Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 789
Hei! Har «sluttet» med alkohol forbruket mitt som har vært høyt over tid og bruker blå valium for å hjelpe med absitensene og den ekstreme angsten jeg får. Jeg har de siste par dagene kuttet «vanlig» alkohol med 6-7 lett øl (2.4%) som jeg sipper på gjennom dagen for å hjelpe med nedtrappinga. Vet dette ikke er en heldig kombinasjon, men lurer på om dette går fint med tanke på at alkohol nivået er såpass lavt. Og valium nivået er også nokså lavt. De er testet og jeg er sikker på at de inneholder 10mg😊 takk for svar.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg som svarte på den andre tråden din ang abstinenser og valium også. Du skriver ingenting om dosene du har tatt. Det jeg mente med valium og alkohol var når folk tok betydelige mengder. Kan ikke se for meg at dette er et problem. Om du sipper på og har samme flaske/boks i over en time. Men det er helt klart en uheldig kombinasjon som du sier som folk kan lede til at du igjen drikker sterkere alkohol eller blander med andre ting. Men helt ok og vanlig trappe ned med en _begrenset_ mengde lettøl og normal dose valium.

Mitt råd er å sippe på lettølen lengst mulig, bruk et ark og skriv ned tidspunktene du åpner ny lettøl og hele tiden så forlenger du tiden mellom hver lettøl om du skjønner. Du kan jo for eksempel etter par dager starte med 1 lett øl , så en alkohol fri øl , så 1 lettøl og så videre når du er klar for neste steg.

Viktig: Ikke bruk valium mer en 14 dager totalt i strekk uten du snakker med lege, jeg sier dette for at valium abstinenser kan bli mye kraftigere og mye mye vondere en alkohol abstinenser i noen tilfeller. Husk også at valium sitter lenge i kroppen. Tar du 20MG så har du minimum forsatt 10MG i kroppen etter 1 døgn.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte si at jeg heier på deg å ønsker deg masse lykke til videre. Jeg vet med sikkerhet at du klarer dette så lenge du vil 100% Men husk å søk hjelp for den underliggende årsaken etterpå, da er sjansen for tilbakefall mye mye mindre
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Glemte si at jeg heier på deg å ønsker deg masse lykke til videre. Jeg vet med sikkerhet at du klarer dette så lenge du vil 100% Men husk å søk hjelp for den underliggende årsaken etterpå, da er sjansen for tilbakefall mye mye mindre
Vis hele sitatet...
takk for et fint svar! Er allerede i behandling både på DPS og via ruskonsulent, dog jeg startet i disse behandlingene midt i ferie ukene så det går lenge mellom hvert møter. Har et møte igjen nå på mandag og har åpen dialog med ruskonsulent om valium bruken som vi skal snakke om på mandag. Har aldri vært hos fast lege hele livet grunnet angst så dialogen med henne har vært liten, men regner med det er lettere å få hjelp hos fastlege etter at jeg har litt på «cv’en» benzos er noe jeg absolutt ikke skal bruke daglig kun nå i disse nedtrappings dagene, men vil gjerne ha noen sobril eller annen valium fra lege liggende i tilfeller av angstanfall. Da disse dagene er da jeg ofte sprekker. Jeg håper inderlig de kan lære ungdommer på skole mer om faren med alkohol og ikke bare narkotika.
Og nå har jeg ikke lest nok til å kommentere, og jeg gjør det fordi ;

Har du noe lege/"system" bak deg mtp. den nedtrappingen ?

Kan bare snakke fra egen erfaring, og jeg får 2 x 5mg Valium daglig, som "stabilisering" etter hjerteflimmeret mitt, og da jeg kuttet all (ok, 9 av 10) brukere, og bestemte meg for å stabilisere meg, leeenge ; noe Lar og fastlege er med på.

Og jeg merker nå først at "wow, det BLIR bedre, jeg blir bedre, jeg trenger mindre for å oppnå det samme som "før", så jeg er deff på rett vei

Og dét er trådstarter også <3