Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3342
Hey! Kjøpte 2 gram med brunt for første gang her for et parr uker sia, fikk høre at det var veldig god hasj. Veldig myk hasj som kunne formes ved å bare klemme på den, skulle rulle en joint så jeg varma den litt for å få løst den ordentlig opp i tobakken. Men mesteparten satt seg bare fast i fingrene på en måte men fikk gnidd det ut til slutt. Brukte ca 0,3 gram. Jeg fyrte den opp og røyka den, men så merka jeg ikke så veldig mye

Prøvde igjen et parr dager seinere og brukte litt mer brunt, men da merka jeg nesten ingenting i det hele tatt da heller. Kan jeg ha gjort noe feil når jeg blanda det ut? Eller er det bare dårlig kvalitet på den?

Takker for svar på forhånd
Folk som aldri har røykt før opplever gjerne ingen rus de første gangene de røyker,vær tålmodig =)
Er du sikker på at du trekker røyken ordentlig ned i lungene? Har merket med førstegangsrøykere at de trekker røyken i munnen og blåser den ut igjen, som om røyken tas opp i ganen... ellers er det et nokså kjent fenomen at man ikke nødvendigvis får fullverdige effekter av cannabis de første gangene man tester det ut. Ville anbefalt deg å forsøke på nytt, sørge for at du trekker ordentlig (du trenger ikke så store trekk, så lenge de går ned), og ikke forvente for mye. Du er heller tvilsomt immun mot cannabis
Sitat av Bemu Vis innlegg
Folk som aldri har røykt før opplever gjerne ingen rus de første gangene de røyker,vær tålmodig =)
Vis hele sitatet...
Tror nok også dette er grunnen.

Røyk 0.2g et par-tre ganger til, så vil du nok bli greit fjern før hele klumpen din er tom.
Hasj is king! Når jeg ruller en joint bruker jeg beldig mye hasj selv rusen er litt mer sigende nårdu røyker jount. Er ikke sikkert du reagerer de første gangene det er helt normalt. Prøv med en bong eller noe før du sier om den er dårlig. Ettersom det er første gangen. Kan lett lage en med flaske bare google litt :- ) men ikke røyk fra tørr-bong ... Fælt og trekke ned
Sitat av Tawon Vis innlegg
Er du sikker på at du trekker røyken ordentlig ned i lungene? Har merket med førstegangsrøykere at de trekker røyken i munnen og blåser den ut igjen, som om røyken tas opp i ganen... ellers er det et nokså kjent fenomen at man ikke nødvendigvis får fullverdige effekter av cannabis de første gangene man tester det ut. Ville anbefalt deg å forsøke på nytt, sørge for at du trekker ordentlig (du trenger ikke så store trekk, så lenge de går ned), og ikke forvente for mye. Du er heller tvilsomt immun mot cannabis
Vis hele sitatet...

Trekker vel og godt ned og holder det inne litt før jeg puster ut igjen :P Men har også hørt at flere sier at det kan gå noen ganger før man får ordentlig rus av det

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Tror nok også dette er grunnen.

Røyk 0.2g et par-tre ganger til, så vil du nok bli greit fjern før hele klumpen din er tom.
Vis hele sitatet...
Røyka det 3 dager på rad med ca 0,3 på den siste, har delt litt med meg men har 0,5g igjen så får se om jeg ikke får testa den ut i morra kveld

Sitat av puppetwar Vis innlegg
Hasj is king! Når jeg ruller en joint bruker jeg beldig mye hasj selv rusen er litt mer sigende nårdu røyker jount. Er ikke sikkert du reagerer de første gangene det er helt normalt. Prøv med en bong eller noe før du sier om den er dårlig. Ettersom det er første gangen. Kan lett lage en med flaske bare google litt :- ) men ikke røyk fra tørr-bong ... Fælt og trekke ned
Vis hele sitatet...
Er ikke så veldig fan av de flaske bongene, får vist en jævli smak har jeg hørt. Men har en vannpipe stående her, dog ikke av beste kvalitet. Røyka no frukttobakk på den men funka dårlig gitt :P
Jeg merka heller ikke noe de første gangene. Kanskje 4. gangen fikk jeg effekten, som var mer heftig enn en 15 åring hadde forventet! Håper du er over 18, tror ikke det er bra med rus når man er under 18

Du kan forøvrig lage noe mat med hasj i! Det funker ypperlig. Ta 0.3-0.5 i smør og lag et eller annet. Har aldri hørt om noen som ikke får effekt av det, selv ved første forsøk
Sitat av frø Vis innlegg
Jeg merka heller ikke noe de første gangene. Kanskje 4. gangen fikk jeg effekten, som var mer heftig enn en 15 åring hadde forventet! Håper du er over 18, tror ikke det er bra med rus når man er under 18

Du kan forøvrig lage noe mat med hasj i! Det funker ypperlig. Ta 0.3-0.5 i smør og lag et eller annet. Har aldri hørt om noen som ikke får effekt av det, selv ved første forsøk
Vis hele sitatet...
Er jo alltids muligheten for å lage litt muffins Husker dem lagde pot muffins hjemme innimellom, fin lukt over hele huset da :P Ikke akkurat det jeg ønsker meg når jeg deler inngang med han jeg leier hos xD
Ta den resterende klumpen og smelt det i en klump smør på svak varme.
En skje med lighter under fungerer, selv om det kan se litt vel sketchy ut.
Shot driten eller bland det ut med noe mat. Nærmest luktfritt.

Da burde du bli greit fjern da.
Sist endret av Bombasa; 4. oktober 2013 kl. 00:15.
Det er riktig at mange ikke merker noe i starten. Men, mange nybegynnere driter seg ut når de skal mekke og rulle.
Mange vet heller ikke hvordan man trekker på riktig måte.
Det er ofte ikke godt nok forhold mellom tobakk og hasj, eller mekket er for dårlig.
Det er også de som brenner ut store deler av thc'en når de skal mekke.

Å rulle en joint i starten er ikke lett.
Prøv å lag en flaskebong. Lag hull i midten av en 0,5l som du putter sølvpapir(lager hull med nål) og mekk i. Tenner på mekket mens du trekker fra tuten.

Ellers er det ekstremt mye "elva-shit" som går rundt. Røyka vel dritt i ca 1 år når jeg var 15-16 og trodde det var noe av det beste....

EDIT: Så du ikke ønsket flaskebong. Vannpipa ville jeg ihvertfall latt ligge. Dritt effekt.
Men som sagt feiler mange på mekk eller joint, så se noen filmer på youtube om hvordan du mekker.
Sist endret av pkk1990; 4. oktober 2013 kl. 00:31.
Jepp, putt det i no mat og du kan ikke unngå å bli fjern. Mulig du blir feit etterhvert, men du sparer iallefall lungene
Jeg har aldri blitt mer fjern enn jeg gjorde første gangen jeg røykte. Jeg tror du er elendig til å mekke.
  • klipp tobakken opp skikkelig og plukk ut "ørene"
  • lag ett ordentlig filter av f.eks det tykke laget foran og bak på ett Vi-Menn blad/skrivebok fra skolen.
  • bruk jointpapir eller tynn rizzla (grå/blå) eller en bong.
  • varm opp skiten skikkelig. gjør ikke noe at det ryker av den
  • hold lighteren langt unna så skiten IKKE begynner å brenne. tålmodighet
Sist endret av ali88; 4. oktober 2013 kl. 06:45.
Sitat av zandoom Vis innlegg
Hey! Kjøpte 2 gram med brunt for første gang her for et parr uker sia, fikk høre at det var veldig god hasj. Veldig myk hasj som kunne formes ved å bare klemme på den, skulle rulle en joint så jeg varma den litt for å få løst den ordentlig opp i tobakken. Men mesteparten satt seg bare fast i fingrene på en måte men fikk gnidd det ut til slutt. Brukte ca 0,3 gram. Jeg fyrte den opp og røyka den, men så merka jeg ikke så veldig mye

Eller er det bare dårlig kvalitet på den?

Takker for svar på forhånd
Vis hele sitatet...
Om du ikke kjøpte lakris da? Hørtes nesten sånn ut. "Setter seg fast i fingrene"
For å være helt sikker på at du trekker helt ned:
Pust ut gjennom nesa. Er det 0 røyk, trekker du ikke ned
Godt mulig du er blitt bøffa da, har hvertfall vært borti svarting som er myk og ser ut som god hasj skal, men som har vært uten effekt. Prøv å kjøp fra noen andre å se om det hjelper.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Jeg har aldri blitt mer fjern enn jeg gjorde første gangen jeg røykte. Jeg tror du er elendig til å mekke.
  • klipp tobakken opp skikkelig og plukk ut "ørene"
  • lag ett ordentlig filter av f.eks det tykke laget foran og bak på ett Vi-Menn blad/skrivebok fra skolen.
  • bruk jointpapir eller tynn rizzla (grå/blå) eller en bong.
  • varm opp skiten skikkelig. gjør ikke noe at det ryker av den
  • hold lighteren langt unna så skiten IKKE begynner å brenne. tålmodighet
Vis hele sitatet...
Er faktisk det jeg har gjort, men andre som røyka med meg fikk mye mere effekt enn meg, dog de har røyka det før. Så er vel det at man ikke merker det så godt i begynnelsen :P

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ta den resterende klumpen og smelt det i en klump smør på svak varme.
En skje med lighter under fungerer, selv om det kan se litt vel sketchy ut.
Shot driten eller bland det ut med noe mat. Nærmest luktfritt.

Da burde du bli greit fjern da.
Vis hele sitatet...
Skal prøve det en gang, takk for tips
Sitat av gotejds Vis innlegg
Jeg har aldri blitt mer fjern enn jeg gjorde første gangen jeg røykte. Jeg tror du er elendig til å mekke.
  • klipp tobakken opp skikkelig og plukk ut "ørene"
  • lag ett ordentlig filter av f.eks det tykke laget foran og bak på ett Vi-Menn blad/skrivebok fra skolen.
  • bruk jointpapir eller tynn rizzla (grå/blå) eller en bong.
  • varm opp skiten skikkelig. gjør ikke noe at det ryker av den
  • hold lighteren langt unna så skiten IKKE begynner å brenne. tålmodighet
Vis hele sitatet...
Om den begynner å brenne, brenner man ikke bort mesteparten av THC'en da? Noe jeg har hørt, men vet ikke om det stemmer....

De første gangene jeg røkte selv merket jeg omtrent ingenting. Etter et par ganger kjente jeg det ordentlig. Pass på at du trekker godt ned i lungene, hold det inne en god stund før du puster ut igjen.
Sitat av Lithium Vis innlegg
Om den begynner å brenne, brenner man ikke bort mesteparten av THC'en da? Noe jeg har hørt, men vet ikke om det stemmer....

De første gangene jeg røkte selv merket jeg omtrent ingenting. Etter et par ganger kjente jeg det ordentlig. Pass på at du trekker godt ned i lungene, hold det inne en god stund før du puster ut igjen.
Vis hele sitatet...
Hasj. Pressede trikomer og plantemateriale. Trikomer (hvor omtrent 4/5 av de respektive aktive cannabinoidene, primært THC, CBD og CBN, befinner seg) inneholder en sammensetning av iparantesnevnte cannabinoider avhengig av flere faktorer, deriblant plantegenetikk, vekstmiljø og valg av høstetidspunkt. Når trikomer presses sammen for å lage hasj undergås det en kjemisk reaksjon kjent som oksidasjon med resultatet at THC omgjøres til CBN. Jeg tør påstå at det meste av hasj som er å finne i Norge inneholder mindre mengder THC og en større mengde CBN/CBD. Veien dit er egentlig ganske lang, for før THC og CBD blir til, så finner man de antatt inaktive cannabinoidprekursorene THCA og CBDA i trikomene. Omgjøringen til sine respektive aktive cannabinoidprodukter skjer først over tid eller ved direkte dekarboksylering, ved oppvarming, antenning.

Med andre ord, tviler på at du brenner vekk noe nevneverdig med THC hvis klumpen tar fyr noen sekunder. I praksis, selv om det også er individbestemt, trenger man ikke mer enn et par lungetrekk med cannabinoidfylt røyk/damp for å få fullverdige effekter. En marokkansk venn av meg legger alltid klumpen i haugen med tobakk, setter fyr på den og lar den brenne litt før han mekker det sammen. Marokkansk tradisjon, sier han.

Jeg er heller ikke av den oppfatning at det er spesielt lønnsomt å holde røyken lenge inne. Mesteparten av cannabinoidene tas opp i lungene og distribueres videre (frem til CB1- og CB2-reseptorene i hjernen og nervesystemet) nærmest umiddelbart etter inntrekk. Har ingen kilder å komme med på dette punktet, annet enn personlig erfaring og venners bekjennelser. I tillegg vil man ved å holde røyken lengre inne tillate alle ustoffene i og som et resultat av tobakken lengre tid til å kose seg i lungene dine. Under en syretur en gang så jeg for meg cannabinoidene som bittesmå røde klinkekuler som rullet ned luftrøret mitt og en liten runde rundt i lungene mine før jeg ekshalerte. Tiden røyken befinner seg relativt stillestående i lungene mine er sjeldent mer enn to sekunder. Reseptorene mine har ikke klaget så langt, hvert fall.
Første gangen trodde jeg at jeg ikke kjennte noe, men de andre i gruppa så tydelig at jeg var fjern... Om du tror du kommer til å trippe elns (som jeg trodde), er det ikke tilfelle : )
Sist endret av williamdude; 10. oktober 2013 kl. 13:00.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Hasj. Pressede trikomer og plantemateriale. Trikomer (hvor omtrent 4/5 av de respektive aktive cannabinoidene, primært THC, CBD og CBN, befinner seg) inneholder en sammensetning av iparantesnevnte cannabinoider avhengig av flere faktorer, deriblant plantegenetikk, vekstmiljø og valg av høstetidspunkt. Når trikomer presses sammen for å lage hasj undergås det en kjemisk reaksjon kjent som oksidasjon med resultatet at THC omgjøres til CBN. Jeg tør påstå at det meste av hasj som er å finne i Norge inneholder mindre mengder THC og en større mengde CBN/CBD. Veien dit er egentlig ganske lang, for før THC og CBD blir til, så finner man de antatt inaktive cannabinoidprekursorene THCA og CBDA i trikomene. Omgjøringen til sine respektive aktive cannabinoidprodukter skjer først over tid eller ved direkte dekarboksylering, ved oppvarming, antenning.

Med andre ord, tviler på at du brenner vekk noe nevneverdig med THC hvis klumpen tar fyr noen sekunder.
Vis hele sitatet...
Det meste av importhasjen man finner i norge inneholder mikroskopiske mengder CBD, langt under 1%. Det må heller ikke oksidering til for at CBD skal oppstå, kun dekarbolysering av CBDA.

Når man varmer hasjen så er det ikke dekarbolyseringen av cannabinoider man burde bry seg om, men heller nedbrytningen av terpener. Terpener er like viktig som cannabinoider når det kommer til rekreasjonell bruk av Cannabis, selvom det ikke er psykoaktivt i seg selv så er det med på å definere rusen.