange ganger nede i grøftekanten at det er rart jeg lever!Hvorfor spille russisk rulett med det eneste livet vi lever?Et spørsmål jeg har stillt meg selv mange ganger.Og det og skade de du har rundt deg,selv om du ikke tenker i de baner i det hele tatt der du sitter :/ Men hadde en bare hatt det synet da som en har nå...så,ja...tror da ikke jeg at livet mitt hadde blitt et rent HELVETE!
Nå går jeg på Subutex,stesolid,apodorm/mogadon og noen Rivotril i ny og ne med tanken å bli rusfri!Har liksom satt målet (det er veldig viktig å ha et mål,i det minste bare at en tenker og samtidig ønsker det da) og det målet var at i løpet av nyåret en gang så skal jeg være ren,helt ren!!!
Så nå har jeg begynnt selv å trappe sakte ned på alt,det er ikke lett men jeg prøver i det minste!
Så får håpe at sluttmålet om å bli ren er en sannsynlighet,har meget god hjelp i min kjære og elskede samboer (også tidligere alkoholiker,men helt nykter i dag )
så dette skal jeg virkelig klare!
Men jeg har ikke noe svar på hva det var som fikk meg til å begynne for det er så mange forskjellige faktorer det kan være!


Er det noen som har forslag på meget bra avrusningsplasser?
Med medisinsk nedtrapping (ikke noe sånn ukes nedtrapping,men litt mer langsiktig som det SKAL være)!Og etterværn (hvis de finner det i Norge da )

Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Er du oppvokst i Haugesund sånn som meg er det dessverre ikke mye som skal til før du blir introdusert til både hasj og heroin. Selv har jeg kun holdt meg til weed en sjelden gang i ny og ne, men kjenner kanskje litt for mange som har gått over til hardere stoffer. Alt starter via lokale fester..
Vis hele sitatet...
Jepp,i know...har bodd i Haugesund i en god del år og der går det IKKE ann å unngå å bli påvirka av bare miljøet i seg sjøl!Så det vet jeg alt om ja!Tragisk er det jo da
Er jo så åpent miljø og at det syns ifra alle kanter...!
Sist endret av nso; 19. august 2012 kl. 18:32.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Litt skummelt å se hvor mange unge ungdommer som ruser seg jevnlig. Prøvde selv hasj første gang som 13-14 åring, men fikk ikke smaken, og gikk vel 7-8 år før jeg prøvde igjen. Har prøvd LSD, kokain, amfetamin, 1-2 ganger hver, men frykten for å "dette utpå" med sentralstimulerende er større enn gleden over inntaket. Psykedeliske stoffer kunne jeg godt tenke meg å prøve igjen, men har det egentlig utrolig fint for tiden, og kjenner ikke behov for noe "ekstra".

For min del går det i gode rødviner i helgene, og en øl i gode venners lag av og til.
Sist endret av Heffalompen; 19. august 2012 kl. 17:15. Grunn: Typo