Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 9957
Er på jakt etter en fres til hobby maskinerings vekstedet.

Noen som har noen anbefalinger og tips, hva er value for pengene.

Har funnet moe&co og gasolin.no, men vet ikke så mye om dette?

Det er jo litt penger å invester så jeg vil velge noe jeg er fornøyd med. Er også generelt open om andre tips også
Du må beise sjarken!
Snakker du om en fres nå til maskinering av stål, og andre metaller. Eller bare for å frese i tre og andre myke materialer?
Kommer an på hvor du bor, men jeg har en metallfres stående til salgs.
Jeg har retrofittet en del eldre cnc maskiner, noe spesielt du er ute etter og hvilken prisklasse?
Er forøvrig litt dårlig på bruktmarkedet for tiden, pleier å ta seg opp til sommeren.
http://www.ltsmaskin.no/categories/brukte-maskiner
Ser etter noe som kan gjøre begge, men kommer nok til å begynne med aluminium, men ønsker nok å flytte meg videre til stål etc, når jeg blir trygg på verktøyet og min kompetanse

tusen takk Skal sjekke det ut

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Kommer an på hvor du bor, men jeg har en metallfres stående til salgs.
Vis hele sitatet...
Jeg bor i Skien / Porsgrunn, hva er det du har da?
Sist endret av personnavn92; 22. mars 2017 kl. 21:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av personnavn92 Vis innlegg
Jeg bor i Skien / Porsgrunn, hva er det du har da?
Vis hele sitatet...
Jeg har en så og si maken til denne, men den jeg har veier 350-500 kg (tror det er med en haug ekstrautstyr i annonsen). Men det er allerede en potensiell kjøper, som har reservert den. Hvis denne potensielle kjøperen ikke vil allikevel, så kan du få kjøpe den. Den krever en 3-fas 16 A strømkurs.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det har kommet en del CNC fra kina på ebay. På youtube kan du se de freser til og med stål litt begrenset. For 15K får man 1,5kW spindel.
Den kommer som et byggesett, og det finnes guider på hvordan disse skal settes opp. Har ikke noe erfaring med disse.

https://www.youtube.com/watch?v=Klk6T1IBowU&t=283s


http://www.ebay.com/itm/3040-cnc-rou...4AAOSw32lYomMI
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Kommer an på hvor du bor, men jeg har en metallfres stående til salgs.
Vis hele sitatet...
Hei.. Har du freden enda?

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Kommer an på hvor du bor, men jeg har en metallfres stående til salgs.
Vis hele sitatet...
Sitat av Freseren Vis innlegg
Hei.. Har du fresen enda?
Vis hele sitatet...
har du metallfresen enda? Så her at du kanskje hadde en.. og hva er pris?
Sist endret av Freseren; 18. mars 2018 kl. 13:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.