Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3030
hei. har en iphone 3gs som er jailbreaket med let it snow eller let it rain eller hva det het.

den har fungert helt fint i flere måneder nå, men fikk nylig ett problem (2 dager siden)

jeg fikk ei melding av en kompis, og den har kommet 30ganger i ettertid med jevne mellomrom. selv om mobilen hans er av. fikk også en påminnelse fra ei videosjappe her om en film jeg har glemt å levert inn flere ganger. samme fra ei melding fra søstern også, så tror problemet ligger hos meg...


har prøvd å resatt telefonen og, ingen endring. noen tips??

har forresten telenor + ett tvilling kort til bilen. det gamle kortet satte jeg i bilen, og det nye i iphonen. så kortet er 2 uker gammel bare.

alt mottas med takk
Sist endret av -Robin-; 3. august 2010 kl. 02:51.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
prøvd og bytte sim ? sette det gamle in i iphonen
Var i syden og fikk samme problem.
Fikk samme melding 3-5 ganger hver dag, men har ikke opplevd problemet i ettertid.
Har iPhone 3g og OneCall.
Jeg hadde det problemet med en Sony Ericsson og Onecall. Fikk flere uker gamle meldinger på nytt flere ganger.
Skal vi konkludere med at du kan prøve å ringe til operatøren din?
prøver å ringe telenor jeg ass. noen som kjenner til os 4 forresten? noe vits å oppdatere til det? må jeg jailbrake telefonen på nytt da?!
Ja, ja og ja.
På min HTC Hero går problemet den andre veien. Den sender samme melding flere ganger (Vi ser også at det er flere oppføringer med samme melding i en samtale), og noen ganger registrerer den en melding som ikke-sendt selv om den ble det. Senere når jeg restarter mobilen, spammer den alle mottakerne som faaaaaan med gamle meldinger, og enkelte ganger flere ganger... Dette var et stort problem når jeg var i utlandet!

Sitat av NetCom
Forbruk siden siste faktura: 3593,-
Vis hele sitatet...
Legger til: Etter at jeg oppgraderte til siste versjon har ikke dette vært noe problem.
hmm, interessant. er htc hero kompisen min har. har fått dritmange gamle meldinger av han nå. skal få han til å oppdatere den eller noe jeg ass.
Hadde samme greia med Onecall.
nå har jeg oppdatert til os 4 MEN jeg tok sikkerhetskopi på itunes før jeg gjorde det, og alle aplikasjonene jeg hadde lastet ned forsvant. hmm. alt annet kom med da, kontakter osv. noen som vet?

har forresten ikke merket noe mer til meldingsproblemene
Sitat av -Robin-;
nå har jeg oppdatert til os 4 MEN jeg tok sikkerhetskopi på itunes før jeg gjorde det, og alle aplikasjonene jeg hadde lastet ned forsvant. hmm. alt annet kom med da, kontakter osv. noen som vet?

har forresten ikke merket noe mer til meldingsproblemene
Vis hele sitatet...
Forsvant fra telefonen eller iTunes? Ved førstnevnte så er det jo bare å gjenopprette fra sikkerhetskopien.

Vil samtidig minne alle med jailbreakede telefoner å be Cydia om å ta vare på SHSH-blobs. Det gjør man enkelt ved å trykke på "Yes, make my life easier" på hjemmeskjermen i Cydia.