Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1025535
Minidrivhus og 400 lampe høres jo litt overkill ut. Stiklinger bør ikke ha alt for mye varme og lys. God avstand til lampe er viktig, helst i indirekte lys. Og masse fuktighet, de må aldri tørke ut.

Ellers kan det være måten du tok stiklingene på. Hadde vært fint om du forklatre fremgangen din.
Sitat av skelly Vis innlegg
OPS!!!
Jeg tok 12 stikklinger og satte i minidrivhus rett under en 400hps lampe. etter noen timer var samtlige skamdøde. Var det varmen som tok knekken på dem? skal jeg gjerne bare bruke samme lys (armatur 2X18W) som morplanten er under eller større avstand mellom plante og hps lampen?????

SKIKKELIG nedtur
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg har den beste peiling, men jeg tror de første ukene mens stiklingene gror fram nye røtter, må enten avstanden mellom HPS og stikling være over 2 meter, men såvidt jeg vet er det aller beste å kjøre de under vanlig lysrør som den 2x18 watt frem til de har nok røtter til å kunne ta opp nok vann til alt lyset planten blir eksponert for under en HPS.
Det er riktig. Du kan fint ha 600w hps fra frø. Men ha den minst en meter fra de. Husk på at solen er sterkere enn noen som helst lamper, og du kan fint gro frø ute SÅ det er nok ikke lyset som er feil. Det er fuktighet, plus luft. Og selfølgelig kan du ikke ha en hps lampe rett over stiklingene, det blir for varmt. =)

Wow shadows84 Nice work ! De plantene dine ser jo utrolig fine ut i fargen spør du meg keep it up ! Jeg får ikke grodd noe for tiden , siden jeg venter på rettsak fra forrige grow ;( Liker å se at andre tar initiativ , og at de klarer det bra =)
Det kan også være at stiklingene er tatt feil. Husk at de helst bør tas under vann(sånn at det ikke kommer luft i stilken) så langt det er mulig. Og stilken bør helst stå i vann, ikke jord, til det har begynt å komme "røtter" ut av stilken. tar cirka en uke.. vannet bør også byttes ofte.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av moret Vis innlegg
Det kan også være at stiklingene er tatt feil. Husk at de helst bør tas under vann(sånn at det ikke kommer luft i stilken) så langt det er mulig. Og stilken bør helst stå i vann, ikke jord, til det har begynt å komme "røtter" ut av stilken. tar cirka en uke.. vannet bør også byttes ofte.
Vis hele sitatet...
Av erfaring vil jeg si at forholdene de er under er alfa-omega, jeg har tatt stiklinger med en skitten kjøkkenkniv og latt de ligge litt på et bord før jeg dyppet de i rotningshormoner og alle overlevde. De hadde 90% fuktighet og lys fra 2x36W lysrør.
Oki. Da, er det på plass Da har det kanskje ikke så mye å si allikevel hvordan selve prosessen blir utført.
Men, må si jeg har hatt suksess med nevnte framgangsmåte også
Sitat av moret Vis innlegg
Oki. Da, er det på plass Da har det kanskje ikke så mye å si allikevel hvordan selve prosessen blir utført.
Men, må si jeg har hatt suksess med nevnte framgangsmåte også
Vis hele sitatet...
Det er nok som Dodecha sier: Det vil la seg gjøre uansett, men som du nevner over, tar man kuttet under vann, er man kvitt den største trusselen for stiklinger, som er luft i stammen. Luft i stammen funker som blodpropp hos mennesker..
Sitat av Verilon Vis innlegg
http://www.aerogardenstore.com/promo...re_gardens&r=1

Hva har trådstarter å si til dette?
Et par Top44 i denne burde vel kunne bli ferdig på en måneds tid, eller?
Vis hele sitatet...
Jeg ville tro at denne er for lav.

* Den er 40 cm høy...
Sist endret av bronsky; 18. april 2010 kl. 08:54.
Sitat av p0ffski Vis innlegg
Wow shadows84 Nice work ! De plantene dine ser jo utrolig fine ut i fargen spør du meg keep it up ! Jeg får ikke grodd noe for tiden , siden jeg venter på rettsak fra forrige grow ;( Liker å se at andre tar initiativ , og at de klarer det bra =)
Vis hele sitatet...
Hei p0ffski.. Kult å se du fortsatt henger med.. Hva skjedde? rettsak?? Shit..
Lykke til i hvertfall...
Takk for innlegg, sliter litt med enkelt ting for tiden, bla at må muligens flytte litt på henne pga litt arbeid som skal gjøres der hun står.. Og som du sikkert har sett på bildene har det vært litt små komplikasjoner underveis, men hun holder fortsatt stand
Skal prøve å få tatt noen nye bilder i kveld eller i morgen og få lagt ut en oppdatering..
Nok en gang, kult å se du fortsatt henger med
Sitat av Verilon Vis innlegg
http://www.aerogardenstore.com/promo...re_gardens&r=1

Hva har trådstarter å si til dette?
Et par Top44 i denne burde vel kunne bli ferdig på en måneds tid, eller?
Vis hele sitatet...
Nei.. Bare glem det. Cannabis trenger masse lumen. Kjøp heller noen CFL pærer
Skal growe i år Gleder meg vilt.

Når frøa har spirret seg, er det bare å legge det nedi jorda? Er snakk om utegrowing her. Strainen er av nordisk og skal vist være godt tilpasset i miljøet.

Får man kjøpt næring egnet for cannabisplanter kun på internett? Og når det kommer til utegrowing, har PH verdi en stor rolle?
Tror klonene mine dør, sakte men sikkert. Byttet ifra hydro som dem har stått i hele tiden, til vanlig jord. Har ikke søkt så mye, så bare spør rett ut.

Kan det være pga byttet de dør?
Sitat av dimennoia Vis innlegg
Tror klonene mine dør, sakte men sikkert. Byttet ifra hydro som dem har stått i hele tiden, til vanlig jord. Har ikke søkt så mye, så bare spør rett ut.

Kan det være pga byttet de dør?
Vis hele sitatet...
Kanskje bare forbigående stress?
Kan noen anbefale gjødsel fra Weedshop.no? Er det nødvendig å kjøpe alle 3 Flora-produkter? (bloom,micro,gro) Blir litt dyrt.
Sitat av Norther Vis innlegg
Kan noen anbefale gjødsel fra Weedshop.no? Er det nødvendig å kjøpe alle 3 Flora-produkter? (bloom,micro,gro) Blir litt dyrt.
Vis hele sitatet...
Har lagt merke til at BioBizz er noe trådstarter anbefaler flere ganger.. Da også BioGrow, BioBloom og Alg-A-Mic som er mikro næring.. Og ja, som regel er alle tre nødvendig, men om du ikke har alt for mange planter, vil 1 liter av hver holde noen måneder og da snakker vi et forbuk på kanskje 100,- lappen i måneden, såpass har du=)
Er snakk om 10 stykker. Leste at Wet Betty Organic dekker alle 3 områdene som bloom,grow, og mikro gjorde. Er det noe å satse på? Det er en liter per flaske. Er det fasit på hvor mange liter jeg trenger for 10 planter?
Sitat av Norther Vis innlegg
Er snakk om 10 stykker. Leste at Wet Betty Organic dekker alle 3 områdene som bloom,grow, og mikro gjorde. Er det noe å satse på? Det er en liter per flaske. Er det fasit på hvor mange liter jeg trenger for 10 planter?
Vis hele sitatet...
10 planter sier du..Kunne tippe at for 500,- lappen varer dette i 3 høster. Altså med BioBizz serien.. Bryr du deg om hvorfor og hva planten trenger de forskjellige næringene til? For det er en grunn til at næring er delt opp i 3 kategorier.. Primær, sekundær og mikro.. Og det er ikke for å tjene penger i dette tilfellet.. La oss si du er en plante.. Det eneste du trenger er egentlig (N) Nitrogen, men siden mor di helst leiter etter en lett og rimelig løsning ender det opp med at du får både Nitrogen, Fosfor og ja Magnesium, problemet blir da at du er lite barn og vet ikke bedre enn at du svelger nedpå hele glasset med næring.. Hva skal kroppen gjøre med alle de næringene du ikke trengte?

Jeg regner med du tok poenget, men hvis ikke så er det nå hvertfall slik at planten bruker forskjellig næring til forskjellig tid, næring forandrer seg når man blander de, noe bruker planten mye av noe bruker den lite av osv.. Lær deg hva og hvorfor planten trenger den den trenger og hele dyrkeprosessen blir svært mye enklere=)
lurer på om det å blande inn kugjødsel,fullgjodsel ect kan være en suksess?

noen som har åprøvd dette?

Sitat av Norther Vis innlegg
Kan noen anbefale gjødsel fra Weedshop.no? Er det nødvendig å kjøpe alle 3 Flora-produkter? (bloom,micro,gro) Blir litt dyrt.
Vis hele sitatet...
De sier jo at den flytende plantegjødselen du kjøper på oasen/europris for 20-49 spennect virker til ALLE planter,jeg antar at dette er sant,er jo fosfor og all drit i den også..men kanskje ress blir ENDA litt bedre med disse spesial løsningene

Jeg ville testet med den billi greia bare for å ha sjekket om det blir ok

Sitat av p0ffski Vis innlegg
Det er riktig. Du kan fint ha 600w hps fra frø. Men ha den minst en meter fra de. Husk på at solen er sterkere enn noen som helst lamper, og du kan fint gro frø ute SÅ det er nok ikke lyset som er feil. Det er fuktighet, plus luft. Og selfølgelig kan du ikke ha en hps lampe rett over stiklingene, det blir for varmt. =)

Wow shadows84 Nice work ! De plantene dine ser jo utrolig fine ut i fargen spør du meg keep it up ! Jeg får ikke grodd noe for tiden , siden jeg venter på rettsak fra forrige grow ;( Liker å se at andre tar initiativ , og at de klarer det bra =)
Vis hele sitatet...
Kan man spørre om du vet hva straffen for dette kan bli?og hvor mange tok de deg for å ha?
kjedelig streiting
Har netopp mottatt noen Royal Dane frø. Tenker å vegge dem i en liten kasse under noen sparepærer i noen uker før jeg setter dem ut. Noen som har noen tips ellers? Tenker på hvor kraftige pærer, avstand osv. Er kanskje lurt å ha en vifte på noen timer i døgnet for å få litt kraftigere stilker?

Vil ha kassa mest mulig lukka, da jeg ikke er 100% sikker på at huseier ikke tar seg en tur innom. Hvor mye(lite) varme vil egentlig en sparepære utvikle? Tenker på brannfare.
Sitat av Benzoman Vis innlegg
lurer på om det å blande inn kugjødsel,fullgjodsel ect kan være en suksess?

noen som har åprøvd dette?

De sier jo at den flytende plantegjødselen du kjøper på oasen/europris for 20-49 spennect virker til ALLE planter,jeg antar at dette er sant,er jo fosfor og all drit i den også..men kanskje ress blir ENDA litt bedre med disse spesial løsningene

Jeg ville testet med den billi greia bare for å ha sjekket om det blir ok
Vis hele sitatet...
Kugjødsel er bra for å få (N) tilgjengelig til planten, fullgjødsel funker sikkert fint det også, men vit hva du blander og hvilke forhold de skal ha til hverandre og resten av mediet..

Hvem er "de" som sier at den næringen er bra til alle planter? Alltid hørt at billignæring er søppel, noe jeg kan bekrefte etter at jeg lærte meg hva verdiene står for. Det Cannabisplanter bruker mest av i blomst er (P) altså fosfor. Om du ser på en næringsflaske, vil de som oftest ligge på 6-1-5 (N-P-K) nitrogen, fosfor og kalium..Dette er primærnæringer for de fleste planter. Så i vegfasen liker cannabisplanter gjerne at verdiene på primærnæringene ligger på rundt 20-15-15, og i blomst noe som 5-20-20, man kan gjødsle dobbelt så ofte å ligge på noe som 8-5-5 og i blomst noe som 2-6-5.. Når du finner noen av disse næringene i en butikk gi meg beskjed!

Og dette er bare primærnæringene, planten skal ha 11 næringer til!

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Har netopp mottatt noen Royal Dane frø. Tenker å vegge dem i en liten kasse under noen sparepærer i noen uker før jeg setter dem ut. Noen som har noen tips ellers? Tenker på hvor kraftige pærer, avstand osv. Er kanskje lurt å ha en vifte på noen timer i døgnet for å få litt kraftigere stilker?

Vil ha kassa mest mulig lukka, da jeg ikke er 100% sikker på at huseier ikke tar seg en tur innom. Hvor mye(lite) varme vil egentlig en sparepære utvikle? Tenker på brannfare.
Vis hele sitatet...
Glem sparepærer, kjøp et billig 2x18 eller 2x36 lysarmatur på clas=) Avstanden mellom plante og lyrrør kan være 2 cm og mer=) Og ja det er absolutt lurt å ha en liten vifte som blåser for å skape en naturlig vind, slik at stammen blir sterk og fin..som du selv sier=)

Du vil nok ha en lukket kasse ja, men du må nok lufte av å til slik at frisk ny luft kan komme til planten(e) Og om du bruker lysarmatur av de jeg nevnte er det ikke brannfare, det kan ligge papir intil lysstoffrør uten noe som helst fare..
er det noen som har kjøpt hps pære/ballast fra vekst-lys.no?
ser på siten deres at de har "pent brukte" 600w lamper til salgs for 750,-
er dette for godt til å være sant?
Sitat av syntheseizure Vis innlegg
er det noen som har kjøpt hps pære/ballast fra vekst-lys.no?
ser på siten deres at de har "pent brukte" 600w lamper til salgs for 750,-
er dette for godt til å være sant?
Vis hele sitatet...
Jeg ville sagt at hvis du får med ballast - for det står det ingenting om - er det en god deal.
[quote=Zarathustra;1694895
Hvem er "de" som sier at den næringen er bra til alle planter? Alltid hørt at billignæring er søppel, noe jeg kan bekrefte etter at jeg lærte meg hva verdiene står for..[/QUOTE]

folka i plantesjappa vell,oasen.

billig og billig,det er nå næringen som brukes på planter,flytende shit du blander inn i vannet.

bruker det på en palme jeg har,samt en gjeng andre for å gi de det de trenger,skulle tro det fungerte også her som på "alle"andre planter...

-Plantenæring
Flytende plantenæring som inneholder det plantene trenger av næringsstoffer.

Bruksområde:
Fullverdig gjødsel til alle blomstrende og grønne planter. Bruk œ kork (15 ml) til 1,5 liter vann, hver gang du vanner. Finnes i 1 liter.
http://www.oasenmandal.no/ohm/
Sist endret av Benzoman; 2. mai 2010 kl. 16:11.
Sitat av Benzoman Vis innlegg
folka i plantesjappa vell,oasen.

billig og billig,det er nå næringen som brukes på planter,flytende shit du blander inn i vannet.

bruker det på en palme jeg har,samt en gjeng andre for å gi de det de trenger,skulle tro det fungerte også her som på "alle"andre planter...

-Plantenæring
Flytende plantenæring som inneholder det plantene trenger av næringsstoffer.

Bruksområde:
Fullverdig gjødsel til alle blomstrende og grønne planter. Bruk œ kork (15 ml) til 1,5 liter vann, hver gang du vanner. Finnes i 1 liter.
http://www.oasenmandal.no/ohm/
Vis hele sitatet...
Så du mener at når du går inn på en butikk og er ute etter en spesifikk vare - som de ikke har -sier de da at du må desverre gå en annen plass eller prøver de å presse et alternativt produkt - som de har - på kunden? Jeg vet svaret, for jeg jobbet som selger en lang periode...

Men for å gi deg et bedre svar: De aller fleste planter i dag er avlet frem til å tåle en hel del mishandling. Når det gjelder cannabis er den avlet frem til å gi store fine og cannabinoderike planter.. Cannabis planten bruker en held del mer næring enn andre planter..Dette er fordi de er avlet frem til å prestere..Planter som står under vekstlys trenger mer vann og dermed mer næring, dette enkelt og greit fordi jo mer lys planten har tilgjengelig jo mer næring og vann må det være i mediumet.

Til slutt, ja du vil kunne få planten til å overleve med vanlig Oasen-næring eller whatever annet næring, men planten din vil få mangler, som igjen resulterer i mindre avkastning.. Og for meg handler det faktisk litt om å gi planten et godt liv, siden jeg har tatt dens liv i min hånd og leker gud over noe som ikke er skapt for å gro i en potte, vil jeg gjerne at planten skal ha alt den trenger, men ikke alle er sånn, men jeg lover deg at resultatet blir ikke det samme min venn=)
Jeg har tatt noen stikklinger men det kommer ikke røtter. " av stikklingene har stått i vel 2 uker men ingen røtter, de er levende fortsatt. Hva har jeg gjort feil? snittet dem i 45 grader og puttet i clonex så ned i jord. de står i minidrivhus med fukt.

Jorden har begynnt å "muggle" dette er vel ikke bra?

Dette som skulle være så enkelt :/
Nok en gang orker jeg ikke snike meg igjennom 87 sider for å finne svaret på mitt spørsmål, men jeg lurte enkelt og greit på hvordan man kan forhindre "stanken" av pot når blomstringen begynner?
Er det forresten også ett sted jeg kan finne en grei og enkel guide?
Har aldri plantet før, og jeg satt 8 frø med ukjent plante på lørdag den 1. og nå er samtlige av plantene 10 cm lange allerede, og du kan se hva slags plante det er uten å være en kjenner.
Er dette tegn på at den planten jeg fikk frøene fra er utedyrket?
Hvis den er det, burde jeg da satse på å få plantene ut i skogen så fort som mulig, eller kan jeg bare pusle videre med dem hjemme?
Jeg hørte forresten også noe om "gro-skap" som var dekket med aluminiumsfolie og kullfilter innvendig, er dette noe jeg burde satse på?
Takker for alle svar!
Sitat av skelly Vis innlegg
Jeg har tatt noen stikklinger men det kommer ikke røtter. " av stikklingene har stått i vel 2 uker men ingen røtter, de er levende fortsatt. Hva har jeg gjort feil? snittet dem i 45 grader og puttet i clonex så ned i jord. de står i minidrivhus med fukt.

Jorden har begynnt å "muggle" dette er vel ikke bra?

Dette som skulle være så enkelt :/
Vis hele sitatet...
Stakk du dem rett i jord? :S
Sitat av jimiweed Vis innlegg
Nok en gang orker jeg ikke snike meg igjennom 87 sider for å finne svaret på mitt spørsmål, men jeg lurte enkelt og greit på hvordan man kan forhindre "stanken" av pot når blomstringen begynner?
Er det forresten også ett sted jeg kan finne en grei og enkel guide?
Har aldri plantet før, og jeg satt 8 frø med ukjent plante på lørdag den 1. og nå er samtlige av plantene 10 cm lange allerede, og du kan se hva slags plante det er uten å være en kjenner.
Er dette tegn på at den planten jeg fikk frøene fra er utedyrket?
Hvis den er det, burde jeg da satse på å få plantene ut i skogen så fort som mulig, eller kan jeg bare pusle videre med dem hjemme?
Jeg hørte forresten også noe om "gro-skap" som var dekket med aluminiumsfolie og kullfilter innvendig, er dette noe jeg burde satse på?
Takker for alle svar!
Vis hele sitatet...
Virker som en strains for nordisk utendørsdyrking ja, de kom veldig fort når man tenker på at det fortsatt er tidlig vår ute. Ellers så er du heldig og bor et sted med mye bra temperatur og sol

Du kan forhindre pot-lukt ved å bruke kullfilter, funker da bare på dyrkeskap eller i mindre rom. Det finnes også selvstendige maskiner som renser luften i rommet den står, men nå husker jeg ikke hva de kalles(sikkert dyrt og vannskelig å få tak i uansett). Står de ute så er jo dette litt værre Men, har du god avstanf til naboen så sørger moder natur for luftsirkulasjon så du merker ikke lukten så mye altså.

Norcan.org har enkle guider, der Eirik's dyrkehåndbok er et must. Ellers så ligger det et par step-by-step guider der også. UteIDetFri har også en guide/logg på sitt utendørsprosjekt som kanskje er relevant for din del. Bruk søkefeltet

Om du vil fortsette å dyrke ute, inne eller i skogen blir nesten din avgjørelse. Det kommer selvfølgelig helt an på hvor trygg du er på dine omgivelser. Bor du på landet der nærmete nabo er 5 km unna, og det ikke er fare for besøk de neste ukene så kan du fortsette utedyrkingen din. Litt mer skjult er det jo selvfølgelig i skogen, men husk at plantene bør ha MAAAAASSSSSEEEE lys. Og det er jo en fare at de kans bli spist av dyr også. Innedurking kan fungere, men da er det en fordel å gå til innkjøp av lamper og kullfilter, blir fort neon tusen kroner for at det skal bli bra.

Dyrkeskap er en god ide, dette er et skap som er dedikert til dyrking av.. grønnsaker... hm, nettopp. Ja, uansett, dette skapet utstyrer du med lampe, vifte, kullfilter(hvis du ikke vil ha lukt) og alt annet du føler du treger. Det er en veldig utbredt form for dyrking, da det ikke tar altformye plass og er forholdsvis stealth.
Men, vil ikke anbefale alu-folie da dette kan skape såkalte hot-spots som kan ødelegge planten din, hvitmaling funker lfjell. I bunn og grunn så er det lampen som skal gi lys, ikke veggene, så lenge veggene ikke absorberer alt lyset burde det gå bra.

Alt i alt, det er nesten opp til deg Hvor mye du vil legge i prosjektet av både tid, penger og krefter egentlig.
Sitat av skelly Vis innlegg
Jeg har tatt noen stikklinger men det kommer ikke røtter. " av stikklingene har stått i vel 2 uker men ingen røtter, de er levende fortsatt. Hva har jeg gjort feil? snittet dem i 45 grader og puttet i clonex så ned i jord. de står i minidrivhus med fukt.

Jorden har begynnt å "muggle" dette er vel ikke bra?

Dette som skulle være så enkelt :/
Vis hele sitatet...
Stiklinger bruker alt fra 7 til 21 dager før de får røtter, den enkleste måten å få litt fortgang i det hele er nok, å ha det litt varmt under pottene/mini drivhuset... For plantene vil gjerne ha 24, men for å stimulerer røttene er litt varmere medium tingen, men da øker også faren for mugg...

Grunnen til at jorden har begynt å mugne er nok fordi atmosfæren til plantene gjerne skal være fuktig, men mediumet vil ikke holde så mye fukt uten at det blir mugg når plantene ikke trekker til seg noe særlig med vann.. Vann med en litt stor sprøyte rett rundt stammen.. Kan ikke ha all jorden fuktig hele tiden... I denne fasen... Muggen kan ofte fjernes ved å bare ta vekk det øverste laget av jorden..
Tips for stiklinger:
La de stå i et lite glass med vann, shotglass, eggeglass eller lignende, til du ser de har fått en begynelse på røtter(det kommer noe hvitt ut fra stilken). Når dette skjer så kan du plante dem i jord.
En kompis av meg har noen white widow og shiva frø. Jeg lurer på om det er mulig å plante de ute i naturen utta for Oslo nå i sommer?
Sitat av Eucaa Vis innlegg
En kompis av meg har noen white widow og shiva frø. Jeg lurer på om det er mulig å plante de ute i naturen utta for Oslo nå i sommer?
Vis hele sitatet...
Joda, det er mulig. Det lønner seg dog å så dem inne, for så å sette plantene ut når de er 3-4 uker gamle. Hvor mye buds du får er en annen sak. Det norske klimaet er ikke ideelt for disse strainene.
Sitat av moret Vis innlegg
Tips for stiklinger:
La de stå i et lite glass med vann, shotglass, eggeglass eller lignende, til du ser de har fått en begynelse på røtter(det kommer noe hvitt ut fra stilken). Når dette skjer så kan du plante dem i jord.
Vis hele sitatet...
Et kjempegodt tips, så vil bare legge til at stiklingene fort kan bruke opp luften i vannet og vannet blir "flatt" så enten bytt vann 1 gang i døgnet eller tilsett luft med en aquariepumpe om man bygger en liten boks eller noe til stiklingene sine=) Og husk at vannet skal helst ikke få lys, da vann + lys = alger, som kveler røtter
Hei. Jeg er klar over at det jeg spør om sikkert har blitt svart på tidligere i denne tråden, men det er tross alt 87 sider å leite i.

Det jeg lurer på er når man bør starte, hvis man ønsker å prøve utendørsdyrking her til lands (vestlandet)? Planlegger forsåvidt å la damene få den første måneden innendørs, før de blir kastet ut i livets virkelighet. Videre lurer jeg på hvilke strains som egner seg best for utendørsdyrking? Jeg håper på å finne et strain som ikke er altfor "vanlig" på gateplan i Norge.
Sitat av minigolf Vis innlegg
Hei. Jeg er klar over at det jeg spør om sikkert har blitt svart på tidligere i denne tråden, men det er tross alt 87 sider å leite i.

Det jeg lurer på er når man bør starte, hvis man ønsker å prøve utendørsdyrking her til lands (vestlandet)? Planlegger forsåvidt å la damene få den første måneden innendørs, før de blir kastet ut i livets virkelighet. Videre lurer jeg på hvilke strains som egner seg best for utendørsdyrking? Jeg håper på å finne et strain som ikke er altfor "vanlig" på gateplan i Norge.
Vis hele sitatet...
Utendørsdyrking i Norge, er det mulig ?

Tråden til utidetfri er ganske dekkende
Har nå begynt å spire i frøa jeg planta ute i bedet for en uke siden
Har ikke gjort annet enn å legge de ned i jorda, så tviler på jeg får maksimalt med THC utbytte, men det er jo fine planter uansett, da.
http://th176.photobucket.com/albums/w195/kookybooboo/Emoticons/Smileys/th_StonedSmiley.gif
bare minne alle sammen som benytter denne tråden på at dyrking fremdeles er ulovlig,. Hatt "besøk", derfor min absence her på tråden:/.. Men hvis alle som benytter denne tråden melder seg inn i N.O.R.M.A.L eller andre organisasjoner så er vi langt på vei my fellow stoners.. Keep It growing green, dank and smelly as shit..

Sitat av p0ffski Vis innlegg
Det er riktig. Du kan fint ha 600w hps fra frø. Men ha den minst en meter fra de. Husk på at solen er sterkere enn noen som helst lamper, og du kan fint gro frø ute SÅ det er nok ikke lyset som er feil. Det er fuktighet, plus luft. Og selfølgelig kan du ikke ha en hps lampe rett over stiklingene, det blir for varmt. =)

Wow shadows84 Nice work ! De plantene dine ser jo utrolig fine ut i fargen spør du meg keep it up ! Jeg får ikke grodd noe for tiden , siden jeg venter på rettsak fra forrige grow ;( Liker å se at andre tar initiativ , og at de klarer det bra =)
Vis hele sitatet...
najs å høre at du fortsatt er med dude.. Spill på amerikas liberale holdninger til planten.. Kanskje du får en sympati rik dommer..

Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Har lagt merke til at BioBizz er noe trådstarter anbefaler flere ganger.. Da også BioGrow, BioBloom og Alg-A-Mic som er mikro næring.. Og ja, som regel er alle tre nødvendig, men om du ikke har alt for mange planter, vil 1 liter av hver holde noen måneder og da snakker vi et forbuk på kanskje 100,- lappen i måneden, såpass har du=)
Vis hele sitatet...
Bio Bizz, mucho najs.. Organic all the way.. cant go wrong with that shit
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Joda, BioBizz har en spray som heter BuzzOff om jeg ikke husker feil, du finner den nok på www.hempster.no

Det er nesten ikke til å tro! Vi har passert 100.000 visninger! Jeg kan ikke si annet enn at denne tråden ble både større og viktigere for meg enn hva jeg hadde forventet når jeg startet den.. Jeg er imponert over "oppmøte" i tråden, av all kunnskapen noen av dere allerede innehaver, men det som kanskje imponerer meg mest er deres lyst etter å lære.. Jeg er langt fra en dyktig skibent, eller formuleringenes herre, men jeg syns dere som kommer "hit" uten å ha hatt en solsikke i vinduskarmen virkelig legger energien deres i noe helt nytt og dere ender opp å trives svært godt med, ja hvertfall de fleste av dere

For er ikke Cannabis kultivering så mye mer enn å fikse sin egen røyk? Det er hvertfall svært nyttig for hjernen og psyken å ha en hobby og da spesielt en som varer over tid, kanskje fordi vår kortsiktighet kommer av at mennesket mister fokus hvert 6-10. sekund? Det er også svært avslappende, ja nesten mediativt å stå opp om morgenen å sette seg å bare se på plantene vokse under det nydelige lyset! For ikke å snakke om mestringsfølelsen av å faktisk fullføre en innhøstning, selv om dette er 1 eller 100 planter, den er ubeskrivelig og ikke minst avhengighetsskapende for mange=)

Etter snart 8 år med intensiv interesse for faget kan jeg ikke annet enn å innrømmet at det har preget min personlighet i rimelig stor grad, men da snakker vi ikke av kronisk røyking morgen til kveld, men ønske om å forstå planterike..For uavhengig av noen sier, er jeg enig med H. P. Blavatsky at det eneste rike vi faktisk har forståelse for er mineralrike..Planterike har enda mange skjulte mysterier som omfatter livet generelt.. Og jeg vil si jeg har fått en bredere forståelse av å forstå Cannabis planten...Jeg er sikker på at all kultivering er innsiktsfullt, men Cannabis planten gjør sin greie i en svært hurtig tempo, kanskje derfor et ugress? Og det lar oss gjøre lettere obsevasjoner, mener nå jeg..

Det "triste" med 100.000 visninger er at her er det slutt for meg .. Tråden blir verken fjernet eller blir lukket på dette tidspunkt. Jeg har heller ikke "ansatt" noe spesielle til å hjelpe nOObs'ene, men jeg regner med et par av dere kan ta den rollen når tiden strekker til? Det finnes noen fantastiske mennesker her på forumet som kan hva jeg kan og mer til..

Så takk til ALLE som har vært med på å gjøre livet til en litt mer levelig plass, dere har gitt meg håp om at legalisering en dag blir realitet og for at dere som mennesker er villig til å lære forbi den intensjon om å bli stein eller rik=)

Takk for meg og FRED til alle!
Vis hele sitatet...
What???????
forlater du oss så snarlig? Nok en gang, uten deg så hadde jeg ikke vært på min 7 avling.. Håper du dukker opp sånn uten forvarsel inn i mellom.. Tråden blir ikke den samme uten deg LTG!!!!

Skal gjøre mitt beste med å dele den kunnskapen jeg har opparbeidet meg så langt.. Vil gå så langt med å poste bilder når det blir noe å se på. Inntil da.. Smoke that shit, grow it and keep it real

Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
@ shadow: Bildene er vidunderlige!
Vis hele sitatet...
mhm, bud porn deluxe, of the early kind:P

[quote=LoveToGrow;
Jeg er rørt, faktisk ikke kødd! Jeg er så glad når jeg ser mennesker som finner så mye mer i cannabisplanten enn bare et rusmiddel, det er en ting med de medesinske effektene, men selve kultiveringen er en stor filosofi for de som er åpne for det.. Å få et slikt forhold til planterike er ..ja berikende og svært innsiktsfullt om man er åpen for det..Takk[/QUOTE]

Bare dukk opp innimellom på denne tråden som du starta. Nå som du har pensjonert deg.. Så skal jeg poste bilder av mitt første HPS forsøk.. Hadde digga å sett bilder av dine første forsøk

Sitat av Verilon Vis innlegg
Et par Top44 i denne burde vel kunne bli ferdig på en måneds tid, eller?
Vis hele sitatet...
ahh.. top 44.. Mitt første forsøk på sweet amber trichs.. Mest weird av alt var at Obama ble innsatt som den 44. presidenten når jeg hadde top 44 i gang:P. Top 44 har dager på 56- 60 dager før den er ferdig.. Enjoy...
Sitat av Eucaa Vis innlegg
En kompis av meg har noen white widow og shiva frø. Jeg lurer på om det er mulig å plante de ute i naturen utta for Oslo nå i sommer?
Vis hele sitatet...
Nei. Ww egner seg ikke til utendørsdyrking. Den blomster for sent. Du kan dog plante den i ei bøtte eller noe og ta den inn da det begynner å bli kaldt. Du vil kanskje få 5-15g pr plante viss den greier å komme seg i blomst raskt nok.
Har ikke erfaring selv, men har lest erfaringer andre har hatt, og resultatet er som regel ganske labert i forhold til hva man kan få under hps.
Shiva vet jeg ikke noe om.
Sist endret av sneipen; 16. mai 2010 kl. 12:38.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Joda, det er mulig. Det lønner seg dog å så dem inne, for så å sette plantene ut når de er 3-4 uker gamle. Hvor mye buds du får er en annen sak. Det norske klimaet er ikke ideelt for disse strainene.
Vis hele sitatet...
Ok, men må plantene ha lampe når de står inne de 3-4 ukene?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja, men du klarer deg med lysrør, på biltema har de f.eks 36W rør med en såkallt "daylight" farge som er hvit nok til unge planter, så trenger du bare et armatur til et par hundre kroner, dette har de på clas ohlson.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Har nå begynt å spire i frøa jeg planta ute i bedet for en uke siden
Har ikke gjort annet enn å legge de ned i jorda, så tviler på jeg får maksimalt med THC utbytte, men det er jo fine planter uansett, da.
http://th176.photobucket.com/albums/w195/kookybooboo/Emoticons/Smileys/th_StonedSmiley.gif
Vis hele sitatet...
Får oppdatere litt, nå har det kommet ut fine, taggete og mørkegrønne blader ut mellom de to som var der forrige uke
Gleder meg å se hvordan det blir
Det som er greit når du kjøper buds, får med noen frø på kjøpet
Nå er det sommerferie snart!
Hva pokker gjør jeg med barna mine?

Har en som jeg har hatt i 5-6 uker nå...et ak-48 barn....kan jeg plante den ut til jeg kommer tilbake? (1-1,5mnd). å i så tilfelle, må jeg gjødsle noe særlig?

gi meg noen gode svar nå. Slik at jeg kan reise med god samvittighet :/
Sitat av skelly Vis innlegg
Nå er det sommerferie snart!
Hva pokker gjør jeg med barna mine?

Har en som jeg har hatt i 5-6 uker nå...et ak-48 barn....kan jeg plante den ut til jeg kommer tilbake? (1-1,5mnd). å i så tilfelle, må jeg gjødsle noe særlig?

gi meg noen gode svar nå. Slik at jeg kan reise med god samvittighet :/
Vis hele sitatet...
Den klarer seg nok fint ute
Sikkert greit med litt gjødsling, men det går vel fint uten også
Bilde av en vindusgrow som jeg driver med, strainen er northen light
http://i143.photobucket.com/albums/r125/myrdan/GetAttachmentaspx.jpg
Bladene ser noe gule ut, men det er pga lyset.

Starter også snart med skapdyrking, har en 600wat hps osv, skapet er ferdig innredet, venter bare på at jeg får tid.
Sitat av zevz Vis innlegg
Bilde av en vindusgrow som jeg driver med, strainen er northen light

Bladene ser noe gule ut, men det er pga lyset.

Starter også snart med skapdyrking, har en 600wat hps osv, skapet er ferdig innredet, venter bare på at jeg får tid.
Vis hele sitatet...

Ser veldig bra ut til å være vinduskarm dyrking da
Hvordan treffer sollyset i løpet av dagen?
Sitat av Eucaa Vis innlegg
Hvor lang tid tok det før den spira?
Vis hele sitatet...
1 uke, 2 uker for de taggete bladene
Sitat av Revbatim Vis innlegg
1 uke, 2 uker for de taggete bladene
Vis hele sitatet...
Har gått en uke siden jeg planta mine nå. Vi får se om det skjer noe snart