Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 575
Driver for tiden og jobber litt med Arduino og Zumo-robot. Roboten består av et Zumo-Shield med en Arduino Uno på toppen.

Jeg koblet til Arduinoen til laptopen via USB. Mens USB-en var tilkoblet og jeg ventet på at koden skulle lastes over drev jeg uheldigvis og fiklet med ON/OFF-bryteren på roboten. I det bryteren gled over til ON slukket skjermen på laptopen og etterhvert skrudde laptopen seg av. Når jeg prøvde å skru den på igjen reagerte den ikke. Siden laptopen har innebygd batteri, fulgte jeg produsentens prosedyre for batterireset ved å trykke inn "Battery Reset Pin" under maskinen. Etter noen minutter prøvde jeg å starte laptopen igjen, med laderen tilkoblet. Det virker som laptopen starter som normalt, da lyset på tastaturet er på, men får null reaksjon fra skjermen. Har ikke turt å sjekke om den aktuelle USB-porten fortsatt fungerer.

Har prøvd å koble til en annen skjerm med HDMI-kabel, men skjermen får ingen signal.

Er redd for at skjermkortet på laptopen har takket for seg.

I håp om å fortsatt kunne berge laptopen søker jeg derfor råd om hva jeg bør gjøre videre.


Zumo-robot:https://www.pololu.com/docs/pdf/0J57...or_arduino.pdf

Laptop: Acer Swift 3 (SF314-51)