Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5000
tror dere det blir tatt i tollen om jeg bestiller no derfra? http://www.slingshotshop.com/
Sorry offtopic, men finne det norske leverandører av spretterter?
Evt. som kun selger et bra strikk?
Har søkt.
Er det ulovelig med sprettert i Norge? Om det ikke er så har du ikke noe å være redd for.
Ja, sprettert er ulovlig i Norge med mindre den inngår i en samling, da må du nok søke om tillatelse. Viser til våpenforskriften.
Sist endret av LeChuck; 11. januar 2007 kl. 21:38.
falken: De tar vel kun stikkprøver, med mindre pakka ser interessant ut for dem. Altså like stor risk som med alle andre som bestiller ulovlige ting. Desto mer diskrè utseende på pakka, desto bedre.

larrizzz: Siden det er ulovlig, så velger jeg å tro at ingen markedsfører spretterter eller deler i Norge.
bestill under en sammlet sum på 200 kroner, så blir den vel ikke skjekket i tollen, kun stikkprøver her og dær.
Digital nomade
trippy's Avatar
hva viss han ska ha en skikkelig hardcore "sprettert" a? høhø

Ediit: hva ska du egentlig med sprettert? elefant jakt?
sprettert kan jo brukes til mye :P husker du var kongen vist du hadde den pheteste spretterten i gata :P
Litt OT. Men omfavner samme greiene. Jeg er på nippet til å bestille 3 stk Teleskop Batonger. Prisen blir da 450 spenn pluss minus. Det er free shipping osv.. MEN! Vil jeg da gjøre et bedre trekk ved å bestille en og en, til forskjellige addresser ? Hvis teorien om at gods under 200 riksdaler ikke blir sjekket så veldig grundig i tollen ?
Eller hvordan ligger det ann ?

Igjen, sorry for å stjele plass på din tråd Falken. Håper det går greit =)
Når det gjelder sending av ulovelige ting som er bestilt fra internett, så har jeg alt startet en trår som dere kanskje får litt svar, søk : sending av knokejern
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
larizzz: Så på mythbusters en gang de lagde en kjempesprettert. Da brukte de noe som de kalte kirurgslange eller noe i den duren. Det er den typen strikk som blir brukt på en del spretterter tror jeg. Er ihvertfall det på min.
t0g og SnippeX: Det beste er å bestille fra en sjappes om gjerne oppgir annen verdi og varespesifikasjon utenpå pakken. De siste pakkene til rundt tre-fire tusen jeg har fått levert hit har jeg bedt dem skrive "GRAPHICS ADAPTER, PRESS SAMPLE, NO COMMERCIAL VALUE, PRICE FOR CUSTOMS PURPOSE ONLY" på. Verdi oppgitt til 50NOK.
Det eneste som kan være litt balle da, er å finne en butikk som faktisk shipper til Norge =P
Er helt sikkert ikke vanskelig, men har nå kommet over en butikk med deilige priser, og free shipping i hele Januar =D Vet ikke om jeg får dem til å skrive noe annet på pakken.
Men ikke noe dum idè Nicho =D Skal sjekke nøyere på det
Har jeg bare oppfattet alt feil her, eller kan man virkelig be enkelte selskaper som sender pakker f.eks fra statene til Norge å skrive annen info utpå pakken enn det som virkelig er sant?
Ja, geirmash, det kan man. Mange selskaper, spesielt små eller middels store, gjør nettopp dette.
Sitat av z0p
larizzz: Så på mythbusters en gang de lagde en kjempesprettert. Da brukte de noe som de kalte kirurgslange eller noe i den duren. Det er den typen strikk som blir brukt på en del spretterter tror jeg. Er ihvertfall det på min.
Vis hele sitatet...
Kult, men har også en såkalt "vannballong katapult" som jeg kanskje lager sprettert av
Men hvet du hvor du får tak i samme strikk som din?
Haloo, hvis de tar spretterten din trur jeg faktisk at du kommer langt med å nekte, og stå for at du ikke hadde en anelse om at sprettert ikke var lov og importeres.. mener, det er fullt lovlig i norge, men bestilling har jeg ikke peiling på.. men jeg hadde med meg masse spretterter hjem fra spania, og en gang ble vi skjekket, og dem sa ingenting..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
larrizzz: Etter navnet å bedømme vil jeg tro det kan skaffes på et sykehus.
Sitat av Restyle
Haloo, hvis de tar spretterten din trur jeg faktisk at du kommer langt med å nekte, og stå for at du ikke hadde en anelse om at sprettert ikke var lov og importeres.. mener, det er fullt lovlig i norge, men bestilling har jeg ikke peiling på.. men jeg hadde med meg masse spretterter hjem fra spania, og en gang ble vi skjekket, og dem sa ingenting..
Vis hele sitatet...
Spretterter er ikke lovlig. Og, man kommer ikke langt med "jeg visste ikke at det var ulovlig assa!!!". Beste måten å slippe unna på er å bare nekte all kjennskap. Bare sørg for at sjappa ikke leverer ut informasjon i tilfelle politiet spør.
Sitat av z0p
larrizzz: Etter navnet å bedømme vil jeg tro det kan skaffes på et sykehus.
Vis hele sitatet...
Aha, takk for svar.
Korigerte meg til feil slange, trodde det var annet, men skall prøve og ordne en.
Kan poste bilder hvordan det ble.
Sitat av Nichotin
Spretterter er ikke lovlig. Og, man kommer ikke langt med "jeg visste ikke at det var ulovlig assa!!!". Beste måten å slippe unna på er å bare nekte all kjennskap. Bare sørg for at sjappa ikke leverer ut informasjon i tilfelle politiet spør.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke, men jeg hadde med spretter fra Spania og dem sa ikke noe da :/

4 år siden om det har noen betydning?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg skal bestille der i morgen og da bestiller jeg også for en venn. Er det lurest da å bestille to ganger sånn at begge pakker blir under 200 kroner?
Og om det feks koster 150 kr for sprettert og 70 for frakt da blir det vel sendt som under 200 siden de 70 kronene de skal ha for frakt er jo det de bruker til frimerker og sånnt?
Lurest er å spørre selskapet om de gidder og poste noe greier utenpå pakken som opppgir noe helt annet en hva det er og hva verdien er
men det har ikke mail service og om jeg skal ringe må jeg stå i kø så utrolig lenge og det blir ganske dyrt.
Da ville jeg funnet en annen sjappe. Om de ikke har tilgang til mail får du et problem om pakken ikke kommer fram osv...
Altså de har side på nettet? men mail har de ikke? merkelig.....
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei! , jeg er 13 år og har en venn som heter Henrik , vi sparte vel rundt en 600-700 kr til spretterter .
etter som ingen av oss hadde kreditt kort eller no sånt , spurte vi faren min .
han bestilte for oss .
vi skulle fått sprettertene i løpet av 3 uker fra www.slingshotworld.com
det gikk 4 uker og vi trodde det var at vi ikke hadde betalt toll .. så pappa sjekka det opp .
ingen svarte ham , men en dag ringte det noen fra politiet .
han fikk 8000 kr i bot .
han fikk det også på rullebladet.

men et år før bestilte jeg en SVÆRING av en sprettert , med laser sikte og rødprikk sikte, den kosta vel en 500 kr eller no .. den kom fram.

Sitat av z0p
larizzz: Så på mythbusters en gang de lagde en kjempesprettert. Da brukte de noe som de kalte kirurgslange eller noe i den duren. Det er den typen strikk som blir brukt på en del spretterter tror jeg. Er ihvertfall det på min.
Vis hele sitatet...



det er ikke kirurgslange !! jeg kjøpte det på et appotek , det unka som faen . men det råtner ganske fort ..