Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2281
Hei, har ventet på en sending ifra Singapore. Det står på sporinga på posten at den var under tollbehandling, og den ble så registrert som ferdig tollbehandlet ett minutt senere.
Vil det da stå på sporingen på nettet om jeg må betale noe for å få ut pakka, eller må jeg på postkontoret for å få vite dette?
Det får du vite når du henter den, eller om den kosta over 350,- så vet du allerede nå at du må betale moms
På postkontoret, men husk at du har lov til å nekte å motta/hente ut pakka om du ikke vil betale tollen hvis den er for høy. Da sier du fra i skranken når du er der og mailer avsender så lenge de har returpolicy.
Sist endret av celtseus; 9. oktober 2019 kl. 02:31.
Synd at jeg ikke kan se det på nettet da :/ får krysse fingra
jeg kjøpte meg noen klokker på nettet som ble sendt fra netopp singapore. Jeg henta de ut som vanlig på en narvesen kiosk så fikk jeg toll regning i posten noen dager senere.
Sitat av fesk_ Vis innlegg
jeg kjøpte meg noen klokker på nettet som ble sendt fra netopp singapore. Jeg henta de ut som vanlig på en narvesen kiosk så fikk jeg toll regning i posten noen dager senere.
Vis hele sitatet...
Trodde man alltid måtte betale på kontoret, kjekt å vite. Takk for headsup
Uvaksinert 👍
Sitat av fesk_ Vis innlegg
jeg kjøpte meg noen klokker på nettet som ble sendt fra netopp singapore. Jeg henta de ut som vanlig på en narvesen kiosk så fikk jeg toll regning i posten noen dager senere.
Vis hele sitatet...
Men det var de UPS eller DHL? Ikke posten?
Sitat av daffe Vis innlegg
Men det var de UPS eller DHL? Ikke posten?
Vis hele sitatet...
Ja stemmer! var DHL (:
Venter selv på en pakke som kommer med FedEX. den har vært innom 5 andre land og nå i lillestrøm.

Men det stod først at den granskes av tilsynsorgan(?) Og så står det at den er på local fedex facility lillestrøm", vil dette si den kom gjennom tollen?
Sist endret av Bluesky_; 11. oktober 2019 kl. 00:53.
Jeg vet ikke med FedEx, men DHL og PostNord fortoller pakkene sine selv, og du får regningen i etterkant, evnt som link i SMS.

På Gardermoen blir vel post behandlet som vanlig bagasje og bare undersøkt for narkotika med hund.

En pakke jeg fikk, ble jo stoppet i London for å undersøke lovligheten av sendingen. Har aldri opplevd dét før, men den kom igjennom.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Venter selv på en pakke som kommer med FedEX. den har vært innom 5 andre land og nå i lillestrøm.

Men det stod først at den granskes av tilsynsorgan(?) Og så står det at den er på local fedex facility lillestrøm", vil dette si den kom gjennom tollen?
Vis hele sitatet...
Fikk den meldinga når jeg bestilte en RC bil ifra japan. Da hadde de bare åpnet og sett på innholdet mener jeg å huske. Fikk ikke noe gebyr eller toll da.