Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4124
Er det noen som har erfaringer med muskattnøtt og morning glory i forhold til rus? Andre spennende erfaringer? Håper på svar
Muskotnöt kommer du bara bli uttorkad av. Klassisk story som sammanfattar effekterna: https://www.flashback.org/t21300

Morning glory (HBW) ger ett psykedeliskt rus, med skruvade tankar. Allt känns som om du kommer vara i en dröm typ. Aldrig lyckats uppnå något visuellt på dem. Mer än 10 år sedan jag käkade såna.
Muskattnøtt anbefales ikke, kommer til å ha hangover i 3 dager og føle deg syk..Men det virker.. Morning glory kan jeg ikke uttale meg om..
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Muskattnøtt anbefales ikke, kommer til å ha hangover i 3 dager og føle deg syk..Men det virker.. Morning glory kan jeg ikke uttale meg om..
Vis hele sitatet...
Har prøvd det sånn to ganger før, fikk ingen hallusinering jeg ble lovt av internett, bare en dag fri fra skola hvor jeg ikke greide å gjøre annet enn å ligge i ro og besvime en del(tilpass for meg da seff) Men hvor mange tok du? Og vekt/alder (du trenger ikke svare, er bare nyskjerrig you know)?
Sitat av Andy_CD Vis innlegg
Muskotnöt kommer du bara bli uttorkad av. Klassisk story som sammanfattar effekterna: https://www.flashback.org/t21300

Morning glory (HBW) ger ett psykedeliskt rus, med skruvade tankar. Allt känns som om du kommer vara i en dröm typ. Aldrig lyckats uppnå något visuellt på dem. Mer än 10 år sedan jag käkade såna.
Vis hele sitatet...
Morning glory og HBW er ikke det samme.

En medium dose HBW ligger på 5-8 frø.
En medium dose Morning glory ligger på 100-250 frø.

Har forøvrig prøvd HBW 3-4 ganger.

Føltes litt som LSD, men uten noen fremtredende visuals.
Gliste fra øre til øre hver gang.

Har dog ikke prøvd doser over 7 frø.
Sist endret av SkammeligNykter; 21. april 2018 kl. 20:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
HBW = Hawaiian baby woodrose
Begge inneholder virkestoffet LSA som er ganske så likt LSD.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har spist 10 HBW frø en gang i tiden: alt ble klarere, farger mer intense og det virket som starten på en morsom tur.
Men det skjer egentlig ikke noe mer enn at man ender opp med å smile og stirre på ting mens du venter på at det virkelig skal kicke inn, og så avtar effekten og man føler egentlig ikke at det er verdt å prøve igjen.

Det er mine to cents.
Litt meningsløst å ta opp morning glory og muskattnøtt i samme tråd, eneste likhet er vel at dette er legale saker om du er veldig opptatt av å være på rett side av loven.

Morning glory må vel være ett av de beste smutthull for lovlig psykedelisk rus, relativt liten risiko, ligner litt på LSD, men har vel sine særegenheter.

Muskattnøtt er nok temmelig uforutsigbart. Ei heller ser jeg hva du kan få ut av dette i forhold til andre substanser. En bør forberede seg på bakrus i opptil flere dager . Muskatt er kanskje mindre farlig enn antatt om en setter seg inn i blant annet dosering. Men her på forumet er vi vel enige om at det ikke er verdt å holde på med.
Correct me if Im wrong, men antar du spør fordi du er ung og leter etter noe lovlig å ruse deg på?

Muskatnøtt er lovlig og mulig å ruse seg på.
Men fra egne erfaringer, er det en grunn til at det har forblitt lovlig - Det er helt jævlig og så latterlig skadelig på leveren.

Vent til du blir eldre, les deg opp om ulike rusmidler (Uavhengig av legal status) og gjør en ny vurdering på hva du vil ruse deg på.
Sitat av Redhot Vis innlegg
Correct me if Im wrong, men antar du spør fordi du er ung og leter etter noe lovlig å ruse deg på?

Muskatnøtt er lovlig og mulig å ruse seg på.
Men fra egne erfaringer, er det en grunn til at det har forblitt lovlig - Det er helt jævlig og så latterlig skadelig på leveren.

Vent til du blir eldre, les deg opp om ulike rusmidler (Uavhengig av legal status) og gjør en ny vurdering på hva du vil ruse deg på.
Vis hele sitatet...
Jo, du er absolutt rett i det bor rett og slett på en knøttliten plass i nordnorge hvor det er MEGET begrenset hva man kan få til. Tenker å lese meg godt opp og kanskje sjekke opp med sopp og urter når det blir riktig sesong.
Har egentlig bare ransaket medisinskapet og alkoholen hjemme lmao, mens andre på min alder kan benytte seg av feks hasj.
Sist endret av Strawberrybl00d; 27. april 2018 kl. 12:13.
har prøvd muskat noen ganger. jeg røyka det, men følte ikke noe spesielt, så jeg spiste en og en halv...det funka etter to timer, men det var ikke noe jeg vill anbefale fordi jeg ble ganske jævlig.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet ikke hvor gammel du er. Men har du vurdert å flytte ned til Trondheim for å studere på universitetet? Her finner stoffer som f.eks. hasj og MDMA deg uten at du trenger å prøve så veldig hardt. Spesielt i studentmiljøet. Jeg sier ikke at du skal flytte hit for å ruse deg, men man kan se på det som en bonus hvis du allerede er interessert i slike ting. Hadde kanskje vært kult å bytte litt miljø også?

Har bare prøvd Hawaiian baby woodrose seeds. Det var som å være i det verste marerittet/psykosen i noen timer for så å spy som en gris, pluss skikkelig hangover. ALDRI igjen. Muskatnøtt har jeg aldri rørt, fordi FUCK det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor gammel du er. Men har du vurdert å flytte ned til Trondheim for å studere på universitetet? Her finner stoffer som f.eks. hasj og MDMA deg uten at du trenger å prøve så veldig hardt. Spesielt i studentmiljøet. Jeg sier ikke at du skal flytte hit for å ruse deg, men man kan se på det som en bonus hvis du allerede er interessert i slike ting. Hadde kanskje vært kult å bytte litt miljø også?

Har bare prøvd Hawaiian baby woodrose seeds. Det var som å være i det verste marerittet/psykosen i noen timer for så å spy som en gris, pluss skikkelig hangover. ALDRI igjen. Muskatnøtt har jeg aldri rørt, fordi FUCK det.
Vis hele sitatet...
Hahahh enda yngre enn det:,) ser fram til videregående da alt vil bli lettere (jeg er en fetus) takk for tipset da man
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Strawberrybl00d Vis innlegg
Har prøvd det sånn to ganger før, fikk ingen hallusinering jeg ble lovt av internett, bare en dag fri fra skola hvor jeg ikke greide å gjøre annet enn å ligge i ro og besvime en del(tilpass for meg da seff) Men hvor mange tok du? Og vekt/alder (du trenger ikke svare, er bare nyskjerrig you know)?
Vis hele sitatet...
Tok ca 5 gram om jeg husker rett, kjøpte en nøtt og malte den opp. Så trakk jeg det i te. Var ikke noe halliser for min del heller, mer som en har røykt seg fjern.

Men som sagt ikke verdt det, er forjævlig hangover.
Sist endret av Incogn1to; 11. mai 2018 kl. 17:03.
Sitat av Strawberrybl00d Vis innlegg
Hahahh enda yngre enn det:,) ser fram til videregående da alt vil bli lettere (jeg er en fetus) takk for tipset da man
Vis hele sitatet...
Om du er enda yngre en normal vgs alder så tror jeg du heller skal legge hele rusideen på hylla i noen år og heller revurdere det når du ikke risikerer å ødelegge fremtiden din fordi du var dum som liten.
Jeg spiste 2,5 muskatnøtter bestilt fra ebay, som er mye ferskere enn den på butikken i Norge. Ble kjempestein etter 4 timer, måtte legge meg ned for jeg klarte ikke holde en samtale med vennene mine. Så det funker om de er ferske inni, å tygg det godt. Sov kjempegodt den natta.
Morning glory er temmeligen heavy på kropp, og ikke på en deilig måte.
Prov ǻ finne Hawaiin Baby Woodrose, Argyreia Nervosa, isteden for.

Kvalme er veeeeldigt vanlig med disse to type fro.
En måte att unngå det, er å spise 3-5 Datura Strmonium fro cirka 45 minuter for dosering av Morning/Hawaii.
Og til alle DATURA ER LIVSFARLIG!!!!!!!! Hold your horses og gjor research; det finne ikke nok med substans i så få fro for deirium.
LSA drar og sammen blodkerl, og Datura vidger, så det blir litt mer bekvemt. Datura bidrar till det visuelle og.


En annen måte, med Hawaii, er å skrapa fuzzet fra froene, tygg og hold i munn, uten att svelge saliv, for å spotte ut alt etter ca 20-30 min.

Har virket for meg.

Anbefaler sterkt cannabis, dels mot eventuell kvalme, dels for mer visuelle effekter.
Jeg har hatt noen fine tripper på morning glory, spydde etter to timer hver gang men så var det fett. Minte om sopp/lsd, bare man blir stein også. Meget latterfremkallende for meg, holdt på å le meg ihjel av en tegneserie en gang, spilte av samme bit av filmen om og om igjen. SLÅ på elektroneskjoldet, forlengs, baklengs, samme sak lol.

s
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Vercat Vis innlegg
Hva er morning glory?
Vis hele sitatet...
Det er en plantefamilie, der de fleste ikke har rusvirkning. Denne familien heter vindelfamilien eller Convolvulaceae vitenskapelig. Men her på Freak virker det, som om korrekte navn ikke er så nøye. Det som blir brukt, er arter innen praktvindelslekta Ipomoea. Disse er alle artene så sydlige, at de normalt ikke overvintrer her. Men det er arter i 2 forskjellige slekter, som er vanlig i Norge. Disse slektene er åkervindelslekta Convolvulus og standvindelslekta Calystegia. Der praktstrandvindel Calystegia sepium ssp. sepium er en problematisk innført sak, som har rømt fra hager og hageavfall, og kveler mye av vegetasjonen den klatrer opp i. Den er så ille, at den er ansett som et stort problem for norsk natur. Du har også en skikkelig kul slekt her, det er snyltetrådslekta Cuscuta. Disse artene snylter på andre planter, som navnet antyder. Denne slekta har kun én art, som vokser naturlig i Norge. Denne heter snyltetråd Cuscuta europaea, som har to underarter neslesnyltetråd Cuscuta europaea ssp. europaea og strandsnyltetråd Cuscuta europaea ssp. halophyta. Som det ene underartsnavnet antyder (før så het også arten neslesnyltetråd), så er denne en parasitt på arter nært beslektet med nesle. Altså der den eksisterer, så er det gjerne i felt med mye stornesle Urtica dioica (populært kalt brennesle), og den opptres som en haug spagetti sammesurret inn i neslene. Den lever av å suge næring ut av neslene, og kan ikke ha fotosyntese selv. Kult, ikke sant?!

Tilbake til rusen og praktvindelslekta. Denne er giftig, og den inneholder alkaloider som er i en undergruppe av indolalkaloider med navnet sekalealkaloider. Sekalealkaloidene har fått navn etter arten rug Secale cerale, men det kommer egentlig av en sopp, som en finner ofte på rug. Denne soppen heter meldrøye eller mjølauke Claviceps purpurea. Denne inneholder slike alkaloider, der ergotamin, ergometrin, ergokristin er noen av de totalt 40 forskjellige alakloidene. Men det er også senere blitt funnet slike alkaloider i flere sopp- og plantegrupper. Felles for sekalealkaloidene er, at de har syra lysergsyre som "grunnmur" i molekylet. Det er bl.a. lysergsyre LSD er oppbygd av. LSD står for LysergSyreDietylamid. Felles for disse alkaloidene, er at de har en sterkt blodkarsammentrekkende virkning. Altså de ytre blodårene snevres isammen. Dette har gjort, at meldrøye er tidligere brukt til abort og stoppe blødninger. Senere så var bl.a. alkaloidet ergotamin solgt under navnet Anervan på apoteket mot migrene. Der den nettopp snevret i sammen blodårene i hjernen, og dermed ofte stoppet migreneanfall, som kommer av at blodårene plutselig utvider seg av en ukjent grunn.

Men som jeg skrev, så snylter denne soppen på en del gressarter, der rug er vanligst. I middelalderen så var rug, havre og bygg de viktigste energikildene vi hadde i Norge. Var det uår, så var ofte sultkatastrofene ille. Det var under slike katastrofer, en malte opp bark på diverse treslag og blandet i melet. Ikke mye næring å skryte av, men det mettet da magen. Folk dro mange km for å samle kvekerøtter også. Kveke er i dag et av de verste ugressene, men den har røtter rike på karbohydrater.
Det er her meldrøya kommer inn, for dem viste ikke da at den er giftig. Så dem så på den som ekstra store korn = mere mat. Så det ble nesten sett på som positivt. Men de ble også ruset, og fikk dårlig blodomløp. Noen ble kanskje dømt for hekseri på grunn av en slik rus, og ble brent på bålet for dette. Noen mener hekseprosessen i Salem i USA, var nettopp på grunn av meldrøye. Men det var også epidemier med dårlig blodsirkulasjon i de tidene. Der mange også fikk koldbrann og døde. Døden kom an forgiftningen alene, eller som en infeksjon som satte seg i koldbrannen. Disse forgiftningssymptomene kalles ergotisme.

Derfor skal en være meget påpasselig, at en iallfall ikke kombinerer slike ting med f.eks. medisiner, som snevrer sammen blodårer, har anurese (utposning på en blodåre) eller sliter med høyt blodtrykk. Dette kan bli livsfarlig kombinasjon. Hvis en tar dette over tid, så kan en også få koldbrann. Det lureste er å holde seg langt unna.