Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2099
Hei frender!

Fiffler litt med produksjon av biodiesel (om noen har erfaringer, fyr gjerne løs), og såvidt jeg forstår trenger jeg blandt annet kaliumhydroksid (KOH). Etter sigende skal man også kunne bruke natriumhydroksid (NaOH), med noe dårligere resultat. Noen som vet om, og eventuelt hvor, jeg kan kjøpe kaliumhydroksid i nærmiljøet (Sarpsborg) eller på nett? Prismessige alternativer?

Er forresten natriumhydroksid det samme som kaustisk soda?

-magnus
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Natriumhydroksid (NaOH) er det samme som kaustisk soda som selges i vanelige matvarebutikker eller på f.eks. biltema i 3kg beholdere (istedenfor 500g som det er på vanelige butikker)

Jeg har i alle fall sett at de selger kaliumhydroksid (KOH) i Danmark
Ellers har jeg kjøpt / kan man skaffe KOH hos forhandlere i f.eks. Polen
Trådstarter
4 0
Takk for raskt svar!

I hva slags butikker kjøper man eventuelt KOH i Danmark/Polen (blir nok mest aktuelt å bestille over nett, og kjenner lite til troverdige nettbutikker i nevnte land)? Vet du noe om det er forbudt å selge det her til lands? Hvordan er det i så fall å importere det selv?

Bor i København til vanlig (produksjonen vil foregå i Norge), men jeg er ikke i Danmark i øyeblikket, altså ingen lokalfolk å forhøre meg med :-)

De guidene jeg har lest (primært fra journeytoforever.com) anbefaler bruk av kaliumhydroksid på det sterkeste, så jeg vil gjerne prøve å få tak i det..
Sist endret av magnulu; 13. august 2008 kl. 23:32. Grunn: utkrystalliserer språkets indre potensiale