Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1169
Kan nav finne ut om man begynner på skole mens man får sykepenger/rehabliteringspenger???

eventuelt hvordan kan de finne det ut?
Det må du regne med at de gjør iogmed at de begge er offentlige etater.


Det er ikke veldig kult å ha slik svindel i papirene dine senere i livet.

Ser ikke bra ut.
Har selv gått på rehabiliteringspenger, og nav finner lett ut av at du både jobber og går på skole, eller eventuelt fram til hvilken dato du jobbet/gikk på skole i forhold til hvilken dato du ble sykemeldt.
Jeg ble sykemeldt av legen februar det året, sluttet på jobben to måneder senere, og i samme periode hadde søkt om rehab penger. Siden jeg hadde "klart" å jobbe de to månedene etter jeg ble sykemeldt så reagerte nav til skeptisk, men jeg sa jeg trengte en inntekt.
Går du på full skole eller jobb får du ikke full rehab penger.
Nav ringte rektor på skolen for å høre om det stemte at jeg kun gikk 25% på skolen, og det stemte, så da fikk jeg minus 25% trygd. Siden jeg da altså i praksis kun var 75% sykemeldt fikk jeg kun 75% trygde ytelse også.

Så om du går på skole som vanlig hver dag osv vil du ikke ha rett til å motta rehab penger.
Speedy's Avatar
Trådstarter
92 0
ok takk for svar ikke noe å prøve på da
Hvorfor ikke prate med NAV og få omskolering. Da betaler de skole for deg (dersom det er privat skole, inntil en viss sum), også får du rehabiliteringspenger mens du tar omskolering..
mighty har du noen kilder/kopi av vedtak på det? Aldri hørt om, aldri blitt foreslått for meg av NAV ; men det er jo ingen hemmelighet at NAV egentlig vil ut med minst mulig penger og ikke informere folk om alle mulighetene.