Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 7739
skal bygge en game pc (stasjonær) og trenger tips til hva jeg kan kjøpe som kan kjøre skyrim og spill som CSS glatt uten noe som helst LAGG!

Må ikke koste mer enn rundt 7000,-

Kan noen også legge et bilde av din hjemmebygd pc?
Kan anbefale Sapphire 6950 skjermkort. Anbefaler også Corsair til strømforsyning og RAM, kvalitet for pengene.

Om du vil ha AMD eller Intel CPU er opp til deg. AMD er billigere, mens Intel er dyrere. Kvaliteten er vel ganske like, men Intel er mer stabilt.
AMD vs Intel er jo en stor kamp det. har Intel selv, og er veldig fornøyd.

Anbefaler i5 2500K, gode overclockings muligheter og generelt bra gaming prossesor, har den selv

God RAM: Corsair Veangence
PSU: Corsair HX750w

PSU'en er litt dyr, men du vil ha ren god strøm. det gir den + den er modulær!

Hva slags hovedkort er opp til deg, bare sjekk at den passer til prossesoren og har alt du trenger av innganger.

HDD kan jeg anbefale Western Digital Caviar Black, dette er gaming HDD'er og er raske og gode. størrelse kommer jo an på hva du vil ha. Kjøp gjerne SSD disk om du har penger og har lyst på det, har ikke det selv, så vet ikke om noen bra
Sist endret av LarsHalal; 16. februar 2012 kl. 18:01.
Trådstarter
52 0
Er det alt jeg trenger for å bygge min egen pc?

haha sorry, jeg virker vel jævlig dum?

Hva er forskjellen på harddisk og minne?
Har du tastatur, skjerm, mus og høyttalere, og på HDD/SSD lagrer du data, minne/RAM'et brukes av prosessor :3 (Hurtiglagring)
Sitat av Cluzy Vis innlegg
Er det alt jeg trenger for å bygge min egen pc?

haha sorry, jeg virker vel jævlig dum?

Hva er forskjellen på harddisk og minne?
Vis hele sitatet...
Foreslår å slå opp en bygge guid... Og minne er det som "husker" hva du gjør, når du gjør det. Jo mer RAM (minne) du har, jo mer ting kan du gjøre samtidig eller multitaske da.

Harddisker lagrer jo data, altså ting som man trenger senere.

Og når det kommer til deler, trenger du: Kabinett, CPU, GPU, Hovedkort, Strømforsyning, RAM (minne), HDD/SSD, Evt kjøling.
Om du ikke har frafør trenger du og: Skjerm, Tastatur, Mus.
Sist endret av LarsHalal; 16. februar 2012 kl. 18:06.
Trådstarter
52 0
Er det hovedkortet som fikser usb innganger osv?

Og en annen ting, når jeg kobler mus + tastatur inn i de usb greiene, har jeg ikke plass til å f.eks koble til headsett? eller kan man ha 3+ 2.0 usb innganger?

Er det hovedkortet som fikser usb innganger osv?

Og en annen ting, når jeg kobler mus + tastatur inn i de usb greiene, har jeg ikke plass til å f.eks koble til headsett? eller kan man ha 3+ 2.0 usb innganger?
På hovedkortet er alle innganger som USB. Som oftest så er det noen innganger i kabinettet også. Når du ser på hovedkort så vil du nok se at de fleste har endel USB innganger, så tror nok du skal kunne finne noen som har mer en 2 stykker. Mitt har totalt 9.. (to av dem er USB 3, men USB 3 funker med USB 2 ting). og kabinettet har 2x USB 2 og 2x USB 3.
Sitat av Cluzy Vis innlegg
Og en annen ting, når jeg kobler mus + tastatur inn i de usb greiene, har jeg ikke plass til å f.eks koble til headsett? eller kan man ha 3+ 2.0 usb innganger?
Vis hele sitatet...
Noen hovedkort har opptill 10 USB porter, en USB 2.0/3.0 har samme funksjon og er kompatible med hverandre, men USB 3.0 støtter høyere hastighet.
De fleste kabinetter/chassiser har også USB 2.0 og/eller 3.0 foran, disse kommer med kabler som kobles til hovedkortet inne i PC'en.
-Balle, ninjaed 3:
Sist endret av Fekillix; 16. februar 2012 kl. 18:17.
*insert tittel her*
Ikke for å være helt party stopper, men et simpelt søk på forumet så har du guiden din, er ikke vits i å spamme forumet med et spørsmål som har blitt stillt 100 ganger før, man trenger ikke finne opp hjulet på nytt.
Trådstarter
52 0
begynte å gå litt rundt på komplett og addet mange deler jeg trenge for å bygge pc, ble fort 10000 kr!

Det har jeg ikke råd til

maks 7k, eller er det umulig?
Skal liksom være bra game pc som kjører de fleste spill uten lagg!
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Ikke for å være helt party stopper, men et simpelt søk på forumet så har du guiden din, er ikke vits i å spamme forumet med et spørsmål som har blitt stillt 100 ganger før, man trenger ikke finne opp hjulet på nytt.
Vis hele sitatet...
Noen ganger føles det bedre med svar på et spørsmål du stilte, ikke svaret på en annes..

Mitt forslag, (i5, 560Ti) Kabinett/Chassis velger du selv, koster fra 200-1000 :3

OS henter du fra bukta...
Sitat av Cluzy Vis innlegg
begynte å gå litt rundt på komplett og addet mange deler jeg trenge for å bygge pc, ble fort 10000 kr!

Det har jeg ikke råd til

maks 7k, eller er det umulig?
Skal liksom være bra game pc som kjører de fleste spill uten lagg!
Vis hele sitatet...
du kan jo alltids ta en kikk på Komplett sine PCer i deler, som denne Drar det du ønsker her uten lag. Og siden det virker som du ikke har så veldig stor peiling på data, så vil jeg anbefale dette. da glemmes ingen deler og du er sikker på at du får det du ønsker!
Sist endret av LarsHalal; 16. februar 2012 kl. 18:27. Grunn: Ops, skrev feil
Sitat av LarsHalal Vis innlegg
du kan jo alltids ta en kikk på Komplett sine ferdig byggde PC'er, som denne Drar det du ønsker her uten lag. Og siden det virker som du ikke har så veldig stor peiling på data, så vil jeg anbefale dette. da glemmes ingen deler og du er sikker på at du får det du ønsker!
Vis hele sitatet...
Den du linket til er en "sett-sammen-selv-pakke".
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Den du linket til er en "sett-sammen-selv-pakke".
Vis hele sitatet...
Ops, skrev feil. rettet nå!
Trådstarter
52 0
Noen med pc skjerm med hdmi og god oppløsning som også er rundt c.a 1000 k?

Finner bare dyre skjermer!
Trådstarter
52 0
Tusen takk LarsHalal!

Skal se om jeg får bygget ps, første steg er å få pappa til å birdra litt med penger og hjelp!
Sitat av Cluzy Vis innlegg
begynte å gå litt rundt på komplett og addet mange deler jeg trenge for å bygge pc, ble fort 10000 kr!

Det har jeg ikke råd til

maks 7k, eller er det umulig?
Skal liksom være bra game pc som kjører de fleste spill uten lagg!
Vis hele sitatet...
Kan anbefale deg å bruke Dustin.no Du kan fort spare masse der jeg har et oppsett på dustin til 7500kr som skal klare skyrim på medium/high kan sende til deg på PM hvis du vil
Du kan jo vurdere å bestille delene fra fks DustinHome, du kan spare opptil 1000kr, men de har lengere leveringstid, høyere fraktpriser og litt dårligere kundeservice (Vanskeligere med retur).
-F**k, ninjaed 3:

Sitat av iColdman Vis innlegg
Kan anbefale deg å bruke Dustin.no Du kan fortJeg har et oppsett på dustin til 7500kr som skal klare skyrim på medium/high kan sende til deg på PM hvis du vil
Vis hele sitatet...
Så hemmelig?
Sist endret av Fekillix; 16. februar 2012 kl. 18:45.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Du kan jo vurdere å bestille delene fra fks DustinHome, du kan spare opptil 1000kr, men de har lengere leveringstid, høyere fraktpriser og litt dårligere kundeservice (Vanskeligere med retur).
-F**k, ninjaed 3:


Så hemmelig?
Vis hele sitatet...
nei? gidder bare ikke å linke til alle delene nå, har skallebank :S
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Satt opp et forslag her


Har ikke tatt med skjerm, tastatur/mus, ssd eller hodetelefoner/høytalere.

Har prioritert spill ytelse fremfor lagringsplass iogmed prisene på hdd fortsatt er høye. Anbefaler deg å kjøpe en hdd/ssd til senere når du har penger til det.
Trådstarter
52 0
Sitat av iColdman Vis innlegg
Kan anbefale deg å bruke Dustin.no Du kan fort spare masse der jeg har et oppsett på dustin til 7500kr som skal klare skyrim på medium/high kan sende til deg på PM hvis du vil
Vis hele sitatet...

jatakk! kan ta en titt!
Alle med i5
Alle med socket 1155
Min med mest lagring
Alle med skjermkort/GPU basert på 560Ti (samme brikke, forskjellig kjøler)
Alle med 8gb ram, r0bin med raskest ram, så jeg, så iCold
Min uten kabinett (finn selv) men med modulært PSU (Gjør at PC'en holder seg kald og ser finere ut) dog dyrere.
Trådstarter
52 0
Sitat av r0bin Vis innlegg
Satt opp et forslag her


Har ikke tatt med skjerm, tastatur/mus, ssd eller hodetelefoner/høytalere.

Har prioritert spill ytelse fremfor lagringsplass iogmed prisene på hdd fortsatt er høye. Anbefaler deg å kjøpe en hdd/ssd til senere når du har penger til det.
Vis hele sitatet...
hva er ssd og hdd?

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...4-7B1A152979F8

Har laget en liste her, men er litt usikker på ting, noe jeg mangler? f.eks vifte/kjøler eller no annet?

hvis det er ferdig her nå og ikke trenger mer, så er det bare å spare penger!
Sitat av Cluzy Vis innlegg
hva er ssd og hdd?

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...4-7B1A152979F8

Har laget en liste her, men er litt usikker på ting, noe jeg mangler? f.eks vifte/kjøler eller no annet?

hvis det er ferdig her nå og ikke trenger mer, så er det bare å spare penger!
Vis hele sitatet...
Du har glemt CD Leser

Ikke kjøp OS, ta det fra bukta, bruk de 800 på et slikt skjermkort drar BF3 på high, 60 FPS stabilt :3

En HDD lagrer data på spinnende plater, mens en SSD i minnemoduler lignende en minnepenn, de er dyre men har en utrolig lese/skrive hastighet.

PC jeg satt sammen til en venn for en måned siden, den kostet han 9500, men det var med greie høyttalere, tastatur og mus.
Sist endret av Fekillix; 16. februar 2012 kl. 19:32.
Trådstarter
52 0
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Du har glemt CD Leser

Ikke kjøp OS, ta det fra bukta, bruk de 800 på et slikt skjermkort drar BF3 på high, 60 FPS stabilt :3

En HDD lagrer data på spinnende plater, mens en SSD i minnemoduler lignende en minnepenn, de er dyre men har en utrolig lese/skrive hastighet.

PC jeg satt sammen til en venn for en måned siden, den kostet han 9500, men det var med greie høyttalere, tastatur og mus.
Vis hele sitatet...
Er litt usikker på hva OS er!

Men jeg skal ikke spille bf3, det spiller jeg på xbox.. tenkte bare på CSS, Skyrim og andre spill som Age of Empire..
--------------------------------------------------------------------------
*Denne* er den samme som til kompisen min, bare med skjerm og uten høyttalere, mus og tastatur.
  • Den drar minecraft med alt på fult, 500 FPS
  • Den drar BF3 alt på high, 60 FPS
  • Den er relativt stille, temaet er rødt. Skjermkort, Hovedkort og Lys er rødt.
  • Den har 4 vifter, du monterer to røde foran, en vanlig bak og en i topp :3 (Plass til to til).
  • Den er lett oppgraderbar, og har et PSU med nok watt-styrke til enda et skjermkort.
  • Kabinettet er stilrent, noe du kan leve lenge med :3

Slik ser den ut inni, uten lys på:

http://i969.photobucket.com/albums/ae178/Fekillix/IMAG0130.jpg

Please, ta det riktige valget! Min første PC ble forferdelig! (Ikke stilren, angret) Den hadde 20 cathoder (lys) ikkemodulært PSU (så forferdelig ut) og var gjennomsiktig! *Video* (og JA, denne posten tok nesten en time :3)

Lekse: Bruk heller mer penger på den jeg linket til, ha den lenge :3

Ooopsy! Denne er riktig :3 (Glemte CD-Leser/Skriver)
Sist endret av Fekillix; 16. februar 2012 kl. 19:54.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Du kan jo vurdere å bestille delene fra fks DustinHome, du kan spare opptil 1000kr, men de har lengere leveringstid, høyere fraktpriser og litt dårligere kundeservice (Vanskeligere med retur).
-F**k, ninjaed 3:


Så hemmelig?
Vis hele sitatet...
Hæ? Hvor i all verden har du det fra?

Frakt er svært billig ift. eksempelvis Komplett. Leveringstid er like lang hit til meg som fra de fleste andre nettsjapper, selv om de faktisk sender fra Sverige og retur er en drøm. Hvis man får problemer kan Dustin faktisk finne på å sende ny vare uten å kreve at du sender tilbake den gamle. Det kaller ihvertfall jeg ekstremt god kundeservice som man sjeldent ser andre steder.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Hæ? Hvor i all verden har du det fra?

Frakt er svært billig ift. eksempelvis Komplett. Leveringstid er like lang hit til meg som fra de fleste andre nettsjapper, selv om de faktisk sender fra Sverige og retur er en drøm. Hvis man får problemer kan Dustin faktisk finne på å sende ny vare uten å kreve at du sender tilbake den gamle. Det kaller ihvertfall jeg ekstremt god kundeservice som man sjeldent ser andre steder.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mine erfartinger, bare noe delvis sakset fra andre personers inlegg her, personlig bestiller jeg bare fra komplett :3
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Vel, da foreslår jeg at du baserer slike uttalelser på egne erfaringer

Nå er det riktig nok noen måneder siden sist jeg bestilte noe derifra, og som alle andre er ikke Dustin feilfri, men jeg kan aldri tenke meg at de har blitt noe dårligere siden sist, noe ulike tråder på HW.no heller ikke indikerer.
Sist endret av 83leo; 16. februar 2012 kl. 20:45.
Sitat av Cluzy Vis innlegg
skal bygge en game pc (stasjonær) og trenger tips til hva jeg kan kjøpe som kan kjøre skyrim og spill som CSS glatt uten noe som helst LAGG!
Vis hele sitatet...
Min PC fra 2008 med GFX 9800GTX, Intel E8400 2x3Ghz og 4GB Dominator kjører CSS og Skyrim glatt uten lagg. Det er ikke så veldig mye som skal til.
Trådstarter
52 0
Hva menes med å ta OS fra bukta?

Og har noen en sånn oppsett som kan kjøre skyrim og css glatt uten lagg på nettsiden dustinhome? har hørt at det er billigere der! :-)
Sist endret av Cluzy; 16. februar 2012 kl. 21:57.
Sitat av Cluzy Vis innlegg
1.Hva menes med å ta OS fra bukta?

2.Og har noen en sånn oppsett som kan kjøre skyrim og css glatt uten lagg på nettsiden dustinhome? har hørt at det er billigere der! :-)
Vis hele sitatet...
1. last ned windows gratis fra piratebay.

2. samme oppsett som folk linker til på komplett. hvis du vil prøve selv er noen stikkord: vengeance ram, i5 2500k, 560TI.
OS, (Windows 7, Ultimate 64-bit) lastes ned fra The P*rate B*y, brennes så til CD, og installeres som vanlig Windows.
-Ninjaed by VangsFreaken..
Sist endret av Fekillix; 16. februar 2012 kl. 22:01.
Trådstarter
52 0
Så jeg brenner det til CD fra den pcen jeg skriver fra nå? Så bruke senere til den jeg bygger?
Yepp :3.........
Trådstarter
52 0
Okey, kan noen komme med forslag der dere lager liksom alt i et handleliste, der jeg kan bestille alt? max pris = 8 000

Den må klare å kjøre Skyrim og CSS glatt uten lagg..

helst fra dustin? siden der er det billigst
Sitat av Cluzy Vis innlegg
Okey, kan noen komme med forslag der dere lager liksom alt i et handleliste, der jeg kan bestille alt? max pris = 8 000

Den må klare å kjøre Skyrim og CSS glatt uten lagg..

helst fra dustin? siden der er det billigst
Vis hele sitatet...
Mitt råd er å spare opp til 10500, bedre å gjøre det enn å angre...
Sist endret av Fekillix; 16. februar 2012 kl. 22:22.
Trådstarter
52 0
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-198F0BDEE55E


Eller er denne bra?

Noe jeg mangler?

Kommer jeg til å klare og bygge pcen med engang med guides hvis jeg bestiller alt på denne lista her? eller er det er par ting?

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-198F0BDEE55E


Eller er denne bra?

Noe jeg mangler?

Kommer jeg til å klare og bygge pcen med engang med guides hvis jeg bestiller alt på denne lista her? eller er det er par ting?
Første, neste gang, om et år eller to, da du vil oppgradere, må du bruke 1400 på et nytt PSU, 600 bortkastet.
Plutselig blir du lei av Skyrim og CSS, men da har du et skjermkort som fks ikke takler GTA V som kommer ut om 6mnd +/-.

Om et år, kanskje to. Du vil oppgradere, men billig PSU'et kan ikke takle oppgraderingen, da blir det 1400 på ny PSU 600 bortkastet, pluss det er ikke modulært, dårlig airflow og det ser stygt ut inni, du vil vel vise den fram til venner?
Skjermkortet er litt for low-end, hadde gått for et 560 Ti, gjerne det jeg linket til, det takler kanskje GTA V på medium...

Men nei, du mangler ingen ting, men den har ikke støtte for trådløst nettverk.
Sist endret av Fekillix; 16. februar 2012 kl. 22:32.
Trådstarter
52 0
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Første, neste gang, om et år eller to, da du vil oppgradere, må du bruke 1400 på et nytt PSU, 600 bortkastet.
Plutselig blir du lei av Skyrim og CSS, men da har du et skjermkort som fks ikke takler GTA V som kommer ut om 6mnd +/-.

Om et år, kanskje to. Du vil oppgradere, men billig PSU'et kan ikke takle oppgraderingen, da blir det 1400 på ny PSU 600 bortkastet, pluss det er ikke modulært, dårlig airflow og det ser stygt ut inni, du vil vel vise den fram til venner?
Skjermkortet er litt for low-end, hadde gått for et 560 Ti, gjerne det jeg linket til, det takler kanskje GTA V på medium...

Men nei, du mangler ingen ting, men den har ikke støtte for trådløst nettverk.
Vis hele sitatet...

hvis den ikke har støtte for trådløst nettverk, må jeg bruke kabel da?
pc til nesten 11 000 kroner også er det bare ett 560TI i den? burde klare bedre til den prisen
Trådstarter
52 0
Jeg vet at jeg kommer til å faile uansett hva jeg gjør. Tror jeg kjøper en pc og konfigurer, men da trenger jeg selfølgelig deres hjelp til hva jeg bør konfiguere til osv.!
haha
er alltid sånn med meg, failer i absolutt alt!


Jeg hater meg selv
Sapphire 6950 er et meget godt valg. Har hatt dette i snart 1 år, og det drar alt av spill uten problemer. Kjører spill som Skyrim, BF3, Rage, Crysis 2, SWTOR o.l på full guffe uten noe som helst form for lagging.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
pc til nesten 11 000 kroner også er det bare ett 560TI i den? burde klare bedre til den prisen
Vis hele sitatet...
Challenge accepted! :3

Challenge failed 3: Det er jo med en skjerm til 1600, du kan jo gå for den til 1200, men den er mindre...

Klarte å "shave" av et par hundrelapper med et fortsatt modulært PSU fra XFX
Trådstarter
52 0
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...2-DD3A23B77A60

Sånn, er dette alt jeg trenger for å starte bygginga av pc når jeg får delene?

Mangler jeg noe som hindrer at jeg får i gang alt?
Eller har jeg noe som ikke jeg har behov for?

Skal spille spill som Skyrim og CSS, kan da disse delene kjøre de spillene glatt?

Værsåsnill ikke prat dataspråk ! skjønner ikke ting som CPU, PSU osv..

Eller kom med forslag som kan kjøre de spillene jeg nevnte, prisen vil jeg at skal helst være under 8k, 8 200 er maks!

Takk for meg, satser på en raskt svar!

Har jeg f.eks plass til alt det der i kabinettet?
unnskyld for at jeg spør men jeg vil ikke drite meg ut kaste 8k i søpla!

og om tråden er vennligst flytt den

Hvordan skal jeg f.eks putte inn cd-enhet i kabinettet og alt det der? sitter helt fast her jeg as!
Ville nok ha byttet ut strømforsyningen (PSU) til en litt sterkere (f.eks denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601838#reviews) , og skjermkortet (GPU) til denne f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646720

Når det gjelder skjerm, ville jeg ha valgt en 24" (denne f.eks: http://www.dustinhome.no/benq-gl2440...uct/5010551064), men det er opptil deg hvor stor du vil ha.
Ellers ser oppsettet fint ut. Tror det skal være nok plass i det kabinettet, litt usikker. Du kan eventuelt Google det, eller sjekke ut noen videoer på YouTube.
Sist endret av Thumbsup; 16. februar 2012 kl. 23:32.
Spar 600,- og kjøp dette hovedkortet i stedet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645774
Ikke det at du vil merke noe forskjell men det er jo sikkert greit å kjøpe så raskt minne som hovedkortet støtter: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010#info. Med disse endringene får du også råd til en 24" monitor.

Ellers er dette alt du trenger. DVD-spilleren er enkel å koble til. DU finner en ledig kabel fra strømforsyninga og kobler den inn bak på spilleren, og så kobler du en S-ATA-kabel fra spilleren og inn på hovedkortet. Se i manualen hvor den skal.
Sist endret av DonTomaso; 16. februar 2012 kl. 23:36.
Har aldri hørt om rammen, så det får noen andre ta for seg. Å legge litt penger i en modulær strømforsyning vil du ikke angre på. Modulær strømforsyning vil si at du kan ta bort de ledningene du ikke bruker, og det vil spare deg for _masse_ kabelrot.

Ellers ser det vel egentlig veldig bra ut. Men, vil også bare få si at med en slik PC vil du kunne kjøre BF3 med høy grafikk, etter det jeg har hørt. Som jeg sa tidligere, så er det virkelig ikke så mye som skal til for å kjøre skyrim og CSS uten lagg.
________________________________________

For å utdype dette med "OS fra bukta" litt:
Som andre før meg har sagt, så vil det si å laste ned et operativsystem fra piratsider. Å finne gode torrents til dette er det flere her inne som kan hjelpe deg med, men da foreslår jeg at du tar det over PM, siden det er ulovlig å diskutere/linke til torrents og torrent-sider.

Etter at du har lastet ned torrenten for valgt operativsystem vil du sitte igjen med en .iso-fil. Dette er en bildefil av DVDen du vanligvis kjøper i butikken. Denne brenner du ut på en DVD-r plate ved å bruke programmer som MagicIso eller lignende. Når det er gjort restarter du PCen og booter DVDen fra CD-ROMen i bios. Om du går for Asus sitt hovedkort gjør du det ved å trykke F8 under oppstart. Deretter er det bare å klikke seg videre gjennom installasjonen, som skal være ganske easypeazy. Om du trenger videre hjelp til å formatere diskene første gang og tildele partisjoner kan du ganske lett google deg frem til dette, evt spør her igjen om du ikke finner svar selv.
________________________________________

Å bygge sin første PC er ikke så veldig vanskelig, i alle fall ikke med et Asus hovedkort. Tvert imot er det utrolig gøy! Guides finner du overalt på nettet, det følger med instruksjons-bok og det er mye hjelp å finne ved å søke her på forumet. Akkurat det tror jeg du klarer selv.
Nå er jeg litt usikker på akkurat dette, men aller første gangen du fyrer opp maskinen bruker det å være vanlig at du må bruke det integrerte skjermkortet i hovedkortet for å få bilde på skjermen. Du må så videre inn i bios for å aktivere skjermkortet, men det er det nok andre som vet bedre enn meg!

Håper det her hjelper deg litt på vei!

Men til resten av gutta her: sist jeg bygde PC, som forøvrig har blitt en stund siden, ble jeg anbefalt å kjøpe med kvalitets-pasta til CPU. Noen formening om karen her trenger det?