Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1882 202985
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Noen fler som har store performance-problemer med pc-versjonen?
Har plagdes med det i hele dag, og jeg nekter å spille med 30fps på ultra, når jeg kan spille bf3 med 100fps på ultra, det blir for dumt.
All denne letingen etter svar, og løsninger, har gjort at jeg nå har mistet all lyst til å i det heletatt spille spillet.
Ødela kvelden min gjorde det og.
Høyst skuffende at Bethesta, etter så mange år med spillutvikling til pc, kommer med denne utilpasse consoleporten her, hva faen?

I MAD
Vis hele sitatet...
Har kun opplevd problemer med Esban, men dette er visst noe ''alle'' har problemer med.

Grafikkmessig, crashmessig og andre tulleproblemer har jeg ikek sett snurten av
Mulig spoiler!!



Jeg tenkte jeg sku gifte meg med ei random dame i whiterun, men når jeg skal "attend my wedding" så bare popper en død Lydia (housecarlen min) ut av løse lufta. Hu blei bare borte for en stund siden. Og når det skjer så sier alle i bryllupet, til og med presten, at jeg skal komme meg ut derfra. Hvis presten er sur så får jeg jo ikke gifta meg, og jeg får heller ikke achievementen! help!
Sitat av Glenni Vis innlegg
Wat to do når man har drept alle i den første plassen? Går videre, men blir jumper.

Har ikke saver før massakren heller, begynte jo med at jeg skulle grille litt kylling, men neida, "LOL VI TAR DEG"
Vis hele sitatet...
samme skjedde med meg, kom bare borti slå knappen, så var helvete løs...
For en tidstyv, jeg skulle bare akkurat hente hornet til Jurgen, og så plutselig var det gått to timer uten at jeg merket det.

Etter tips på denne tråden har jeg gått vekk fra 2-hånds sverd, og bruker nå en øks som også gir 5 poeng med ild-skade(er denne enchantet, og jeg kan bryte den ned og så enchante et annet våpen?), noe som funker mye bedre med Khajiten min virker det som.

Men har et spørsmål til;

Er det noe poeng for meg i det hele tatt å jobbe med magien, eller skal jeg bare pøse alle poengene mine i helse?

Nå bruker jeg skjold på venstre hånd, og øksen i høyre, så det er jo ikke noe igjen til å kaste spells med.
Burde jeg ditche skjoldet?
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Noen fler som har store performance-problemer med pc-versjonen?
Har plagdes med det i hele dag, og jeg nekter å spille med 30fps på ultra, når jeg kan spille bf3 med 100fps på ultra, det blir for dumt.
All denne letingen etter svar, og løsninger, har gjort at jeg nå har mistet all lyst til å i det heletatt spille spillet.
Ødela kvelden min gjorde det og.
Høyst skuffende at Bethesta, etter så mange år med spillutvikling til pc, kommer med denne utilpasse consoleporten her, hva faen?

I MAD
Vis hele sitatet...
Launcheren: Ultra preset. Skru av AA, og på med FXAA (du merker ikke forskjell bortsett fra enkelte steder).
Spillet: Skru av 360-kontroller. En rar bug gjør at dette påvirker ytelsen kraftig.

Får 40 FPS med GTX 570.

Det er forresten veldig små forskjeller fra high til ultra, så prøv det.
Noen andre som har problemer med at spillet til tider henger seg opp på Xbox? Har skjedd to ganger nå: En gang under en loading screen og nå nettopp etter en endt samtale med Ancano i Mage College.
Sitat av DingoXo Vis innlegg
bare jeg som fant det vanskelig og finne fram til toppen av det fjellet man skal lære seg og ''kontrolere'' drage kreftene sine, sleit med det i 1 time og bare finne veien opp dit jo..
Vis hele sitatet...
Wtf? Bruker du shoutet ditt? Det som klarner været? Var jo dritlett. Brukte shoutet, og drepe et par fiender. Btw, når du møtes lederen, bruk alle snakkalternativene, så får du noen kule ting.

Sitat av Glenni Vis innlegg
Wat to do når man har drept alle i den første plassen? Går videre, men blir jumper.

Har ikke saver før massakren heller, begynte jo med at jeg skulle grille litt kylling, men neida, "LOL VI TAR DEG"
Vis hele sitatet...
Venter du i tre dager elns, vil de ikke ta deg lengre. Glade er de ikke i deg though

Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
For en tidstyv, jeg skulle bare akkurat hente hornet til Jurgen, og så plutselig var det gått to timer uten at jeg merket det.

Etter tips på denne tråden har jeg gått vekk fra 2-hånds sverd, og bruker nå en øks som også gir 5 poeng med ild-skade(er denne enchantet, og jeg kan bryte den ned og så enchante et annet våpen?), noe som funker mye bedre med Khajiten min virker det som.

Men har et spørsmål til;

Er det noe poeng for meg i det hele tatt å jobbe med magien, eller skal jeg bare pøse alle poengene mine i helse?

Nå bruker jeg skjold på venstre hånd, og øksen i høyre, så det er jo ikke noe igjen til å kaste spells med.
Burde jeg ditche skjoldet?
Vis hele sitatet...
Ditch skjoldet. Bruk heller en healing spell om du absolutt trenger noe defensivt. Forøvrig prøvde jeg 2-hånds iste, fyfaen så kjedelig. One hand, destruction å Bow + enchanting ftw! Ja, du kan bryte den ned og lage et nytt våpen med samme enchanting, sterkere om du putter noen points på enchating. (Lurt og finne masse ting med enchantments, for å så bryte det ned. Powerlevling deluxe).
I og med Powerleveling så kan du kjøpe mange Iron Ingots fra smeden for så å lage mange Iron Daggers. Da får du trent Smithing kjempe kjapt.
Sist endret av - F; 15. november 2011 kl. 01:42.
Funker sneak trikset fra Oblivion?

Lei et rom på et Inn, lukk døra, crouch og løp inn i veggen for infinite stealth training.
Funker det? Det gikk også ann å bare løpe in i et hjørne for å trene Athletics
kan man være "profesjonell" lovløs? Eller er det meningen at man skal være snill? :P
Sitat av - F Vis innlegg
I og med Powerleveling så kan du kjøpe mange Iron Ingots fra smeden for så å lage mange Iron Daggers. Da får du trent Smithing kjempe kjapt.
Vis hele sitatet...
Også tar du å enchanter ver eneste dagger! Så får du trent det også
Sitat av loupes Vis innlegg
kan man være "profesjonell" lovløs? Eller er det meningen at man skal være snill? :P
Vis hele sitatet...
Du kan bli med i Thieves Guild eller The Dark Brotherhood.


Sitat av olaPola Vis innlegg
Funker sneak trikset fra Oblivion?

Lei et rom på et Inn, lukk døra, crouch og løp inn i veggen for infinite stealth training.
Funker det? Det gikk også ann å bare løpe in i et hjørne for å trene Athletics
Vis hele sitatet...
Skaff en bøtte å flytt den sånn at du får den over hodet på en NPC så kan han ikke se noe og du kan snike deg rundt ham så mye du vill.

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=rt5aUdijAN8

Bøtte trikksett.
Sist endret av - F; 15. november 2011 kl. 02:18.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Funker sneak trikset fra Oblivion?

Lei et rom på et Inn, lukk døra, crouch og løp inn i veggen for infinite stealth training.
Funker det? Det gikk også ann å bare løpe in i et hjørne for å trene Athletics
Vis hele sitatet...
Mener å huske at dette funket med magic også. Legge noe på knappen, magic går ut, regenererer, kaste mer. Er ikke helt sikker med sneak, men går hvertfall ganske fort hvis man dreper mobs med sneak og bue kun.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Mener å huske at dette funket med magic også. Legge noe på knappen, magic går ut, regenererer, kaste mer. Er ikke helt sikker med sneak, men går hvertfall ganske fort hvis man dreper mobs med sneak og bue kun.
Vis hele sitatet...
Det er mange måter å bruke "glitches" på egentlig, og console er jo tilgjengelig for alle som vil gjøre hva de vil. Det tar dog mye av gleden ut av spillet, jeg gjorde den tabben i Oblivion (men med alle statsene der tok det jo år å lvl).

I Skyrim, siden man levler uten å måtte sove eller noe, og kan velge perks, er hele gleden å gå rundt å gjøre ting skikkelig synes jeg. I dag har jeg hatt en 3 timers tur langt ut i ingenmansland, og oppdaget masse huler, drept en grønn drage, gjort noen sidequests som dukket opp midt i nowhere..faen så gøy!

Begynte som mage, men rerollet fort en Nord og speccer 2h. Brutal powerattacks!
Wow. Spillet er beyond alle forventninger. Og "skal bare hente etellerannetsuperviktig" leder fort til en 3 timer lang ekspedisjon i en Dwemer ruin. Men. DET VAR DA VOLDSOMT MANGE DRAGER DA!! Jeg har til nå (lvl 21) møtt 19 drager!! De popper opp i byer og sitter og venter på meg når jeg kommer ut av dungeons fullpakket av loot. Er det uflaks eller er det slik det skal være? Måtte gå inn på elder scrolls wiki for å finne ut hvor jeg kunne lære meg ord til shouts for å få brukt opp alle dragesjelene. Drageslaying er kult det altså, men jeg vil plukke blomster og jakte i fred!!

Sen edit: jeg har DREPT 19 drager, men har MØTT flere enn jeg har telt.
Sitat av doomsaier Vis innlegg
samme skjedde med meg, kom bare borti slå knappen, så var helvete løs...
Vis hele sitatet...
haha hadde samme problem: rerolla en anna class. : P

Sliter litt med å ta sterke mobs nå siden jeg er ganske høy level og har egentlig ikke lvla spesielt combat skills. er max pickpocket, 70 stealth og 80 lockpick. : p Er 72 archer å, men archer er lit crap når mobsa bynner å slå på meg. fant ut at å conjure en mob som tåler lit fungerer greit, men de blir ødelagt ganske fort om det er flere mobs som vil ta meg.
Sist endret av PoteterOgMolasse; 15. november 2011 kl. 06:15.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Launcheren: Ultra preset. Skru av AA, og på med FXAA (du merker ikke forskjell bortsett fra enkelte steder).
Spillet: Skru av 360-kontroller. En rar bug gjør at dette påvirker ytelsen kraftig.

Får 40 FPS med GTX 570.

Det er forresten veldig små forskjeller fra high til ultra, så prøv det.
Vis hele sitatet...
Jeg har en logitech gamepad påkobla, men den er deaktivert i spillet, er det nok?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Chaurusene er faen meg de værste skapningene jeg har truffet på. Den poison dems er insane.
Vis hele sitatet...
Du kan også bli en vampyr, for å få 100% resist poison.


http://elderscrolls.wikia.com/wiki/V...m_%28Skyrim%29
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hva er en bra måte å tjene penger på? Jeg har i overkant mange ting nå, og kunne trengt et hus, men mangler omlag 3500gold
Fryktelig usikker på om jeg skal velge PC eller Xbox 360.

Dette er spesifikasjonene på pcen da, vil den kunne kjøre spillet bra?

Prossesor: AMD Athlon II X4 630 AM3 Quad Core, 2,8Ghz
Hovedkort: MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3 ATX
RAM: Corsair Value S. DDR3 1333MHz 6GB
Skjermkort: XFX Radeon HD 5770 1GB
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Du kan prøve å sjekke på http://www.systemrequirementslab.com/cyri/
Selvom det ikke er helt presist vil det gi deg en viss anelse. Du kan også prøve å laste ned en cracket versjon til PC, for å se om du drar det.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Fryktelig usikker på om jeg skal velge PC eller Xbox 360.

Dette er spesifikasjonene på pcen da, vil den kunne kjøre spillet bra?

Prossesor: AMD Athlon II X4 630 AM3 Quad Core, 2,8Ghz
Hovedkort: MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3 ATX
RAM: Corsair Value S. DDR3 1333MHz 6GB
Skjermkort: XFX Radeon HD 5770 1GB
Vis hele sitatet...


Ja du kan kjøre spillet bra.
Spillet er ikke så krevende. Det er bra grafikk osv, men ikke spess krevende.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Du kan prøve å sjekke på http://www.systemrequirementslab.com/cyri/
Selvom det ikke er helt presist vil det gi deg en viss anelse. Du kan også prøve å laste ned en cracket versjon til PC, for å se om du drar det.
Vis hele sitatet...
Enig her - selv gjorde jeg akkurat dette; testet PCen før jeg kjøpte på Steam.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hva er en bra måte å tjene penger på? Jeg har i overkant mange ting nå, og kunne trengt et hus, men mangler omlag 3500gold
Vis hele sitatet...
Jeg vil anmbefale å bli med i Thieves Guild. Her får du et "Fence" du kan selge allt mulig, inkludert stjålne ting. Svært lik den i Oblivion.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hva er et "Fence"?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hva er en bra måte å tjene penger på? Jeg har i overkant mange ting nå, og kunne trengt et hus, men mangler omlag 3500gold
Vis hele sitatet...
Gå grundig gjennom huler og ruiner. Loot alt du dreper. Jeg har nesten 20k gull på level 14, og fortsatt masse igjen i loot som jeg ikke får solgt fordi alle merchants er for fattige...
Sist endret av robhol; 15. november 2011 kl. 12:12.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hva er et "Fence"?
Vis hele sitatet...
Representativ i thieves guild som gjør litt av hvert for det, som å kjøpe ting du har stjålet.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hva er et "Fence"?
Vis hele sitatet...
Det er en heler, en veldig google-bar fyr som kjøper alt crappet du har ninjaet, din tjuvradd.
Noen måte å se HP på hesten din? Og er det en måte å se på kartet hvor hesten din er (om du fast travler ett sted, og ikke husker hvor du satt den fra deg)??

Housecarlen min ble drept, noen måte å få en ny? :P
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Sitat av djxfade Vis innlegg
Noen måte å se HP på hesten din? Og er det en måte å se på kartet hvor hesten din er (om du fast travler ett sted, og ikke husker hvor du satt den fra deg)??

Housecarlen min ble drept, noen måte å få en ny? :P
Vis hele sitatet...
Jeg trodde at hver gang Housecarlen døde, så stod H*n opp igjen sakte men sikkert og regenererer liv?
Sitat av CodeBarbarian Vis innlegg
Jeg trodde at hver gang Housecarlen døde, så stod H*n opp igjen sakte men sikkert og regenererer liv?
Vis hele sitatet...
å? Woooops! Da står hun sikkert å venr på meg i Jurgen Windcallers grav da stakkars
Hvordan blir man vampyr ?
Og er det bra og være vampyr ? Vet man får 100% resist for gjift men noen negative ting ?

Og en ting til er det et sted / skap man kan legge fra seg loots ?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Da er det nok en stund til du skal klare å ta dem spesielt når du bruker bue og daggers, de to dårligste våpnene i gamet.
Vis hele sitatet...
Ikke helt enig der Akurat fullført Dark Brotherhood questline og det er awesome! Bruk skillpointsa dine på "Sneak" og få "Sneak attacks with daggers now do a total of fifteen times normal damage." Inkluder dette med Shrouded gloves (Backstab does double damage) Så får du en Damage på x30! Insta kill på de fleste

Med bue får du "Sneak attacks with bows now do three times damage." Pluss skillpoints du velger å bruke på Archery Items som: Shrouded Cowl som gir "Bows do 20% more damage"

Begynner faktisk å bli lei av Drager Litt for ofte randoms, men men
Blir ikke så dårlige da
Sitat av DingoXo Vis innlegg
Hvordan blir man vampyr ?
Og er det bra og være vampyr ? Vet man får 100% resist for gjift men noen negative ting ?
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det var så gøy å måtte drikke blod "hele tiden". Drikker du det ikke hver dag (?) så vil alle NPCer angripe deg fordi du ikke har fått "medisinen" din.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av CodeBarbarian Vis innlegg
Jeg trodde at hver gang Housecarlen døde, så stod H*n opp igjen sakte men sikkert og regenererer liv?
Vis hele sitatet...
Housecarlen din (ihvertfall Lydia) kan ikke bli drept av noen andre enn deg selv. Når du først har drept hun er hun død. Jeg har selv drept hun et par ganger med et uhell, men da har jeg bare reloadet en tidligere save. Man kan også gå i console og skrive resurrect og trykke på henne, men det føler jeg går under cheating.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Housecarlen din (ihvertfall Lydia) kan ikke bli drept av noen andre enn deg selv. Når du først har drept hun er hun død. Jeg har selv drept hun et par ganger med et uhell, men da har jeg bare reloadet en tidligere save. Man kan også gå i console og skrive resurrect og trykke på henne, men det føler jeg går under cheating.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på dette? Jeg spiller på PS3, så kan være derfor?

Jeg holdt på med "Retreive the horn of Jurgen Windcaller" questen. Når jeg var nede i graven, så forsvant Lydia, letet litt, men fant henne ikke, så gikk videre. Når jeg var på vei opp igjen, så hørte jeg noe stønning, da stod hun å sloss med en skeleton. Jeg løpte bort for å hjelpe henne, men hun ble drept rett før jeg rakk å hjelpe. Da lå hun der bare død.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hva er en bra måte å tjene penger på? Jeg har i overkant mange ting nå, og kunne trengt et hus, men mangler omlag 3500gold
Vis hele sitatet...
Jeg er thief, men fikk raskt samlet opp 4500 gold (på en halvtime kanskje) med å bare gå inn i butikker, og lockpikke "kassa" som nesten alle butikker har. Er stort sett bare 100-500 gold i butikkene. Gøy å høre at clerksene klager på tyver senere x)
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
@djxfade
Jeg er rimelig sikker ja. Jeg har vært vitne til at giants slår Lydia et par hundre meter opp i luften (bug av noe slag) og hu spretter ned fra fjell som er alt for høye til at man kan overleve, men reiser seg opp igjen etter litt stønning og fortsetter å sloss. Men om jeg smacker hu i trynet med greatswordet mitt et par ganger, dør hu, og jeg kan loote hu.
Sist endret av FatMan; 15. november 2011 kl. 13:13.
Drager er jo random, pga de inneholder ikke noe script på hva de skal gjøre. Dragene gjør på en måte som de selv vil. De flyr som de vil og angriper som de vil.
De har bare et script på hva de kan gjøre og ikke gjøre, så får ting ordne seg selv egentlig
En bra ting med Skyrim er at folk i byer osv er helt random. ingenting av script som kontrollerer hva de skal gjøre. Utenom questgivers som da skal gi deg oppdrag å fullføre.
Vet dere om en bra plass å kjøpe arrows?
Og hvor i huleste har hesten min er blitt av? Jeg hadde shadowmere men nå aner jeg ikke hvor jeg har gjort av den, hehe
Hvis hesten har kommet bort, så skal den stå der du kjøpte den. Bruker å gjøre det til meg værtfall.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Hvis hesten har kommet bort, så skal den stå der du kjøpte den. Bruker å gjøre det til meg værtfall.
Vis hele sitatet...
Vel, aner ikke om dette er spoiler derfor har jeg det i hvit skrift;

[COLOR="White"]Jeg fikk shadowmere hesten av Dark Brotherhood så jeg kjøpte den ikke i den forstand...[/COLOR]
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Vel, aner ikke om dette er spoiler derfor har jeg det i hvit skrift;

[COLOR="White"]Jeg fikk shadowmere hesten av Dark Brotherhood så jeg kjøpte den ikke i den forstand...[/COLOR]
Vis hele sitatet...

Det kan hende at den står ved en stall. Utenfor der en plass. Men hvilken stall veit jeg ikke. Veit heller ikke hvor mange staller det er i spillet så
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Vet dere om en bra plass å kjøpe arrows?
Og hvor i huleste har hesten min er blitt av? Jeg hadde shadowmere men nå aner jeg ikke hvor jeg har gjort av den, hehe
Vis hele sitatet...
De har en fletcher i solitude, rett ved siden av blacksmithen. Om pilene er så veldig mye bedre enn andre steder er jeg litt skeptisk på da kvaliteten på pilene man får kjøpt henger sammen med levelen din. Har har ratt større kvanta.

Bra måte å tjene penger på? .. Pitty thieves
Selv tjener jeg en god slant og leveling på å fly rundt i naturen å samle mineraler (lage smykker), jakte (leather til bs og utstyr) og ingredienser til alkemi og potions. Blir en god del penger av alkemi! Også får man jo med seg en del våpen, armor og annet godis av å plyndre steder man kommer over.
En ting jeg lurer på.
Installerte Skyrim på jobb bare for å ha noe å gjøre i dødtiden.
Brukte command for å skaffe Elven sword osv osv.

Men merket at dmg på disse ikke var så veldig høyt. Går det ann å skaffe bedre eller scaler de utifra levelen din?
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Det kan hende at den står ved en stall. Utenfor der en plass. Men hvilken stall veit jeg ikke. Veit heller ikke hvor mange staller det er i spillet så
Vis hele sitatet...
Mhm, var med en stall men fant ikke hesten min... tror nok neppe den er på en stall, og hvis den er på en random en, så blir det å ta meg en god del timer å finne den... hehe

Sitat av Prognisse Vis innlegg
De har en fletcher i solitude, rett ved siden av blacksmithen.
Vis hele sitatet...
Takk!
Har du prøvd å fast travele til en by? Hesten din burde være utenfor hovedinngangen til den byen.
Finner det innteresant å lese på Wikiaen, om div info rundt raser, steder og skapninger. er nesten bedre enn å spille.

So much useless information to memorize.
Sist endret av F4celess; 15. november 2011 kl. 14:00.
Sitat av Archer Vis innlegg
Har du prøvd å fast travele til en by? Hesten din burde være utenfor hovedinngangen til den byen.
Vis hele sitatet...
Det har jeg. Den stod utenfor i går men nå finner jeg den rett å slett ikke