Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2926
Har nå bestemt meg for å prøve og bygge min egen pc. Har et ganske lavt budsjett på bare 5k, trenger da hjelp til og finne deler som passer sammen
Nå vet jeg ikke hva du skal bruke den til gaming, men om du skal så burde du sterkt vurdere å spare littegranne. Da vil du få mer for pengene dine.
Har tenkt og bruke pcn til litt spilling ja Men hva tror du jeg hadde fått for 5k da?
Sitat av spilltikk Vis innlegg
Men hva tror du jeg hadde fått for 5k da?
Vis hele sitatet...
veldig lite. spar til hvert fall 6000
ok, da skal jeg nok spare litt til
Som nevnt i din forrige tråd: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...4-5B295440F004
Jeg gir meg ikke.
OS tar du fra bukta.
Men som nevnt, spar litt til. Spør du meg, så burde man spare til 7 tusen om man skal bygge en god gaming-maskin.
ok, da tar jeg ditt råd
Bruk litt ekstra ved første kjøp så får du ihvertfall et kabinett og strømforsyning som kan brukes i senere bygg.

i5 2500k
Gigabyte 560 skjermkort
750w strømforsyning
Fractal Define R3
8GB ram

Da har du en grei Pc som kan oppgraderes når det trengs.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Bruk litt ekstra ved første kjøp så får du ihvertfall et kabinett og strømforsyning som kan brukes i senere bygg.

i5 2500k
Gigabyte 560 skjermkort
750w strømforsyning
Fractal Define R3
8GB ram

Da har du en grei Pc som kan oppgraderes når det trengs.
Vis hele sitatet...
samme som mitt oppsett
Burde vel ihvertfall legge på et 560ti-kort. Legg merke til TI.
Ser ingen hk på den...
Sa ikke et fult oppsett ettersom det var et eksempel.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Ser ingen hk på den...
Vis hele sitatet...
er det den eneste mangelen du ser?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
er det den eneste mangelen du ser?
Vis hele sitatet...
Nei hdd og
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Hei, er en stund siden jeg sa jeg skulle bygge pc, så nå har jeg spart meg opp til 10 000 kr.

1. er det vanskelig for en nybegyner som ikke har byttet noen komponenter før og bygge sin første pc?
2.kan dere hjelpe meg og finne pc deler,skjerm,mus,tastatur, og et bra kabinett som er godt og bygge i. Pcn skal dra BF3 og kommende spill.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av spilltikk Vis innlegg
Hei, er en stund siden jeg sa jeg skulle bygge pc, så nå har jeg spart meg opp til 10 000 kr.

1. er det vanskelig for en nybegyner som ikke har byttet noen komponenter før og bygge sin første pc?
2.kan dere hjelpe meg og finne pc deler,skjerm,mus,tastatur, og et bra kabinett som er godt og bygge i. Pcn skal dra BF3 og kommende spill.
Vis hele sitatet...
1. Nei, ikke så meget. Bare husk å bruk en guide første gangen.

2. Skal sjekke om jeg fortsatt har 10k lista mi rundt.
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
1. Nei, ikke så meget. Bare husk å bruk en guide første gangen.

2. Skal sjekke om jeg fortsatt har 10k lista mi rundt.
Vis hele sitatet...
Ok, inkludere det skjerm og alt? og kan du sende link til guiden også ?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
http://www.youtube.com/watch?v=lPIXAtNGGCw

Newegg sin guide er veldig bra.

Den lista forsvant visst under opprydningen i -11...
Trådstarter
Noen som kan komme med ett oppsett til rundt 10 000 kr?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Ville råde deg til å vente til Ivy Bridge kommer, men kan lage ett raskt ett.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Denne ligger litt over, men hvis man fjerner litt dilldall går den litt ned
Trådstarter
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Denne ligger litt over, men hvis man fjerner litt dilldall går den litt ned
Vis hele sitatet...
Så fint ut det men mulig jeg velger et annet kabinett men den 120mm vifta, er det noe jeg må ha, eller er det bare en extra vifte?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-D813DC8A3C05

Kom 159 over, men det var sånn ca.

Kanskje kraftig maskin, med støtte for IB om du noensinne skal oppgradere.
Skal du kun ha Maskinen eller skal du ha, Skjerm, tastatur, mus og høytalere?

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...1-917663DD4450


Her er eit oppsett til ca 9500. her kan du og oppgradere til IB(som er 3 gen cpu) viss du vill seinere. DU har ein 60Gb til opperativ systemet. og 500 kr til over til kanskje mus og tastatur
Trådstarter
Sitat av gondron Vis innlegg
Skal du kun ha Maskinen eller skal du ha, Skjerm, tastatur, mus og høytalere?

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...1-917663DD4450


Her er eit oppsett til ca 9500. her kan du og oppgradere til IB(som er 3 gen cpu) viss du vill seinere. DU har ein 60Gb til opperativ systemet. og 500 kr til over til kanskje mus og tastatur
Vis hele sitatet...
Hei, skal ha skjerm,tastatur og mus også, så jeg kan gå til rundt 10500 kr, hvis det er mulig?
Dei siste 500 kr bør heller gå til ein 3 parts Cpu kjøler. Den som kommer med er ikkje det beste viss du vill klokke litt og kjøre top grafikk.
Nocta har noen gode kjølere. den 60 gb SSD er for at du skal ha ein super rask Pc til å starte opp og ein annen HDD til spilla dine osv.

8Gb ram
I5 2500k som er fult muli å klokke.
560 gtx skjermkort
den billige PSU modellen frå Corsair. Veldi gode, men bråker litt mer derfor litt billigere.

hmm, Da bør du fjerne den SSD og finne deg ein skjem du liker. Er jo ikkje totalt nødvendi med SSD men er veldi kjekt men ein luksus vare.

Da er du nede i ca 8700kr. Og har 1800 kr til skjerm, mus og tastatur som bør holde viss du ikkje vill ha noe skamdyrt.
Trådstarter
Takker for alle svar skal også ha nytt skrivebord, tenkte da på og kjøpe 3 sånne bord http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19903725/ og sette sammen til et stort bord, men så har jeg da hørt at ikea kvaliteten er noe dritt?
Ikea er ikke noe dritt, har flere Ikea møbler i huset som brukes.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Vær selektiv! Vi har opplevd alt fra konge til ren ufiltrert bajs.
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Ikea er ikke noe dritt, har flere Ikea møbler i huset som brukes.
Vis hele sitatet...
ok, hvordan tror du oppsette mitt blir med 3 sånne bord til et stort ett?
Her har du et oppsett som kjører alt på fult. kan være jeg glemte noe for jeg satt det kjapt sammen, så hvis det er noe jeg glemte skrik up kabinett kan du velge selv.
Og det er veldig lett å bygge pc, bare søk på How to build a computer på youtube

Edit: oppsette er laget på dustin.no og OS tar du fra "bukta"

Sitat av spilltikk Vis innlegg
ok, hvordan tror du oppsette mitt blir med 3 sånne bord til et stort ett?
Vis hele sitatet...
har ett sånt i hvitt (tror jeg) hvertfall ganske likt, med tre sånne vil du få gooood plass
Sist endret av iColdman; 24. april 2012 kl. 16:32.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
iColdman; Lurte på hvorfor pokker det oppsettet ble så mye billigere enn mitt, med nesten samme deler. Så så jeg att du hadde en 500gb HDD og ikke 1tb.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
iColdman; Lurte på hvorfor pokker det oppsettet ble så mye billigere enn mitt, med nesten samme deler. Så så jeg att du hadde en 500gb HDD og ikke 1tb.
Vis hele sitatet...
haha tenkte at det holder med 500GB i begynnelsen og så kan han bare kjøpe flere HDDer senere når han ser det blir tomt for plass
EDIT: eventuelt en eller flere SSDer
Sist endret av iColdman; 24. april 2012 kl. 16:46.