Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1289
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hei, jeg vil starte med å si at jeg har tenkt å oppsøke lege, denne tråden er kun ment for å dele min erfaring, samt deres innspill.

Jeg har røkt fast over ganske mange år, aldri slitt med hodepine tidligere. Etter ett lite fengselsopphold nå var jeg lenger nykter enn jeg har vært de siste 10 årene.

Da jeg slapp ut har jeg siden hatt en vedvarende intens hodepine på venstre side av hodet.

Ingen smertestillende har hjulpet, bortsett fra hasj. En liten rev, og hodepinen forsvinner..

Hva er dette for noe? Noen som kan relatere? Eller opplever lignende?

Alle innspill mottas med takk, god jul
Anonym bruker
"Mulig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Opplever det samme de gangene jeg tar pause fra røykingen, får en intens migrene å hos meg sitter det i høyre tinning. Det gir seg etter et par uker hos meg. Hvor lenge har du vært uten?
søk Cluster hodepine
Sitat av fredrikfjern Vis innlegg
Sitat av Carmex Vis innlegg
Da jeg slapp ut har jeg siden hatt en vedvarende intens hodepine på venstre side av hodet.
Vis hele sitatet...
søk Cluster hodepine
Vis hele sitatet...
For det første, har vi et godt datagrunnlag for å nesten sette en diagnose?
For det andre, så er nok hodepinen vond, men cluster? Kom igjen! Cluster-hodepine blir også kalt "selvmordshodepine", da enkelte har utført selvmord på grunn av de intense smertene. Jeg har en gaming kompis, som sliter med cluster. Han sammenlignet smertene med, at noen helte glødende jern inne i skallen. Han sov med O2-flaska siden av senga, for å si det slik.

Det kan hende det er noe migrenelignede greier du har Cadex. Migrene kommer av, at blodårene i deler av hjernen utvider seg relativt kraftig av en ukjent årsak. Noen reagerer på enkelte mattyper og enkelte drikker. Noe som er typisk migrene, er at smertene blir betydelig verre ved lys og bråk. Ofte er det så ille, så en har oppkast av smertene. Du bør ta dette opp med legen din, så får dere finne ut hva som forårsaker dette. Langvarig hodepine kan også ha en farlig årsak.

Forskjellige migrenemedisiner har hatt virkningen, at de snevrer sammen blodårer. Akkurat hvordan det er nå, vet jeg ikke. Men tidligere vet jeg, at Anervan ble bl.a. brukt. Anervan inneholdt (er ikke i salg lenger) virkestoffet ergotamin. Ergotamin er en av alkaloidene i soppen meldrøye Claviceps purpurea, og den har tidligere foråsraket mye lidelse og en del død. Da soppen kom som forurensning i korn (særlig rug). Enden på visen var en del hallusinasjoner, og en langvarig innsnevring av blodårer. Dette ga en del ganger seg utslag i epidemier med koldbrann og død.
Også kalt ergotisme.