Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1769
Sjekket kontoen min for noen minutter siden, og på kontoutskriften stod det
" Ut av konto - 8270 kr. " Dato: 21.05.2009. Beskrivelse: VISA.
Mer står det ikke.

Jeg er helt sikker på at jeg ikke har brukt 8270 kroner på denne dagen, og lurer nå på om jeg er blitt svindlet på en eller annen måte, og om det er mulig å få tilbake disse pengene? Alt som står i beskrivelsen er jo " VISA ", mens på de andre står det F.EKS: " Kiwi " osv..

Noen som har opplevd dette før og som har lyst å hjelpe meg ut av denne rare situasjonen?

Takk på forhånd!
Gå å prat med banken din ASAP!

De har vell en døgnåpen linje som du kan sperre kortet i?
Sist endret av pinkrabbitz; 25. mai 2009 kl. 23:54.
Trådstarter
65 2
Altså, jeg har kortet mitt her, og jeg har heller ikke mistet det den dagen..
Det kan også være en feil fra din bank. Snakk med dem snarest i morgen du.
Kan det være at det er noe du har betalt som ikke ble registrert før i dag? Jeg tror at det er visse kortterminaler som ikke registrerer betalingen inn til banken med en gang.
Trådstarter
65 2
nei, jeg er 100% sikker på at jeg ikke har kjøpt noe til den prisen. Det er jeg helt sikker på, hadde nok klart husket det.
etter noen dager står det nok hva pengene er brukt på. VISA blir byttet ut med f.eks Kiwi.

Men for all del, hør med banken din! ikke kjekt å miste 8270 penger! ;P
Ring banken din, jo raskere jo større sjanse for at de klarer å stoppe transasksjonen.
Trådstarter
65 2
Hehe, 8270 kr ut av konto på kiwi, det hadde vært no..
neida, men jeg tar nok turen til banken tidlig i morgen, for å finne ut hva som har skjedd?
Banken har vel mer informasjon enn "VISA" om jeg går ned til dem, og syns dere det er no vits for meg å sperre kortet mitt nå?
Trådstarter
65 2
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ring banken din, jo raskere jo større sjanse for at de klarer å stoppe transasksjonen.
Vis hele sitatet...
Den ble trukket ifra 21.5, altså 4 dager siden.. Pengene er allerede trukket ifra, så tviler på at de kan gjøre noe via tlf.
Ja, det er fullt mulig at dette er en svindel. Finnes utallige måte og gjøre dette på, så ikke utelokk det.
Ikke for å være kip, men thats the truth.
Banken har forsikringer som dekker svindel, så hvis det er det du har blitt utsatt for så kommer du mest sannsynlig til å pengene dine tilbake.

Det dette derimot kan tyde på, er at en eventuell svindler har skaffet seg adgang til din kortinformasjon (kortnummer, utløpsdata, CVC). Da hjelper det lite at du sitter med kortet ditt i hånda, svindleren kan fortsatt handle så mye han måtte ønske på nettet.

Alle som opplever noe som dette eller lignende, bør (som nevnt tidligere i tråden), ta kontakt med banken sin og få sperret kortet så fort som mulig. Du har plikt til å melde fra til banken hvis du har mistet kortet ditt eller mistenker at noen misbruker det på andre måter (f.eks webhandel), hvis ikke kan du risikere å ikke få utbetalt erstatning.
Sitat av sonny Vis innlegg
Den ble trukket ifra 21.5, altså 4 dager siden.. Pengene er allerede trukket ifra, så tviler på at de kan gjøre noe via tlf.
Vis hele sitatet...
Selv om du tror de ikke kan gjøre noe så er det ditt ansvar om å melde fra øyeblikkelig når du mistenker svindel. Hvis du unnlater å si fra innen rimelig tid kan det hende du ikke får igjen en krone.
Kan jo informere litt ved fremgangsmåten ved sånne svindelsaker (som dette virker som). Opplevde det samme for noen måneder siden.
Noen hadde tydligvis tatt kopi/skimmet visakortet mitt i Brasil.
Hadde ikke rukket å sjekke kontoen selv, men banken/Visa ringte og lurte på om det stemte at jeg hadde tatt ut 28 000 på en dag. Det stemte jo selvfølgelig ikke og kortet ble sperra med en gang.

Gikk så igjennom kontoutskriften og merket ut de uttaka som ikke var mine og sendte mail til banken på de.

Fikk da ett skjema hvor jeg måtte signere på at jeg ikke kjente til eller hadde godkjent de opplistede uttakene.

Etter at det skjemaet var signert førte bankene pengene tilbake til meg. Tok ikke mer enn ei ukes tid før pengene var tilbake på konto.
Sitat av Gollum Vis innlegg
Kan jo informere litt ved fremgangsmåten ved sånne svindelsaker (som dette virker som). Opplevde det samme for noen måneder siden.
Noen hadde tydligvis tatt kopi/skimmet visakortet mitt i Brasil.
Hadde ikke rukket å sjekke kontoen selv, men banken/Visa ringte og lurte på om det stemte at jeg hadde tatt ut 28 000 på en dag. Det stemte jo selvfølgelig ikke og kortet ble sperra med en gang.

Gikk så igjennom kontoutskriften og merket ut de uttaka som ikke var mine og sendte mail til banken på de.

Fikk da ett skjema hvor jeg måtte signere på at jeg ikke kjente til eller hadde godkjent de opplistede uttakene.

Etter at det skjemaet var signert førte bankene pengene tilbake til meg. Tok ikke mer enn ei ukes tid før pengene var tilbake på konto.
Vis hele sitatet...
Samme skjedde med meg bare kortet ble fysisk frastjålet. Fikk sperret kortet og fikk pengene igjen, men det jeg synes var irriterende var papirarbeidet jeg måtte fylle ut i ettertid. Var totalt over 20 transaksjoner som hadde blitt gjort etter at kortet var blitt sperret, og jeg måtte skrive ned alle transaksjonene jeg ikke kjente til. Utrolig tungvindt måte når de sitter med data om når kortet ble sperret og alt det.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg er i all hovedsak imot byråkrati på alle måter. Men heller safe than sorry, det høres ut som at bankene løser problemene raskt selv om du må fylle ut en 10-20 skjemaer.
hvis du har bestilt flytur hos f.eks wideroe kan noen ganger systemet til visa gjøre en feil og trekke to ganger, har skjedd meg et par ganger
master namer
elodin's Avatar
Bug, svindel, masse eksempler, uansett får du nok pengene tilbake.
Jeg har selv trekt 18.000,- (2x 9000,-) fra et kredittkort med grense på 10.000,-, bug i nettbank.

Og det Dyret sa. Asap.