Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1534
Hei folkens

Har bare et lite spørsmå som jeg ikke fant svar på; visst man skal kjøpe noe som er ulovlig i norge, på en norsk nettside, hva er sjansen for at dette er en "felle"??. Er det lovlig å sette ut slike "feller" eller overvåke hvem som kjøper det?? Vet at dette blir brukt i mange land, men jeg ble usikker på hvordan dette fungerer i Norge.

Håper på seriøse svar!
Politiet har ikke lov å bryte loven for å fange "forbrytere", hvis jeg ikke huske helt feil så blir bevisene ugyldiggjort.
Entrapment er ulovlig i Norge. Men sett at tingen din blir sendt i posten så kan den bli stoppet av tollvesenet og sjekket.
Tollvesenet har vel ikke noe med pakker som sendes innad i Norge å gjøre?

Det er vel heller politiet som kan sjekke, dersom de tror noe skummelt er på ferde. Om de gjør det er et helt annet spørsmål. Hvis de får nyss om at du sender 5 kilo heroin i posten, så sliter du kanskje. Er det noe som ikke er voldsomt farlig, tror jeg sjansene for å bli tatt er forsvinnende små.
mest sannsynlig at det er noen som prøver å svindle deg
Trådstarter
Tviler på at han svindler meg ettersom om at jeg bestiller med postoppkrav...
Sitat av CareFaceLeif
Tviler på at han svindler meg ettersom om at jeg bestiller med postoppkrav...
Vis hele sitatet...
Har vel ikke så mye å si? Han putter bare en murstein i pakken istedenfor.
Sitat av typisk
Har vel ikke så mye å si? Han putter bare en murstein i pakken istedenfor.
Vis hele sitatet...
Hørte en historie her for en stund siden om en fyr som hadde solgt grassblanding som marihuana. Kjøperen skjønte dette og anmeldte selgeren for svindel. Selgeren trodde han var trygg siden kjøperen kjøpte noe illegalt, men i praksis ikke hadde kjøpt noe ulovlig så han vant gjennom saken. Om det er myte eller sannhet vet jeg ikke, men med norsk rettsvesen forundrer det meg ikke et sekund
Sitat av typisk
Har vel ikke så mye å si? Han putter bare en murstein i pakken istedenfor.
Vis hele sitatet...
Du kan be om å få åpne pakken på posten før du betaler.
Sitat av The_WEB_KILLER
Du kan be om å få åpne pakken på posten før du betaler.
Vis hele sitatet...
Er ikke lov det gitt. Må betale og signere først. Det fikk ihvertfall jeg beskjed om
Sitat av PepsiCo
Er ikke lov det gitt. Må betale og signere først. Det fikk ihvertfall jeg beskjed om
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Men om det ikke var her på forumet så har jeg hørt om folk som har fått murstein og annet rask istedenfor varenene de skulle. De åpnet pakken på postkontoret forran damen i kassa, og da de så hva de hadde fått fikk de stoppet transaksjonen.