Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 6587
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er det egentlig å være sånn sykt kriminell (gjengkriminalitet, smugling, cooking, hitman, osv)?

Hvor risiko fylt er det å være med i en gjeng?

Er folk i gjenmiljøet snille (ganske lav iq spørsmål)?
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan jo lese noen biografier og bøker gjengkriminelle har skrevet for å få et innblikk. De som er det innrømmer det ikke her på et forum politiet følger med på.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hm ja
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Jeg har vært masse i både tunge kriminelle miljø og veldig straigthe profesjonelle miljøer.
Og det jeg sitter igjen med mtp. det siste spørsmålet ditt er at kriminelle folk er snillere en vanlige "kontor arbeidere".

Hvordan det er å være sykt kriminell tror jeg det er lettest å si at den personen som lever det livet føler det ganske normalt. Er ikke sånn veldig mye hitmans og cooking i norge. Jeg tror at mange folk blir avhengige av den livstilen, og at det på en måte blir ditt dop. Tenk deg hvordan du føler deg når du bryter deg i en forretning og velykket stjeler alle pengene eller varene du er ute etter, og tilogmed klarer å komme deg unna uten problemer. Dette adrenalin rushet lenkter mann etter... det blir en form for billig og uekte lykke.
Nå er det vel mange andre grunner til at folk er kriminelle og jeg snakker heller om hvordan jeg opplever det rundt meg.

Også når du er 40 år da og sittet 3 år i fengsel og har så mange bøter at du ikke vet hvor mye det er engang, og måten du kan tjene penger på er det som gir deg det største rushet du noen gang har følt. seff blir man hekta på kriminalitet...

Og ja det er farlig.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen bøker som anbefales?
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg vet ikke om noen bøker men jeg kan anbefale filmen "Nokas". Den er basert på ekte hendelser.
nå skal jeg faktisk se den selv idag :P Legger ved traileren under.

https://www.youtube.com/watch?v=Z74FT7EZQjE
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg vet ikke om noen bøker men jeg kan anbefale filmen "Nokas". Den er basert på ekte hendelser.
nå skal jeg faktisk se den selv idag :P Legger ved traileren under.

https://www.youtube.com/watch?v=Z74FT7EZQjE
Vis hele sitatet...
Trailer ser jo drit fet ut.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Også kan du jo se filmen også kan du lese deg opp på hvordan det går med gutta nå om dagen 16 år etter. da kan du sikkert lage deg et inntrykk i hvordan det er å være seriøs norsk kriminell
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Også kan du jo se filmen også kan du lese deg opp på hvordan det går med gutta nå om dagen 16 år etter. da kan du sikkert lage deg et inntrykk i hvordan det er å være seriøs norsk kriminell
Vis hele sitatet...
Ran er vel ikke det tryggeste heller.
Har dessverre drevet med en god del kriminalitet. Det har så og si alltid vært narkotikaforbrytelser i jakt etter profitt. Har 4 narkotikadommer og er i soningskø på grunn av siste ting jeg ble tatt for. Omringet av 9 spanere som hadde fulgt med på området og meg.
Arenaen har som regel vært gata (Oslo Sentrum, Gunerius, Grønland) og min erfaring er at gata er skitten, og man kan ikke stole 100% på noen. Pusher man piller, dop, speed og de greiene der er kundene dine som regel alltid ruset, slitne, noen er helt ødelagt av flere tiår med rus. Samtlige er tvers gjennom kyniske som resultat av en knallhard tilværelse blant mye virkelig drøye mennesker. Så og si alle tenker på seg selv, og ville benyttet en hver sjanse til å få mest mulig ut av enhver interaksjon. Folk bøffer, lyver, stjeler om de føler for det.

Heldigvis har jeg aldri blitt utsatt for noe særlig, bortsett fra en gang jeg ble bøffa for 5000 av en fyr jeg hadde handlet av 15+ ganger tidligere. Han ble mer og mer hekta på dop og til slutt blakket han seg og lurte meg for å få penger til et par kuler (tipper jeg).
Har dog sett utrolig mye stygt blitt gjort mot andre, folk, og jeg har nok gjort noen kjipe ting selv, men da alltid ruset. Som om det er noen unnskyldning. Man ser en gang i blant fine og genuint snille gester på gata, men til syvende og sist tenker jeg at folk er nådeløse. Stakkars de eldre junkiene som ikke har så mye å stille opp med, de blir ofte utnyttet.
Sist endret av krystallkongen; 9. mai 2020 kl. 02:05.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg vet ikke om noen bøker men jeg kan anbefale filmen "Nokas". Den er basert på ekte hendelser.
nå skal jeg faktisk se den selv idag :P Legger ved traileren under.

https://www.youtube.com/watch?v=Z74FT7EZQjE
Vis hele sitatet...
Filmen gir absolutt ingen innblikk i det å være kriminell annet enn akkurat bankranet i seg selv.
les heller boka Nokas om du vil få en dybde i et norskt kriminelt nettverk.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av storetårn Vis innlegg
Filmen gir absolutt ingen innblikk i det å være kriminell annet enn akkurat bankranet i seg selv.
les heller boka Nokas om du vil få en dybde i et norskt kriminelt nettverk.
Vis hele sitatet...
Nå sa jeg at han først skulle se filmen også lese seg opp på personene som er i filmen og hvordan det går med dem den dag idag og hva de har gjort i mellomtiden da, og at utifra det kan han lage seg et intrykk
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
NB: Jeg har selv ikke vært i noe tungt krim-miljø, men er kjent med det pga familie og bekjentskap.

En ting jeg kan si helt sikkert er at media blusser opp ting mye mer enn det som er realitet.
Et eksempel er "hatet" mellom gjenger som B-gjengen og HA, men jeg har selv ***** og bekjente i begge parter som kommer godt overens. Disse gruppene er også kjent for å "jobbe" mye sammen bak lukkede dører.
Det at to personer har en krangel som kan føre til en skyting blir ofte til at media nevner det som gjengoppgjør, noe som ikke stemmer i mange tilfeller.

Ser også at veldig mange nevner Nokas-ranet som eksempel. Mange av de som deltok var ikke tungt kriminelle... Selvfølgelig har du f.eks Metkel Betew og David Toska som har vært tungt kriminelle nærmest hele livet, men jeg er selv godt kjent med 2 deltagere av Nokas-ranet, som har blitt manipulert og "dratt" med på dette i påvente av lette og raske penger. Brordelen av de som deltok har nå vanlige jobber og liv.

Du tenker kanskje i ditt stille sinn at de som våger å rane en bank på lyse dagen må være tungt kriminelle, men det er et under hva rus kan gjøre! Enhver idiot kan føle at de kan lykkes med alt så lenge de har nok varer innabords. Dette vises også i Nokas filmen, der mange får kalde føtter og nerver rett før brekket, men dytter nedpå et par piller som gjør susen.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
MC klubber er fylt med manipulering og rus. Hold deg unna, dette er en ukultur som heldigvis er på vei nedover. Ferre og ferre som velger å bli medlemmer, men klubber er sultne på ny dedikert ungdom de kan utnytte. Jeg snakker fra egen erfaring

Nå som satudarah har etablert seg i Norge er det mye mulig at noen her får tilbud om grønne enger og potter med gull hehe.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå sa jeg at han først skulle se filmen også lese seg opp på personene som er i filmen og hvordan det går med dem den dag idag og hva de har gjort i mellomtiden da, og at utifra det kan han lage seg et intrykk
Vis hele sitatet...
ikke no galt i det. Boka handler primært om de større norske kriminelle for rundt 20 år siden, ranet og etter ranet. Likte spesielt godt kapitlene om å være på rømmen og etterlyst internasjonalt.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok da noterer jeg meg at den boken må jeg lese
Vet ikke om jeg er det du vil kalle "sykt kriminell" eller ikke. Har tidligere vært i et miljø med en del grove folk i Oslo og har hørt om mye sjukt og sett en del også. Jeg røyka hasj med foreldrene mine fra jeg var 14, og begynte å prøve å pushe da jeg begynte på videregående. Jeg har generelt holdt meg til å selge cannabis, venner av meg solgte andre ting. Husker da jeg var 16-17 gikk vi rundt og pusha piller, minus og speed i sentrum. På den tiden så ga jeg f**n i det meste.

Bodde fra jeg var 12 på et sted på Oslo øst hvor det ofte var ungdomsgjenger som gikk løs på meg når de var i flertall, dette førte til at jeg oppsøkte andre folk for å hjelpe meg å bli med på "flokk mot flokk" mot disse folka som var ute etter meg.

Etterhvert som jeg ble eldre ble mange av folka rundt meg grovere og grovere.

Diverse som har skjedd i min krets:

1. Har vært med på å banke folk som har skyldt penger og/eller tysta på venner av meg. Har aldri slått ned noen uten grunn eller bare fordi jeg ikke liker dem.

2. Ville ikke kalle dem venner men vet hvem flere av de young bloods folka er. Snakker ikke om lederne, mener de ungdommene på Holmlia. F.eks han som ble skutt i nakken og hodet for noen år siden har jeg møtt et par ganger, i følge folk som kjenner han mer enn meg var det fordi han tysta på noen. Han karen her overlevde mirakuløst nok, men han er grønnsak.

3. Har en god kompis som har stæba andre i byen foran vitner og gitt totalt f**n. Tro det eller ei, men han karen her er faktisk en snill og kul fyr så lenge man ikke har noe utestående med han eller kødder med han. Kjent han siden vi var 14 år, den gangen var vi bare kids som ville røyke weed.... Trist å tenke på hvordan miljøet og byen kan ødelegge folk. Han her har stort sett vært inn og ut av fengsel siden han var 16-17

4. Kjenner en som var torpedo for jugo-mafiaen og han fortalte meg at han måtte skjære av fingeren på en kar som ikke greide å betale gjelda han skyldte. Mener å huske at det var snakk om 50k. Dette er ikke noe jeg tviler på er sant tatt i betraktning hvem denne fyren er.

5. Ikke noen jeg kjenner personlig, men en venn av en bekjent av meg: Ammerud-drapet. I følge han så hadde de hatt en hjemmefest hvor en av dem ikke fant hasjen sin, han delte opp kroppsdelene til en annen som var der og putta i en koffert. Etterpå fant han hasjen i lomma eller under sofaen eller noe. Tror det bare var snakk om 30 eller 40 gram. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...tt-ikke-funnet

6. Har møtt en kar som drepte en kar på tøyen for noen år siden. Tror han hadde kvelt en person til han døde men husker ikke helt sikkert. Dette fikk jeg vite om fordi han pleide å sitte hos en kar jeg og mamma kjøpte hasj fra da jeg var 15-16. De folka der holdt riktignok på med speed og diverse annet også.

Kort oppsummert så er det ikke noe liv du har lyst til å leve og jeg prøver å distansere meg fra alt sammen. Synd at man skal bli dratt inn i den kriminelle verden fordi man vil røyke hasj.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Vet ikke om jeg er det du vil kalle "sykt kriminell" eller ikke. Har tidligere vært i et miljø med en del grove folk i Oslo og har hørt om mye sjukt og sett en del også. Jeg røyka hasj med foreldrene mine fra jeg var 14, og begynte å prøve å pushe da jeg begynte på videregående. Jeg har generelt holdt meg til å selge cannabis, venner av meg solgte andre ting. Husker da jeg var 16-17 gikk vi rundt og pusha piller, minus og speed i sentrum. På den tiden så ga jeg f**n i det meste.

Bodde fra jeg var 12 på et sted på Oslo øst hvor det ofte var ungdomsgjenger som gikk løs på meg når de var i flertall, dette førte til at jeg oppsøkte andre folk for å hjelpe meg å bli med på "flokk mot flokk" mot disse folka som var ute etter meg.

Etterhvert som jeg ble eldre ble mange av folka rundt meg grovere og grovere.

Diverse som har skjedd i min krets:

1. Har vært med på å banke folk som har skyldt penger og/eller tysta på venner av meg. Har aldri slått ned noen uten grunn eller bare fordi jeg ikke liker dem.

2. Ville ikke kalle dem venner men vet hvem flere av de young bloods folka er. Snakker ikke om lederne, mener de ungdommene på Holmlia. F.eks han som ble skutt i nakken og hodet for noen år siden har jeg møtt et par ganger, i følge folk som kjenner han mer enn meg var det fordi han tysta på noen. Han karen her overlevde mirakuløst nok, men han er grønnsak.

3. Har en god kompis som har stæba andre i byen foran vitner og gitt totalt f**n. Tro det eller ei, men han karen her er faktisk en snill og kul fyr så lenge man ikke har noe utestående med han eller kødder med han. Kjent han siden vi var 14 år, den gangen var vi bare kids som ville røyke weed.... Trist å tenke på hvordan miljøet og byen kan ødelegge folk. Han her har stort sett vært inn og ut av fengsel siden han var 16-17

4. Kjenner en som var torpedo for jugo-mafiaen og han fortalte meg at han måtte skjære av fingeren på en kar som ikke greide å betale gjelda han skyldte. Mener å huske at det var snakk om 50k. Dette er ikke noe jeg tviler på er sant tatt i betraktning hvem denne fyren er.

5. Ikke noen jeg kjenner personlig, men en venn av en bekjent av meg: Ammerud-drapet. I følge han så hadde de hatt en hjemmefest hvor en av dem ikke fant hasjen sin, han delte opp kroppsdelene til en annen som var der og putta i en koffert. Etterpå fant han hasjen i lomma eller under sofaen eller noe. Tror det bare var snakk om 30 eller 40 gram. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...tt-ikke-funnet

6. Har møtt en kar som drepte en kar på tøyen for noen år siden. Tror han hadde kvelt en person til han døde men husker ikke helt sikkert. Dette fikk jeg vite om fordi han pleide å sitte hos en kar jeg og mamma kjøpte hasj fra da jeg var 15-16. De folka der holdt riktignok på med speed og diverse annet også.

Kort oppsummert så er det ikke noe liv du har lyst til å leve og jeg prøver å distansere meg fra alt sammen. Synd at man skal bli dratt inn i den kriminelle verden fordi man vil røyke hasj.
Vis hele sitatet...
Fytti helvete, den saken fra punkt 5 er jo helt fuckings sjuk. Leste artiklen, det er helt sprøtt hvordan kombinasjonsrus kan gjøre folk så komplett gærne, paranoide og villige til å utføre så drøye handlinger..!
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes hele det innlegget var sjukt. Banke opp folk for penger. Kjøpe hasj sammen med moren sin i ungdomsskolealder?
Kanskje livet ville vært annerledes om barnevernet hadde vært koblet inn? Høres ikke bra ut å røyke hasj med moren sin i skolealder. Men det er jo stort at han forsøker å snu ryggen til kriminalitet når det er den eneste hverdagen han kjenner.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes hele det innlegget var sjukt. Banke opp folk for penger. Kjøpe hasj sammen med moren sin i ungdomsskolealder?
Kanskje livet ville vært annerledes om barnevernet hadde vært koblet inn? Høres ikke bra ut å røyke hasj med moren sin i skolealder. Men det er jo stort at han forsøker å snu ryggen til kriminalitet når det er den eneste hverdagen han kjenner.
Vis hele sitatet...
Det er lett å tenke på det som sjukt om man kommer fra en trygg familie med relativt stabile forbilder (mor, far og resten av slekta).
Om man derimot blir født inn i et liv med mor og kanskje far som er rusmisbruker i et område med mye kriminalitet blir jo det det eneste man kjenner til, og det blir normalisert i barnets hode. Uansett hvor drøyt, upassende og jævlig det virker for oss som ser det utenfra.

Men barn som vokser opp på den måten, med utrygge og flyktige tilknytninger (folk kommer og går) og personer som oppfører seg annerledes hele tiden, alt etter hva de har ruset seg på denne gangen, tar definitivt skade av det. Dette manifesterer seg gjerne som psykiske skader/lidelser og tilknytningsskader. Kanskje har barnet vært vitne til mye vold og trusler og ender med å selv bruke vold og trusler som et verktøy for å få viljen sin i ungdomsårene og voksen alder.
Ting man lærer og blir utsatt for som veldig lite barn setter seg gjerne veldig dypt og blir en stor del av personen han/hun blir som voksen.
Sist endret av krystallkongen; 9. mai 2020 kl. 15:32.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes hele det innlegget var sjukt. Banke opp folk for penger. Kjøpe hasj sammen med moren sin i ungdomsskolealder?
Kanskje livet ville vært annerledes om barnevernet hadde vært koblet inn? Høres ikke bra ut å røyke hasj med moren sin i skolealder. Men det er jo stort at han forsøker å snu ryggen til kriminalitet når det er den eneste hverdagen han kjenner.
Vis hele sitatet...
Synes ærlig talt ikke at den penge innkrevnings/tyster delen var så sjuk, når folk skylder penger eller er rotter gjør man det som skal til
New generation
colakork's Avatar
En tidligere god kompis pleide å pushe weed, typisk tok inn 100G på krit og solgte ut, betalte tilbale gjeld og behold profit til røykings selv.

En dag hitta en nabo han opp og sa han hadde fått tak i skambillig piz (den var egentlig stjålet fra en gjemmeplass)

Kompisen min solgte ut så og si alt også fikk en kurder en prøvesmak, kurderen delte med sine venner og det var de som hadde mistet platene fra denne gjemme plassen.

Kompisen min blir oppringt med vennlig tone av kurderen. Han spør om han skal være med på en J, seff sier kompis og tusler til røykespotten for å møtes. På vei bort ser han en bil og noier, men tenker det er weednoiaen.

Bilvinduet ruller ned og der sitter 2 av "store gutta" i området med kurderen i baksetet. - Hopp inn

Kompisen hopper inn og håper på å ikke få brukket nese før han får gitt et navn de kan ta sinnet ut på. De kjører mot en rolig plass ca 10min unna, tar ut taser og peker den i ansiktet hans osv, dere vet.

Etter de har lada gunneren synger kompisen min alle sangene de vil høre også er de på vei... Til huset til han som fant greiene.

Kompisen min banker på, tyven ser igjennom tittehull at det "bare" er han ja. Han åpner opp og de store gutta som ventet rett bak tittehullets kapasitet stormer inn.

Politikølle i ansiktet, hender og kropp. De blir massakrert og får bot på 100K hver. 2stykk tyver med skamslått kropp og sjel... De fikk en mnd på å betale tilbake. Med forbrukslån eller noe sånt var det fiksa etter mye stress og sår slikking.

Kompisen sto stille ved siden av og unnskyldte til tyvene med øyekontakt mens de tok imot alt bøllene hadde å gi ifra seg...

Ikke stjel!
Sitat av colakork Vis innlegg
En tidligere god kompis pleide å pushe weed, typisk tok inn 100G på krit og solgte ut, betalte tilbale gjeld og behold profit til røykings selv.

En dag hitta en nabo han opp og sa han hadde fått tak i skambillig piz (den var egentlig stjålet fra en gjemmeplass)

Kompisen min solgte ut så og si alt også fikk en kurder en prøvesmak, kurderen delte med sine venner og det var de som hadde mistet platene fra denne gjemme plassen.

Kompisen min blir oppringt med vennlig tone av kurderen. Han spør om han skal være med på en J, seff sier kompis og tusler til røykespotten for å møtes. På vei bort ser han en bil og noier, men tenker det er weednoiaen.

Bilvinduet ruller ned og der sitter 2 av "store gutta" i området med kurderen i baksetet. - Hopp inn

Kompisen hopper inn og håper på å ikke få brukket nese før han får gitt et navn de kan ta sinnet ut på. De kjører mot en rolig plass ca 10min unna, tar ut taser og peker den i ansiktet hans osv, dere vet.

Etter de har lada gunneren synger kompisen min alle sangene de vil høre også er de på vei... Til huset til han som fant greiene.

Kompisen min banker på, tyven ser igjennom tittehull at det "bare" er han ja. Han åpner opp og de store gutta som ventet rett bak tittehullets kapasitet stormer inn.

Politikølle i ansiktet, hender og kropp. De blir massakrert og får bot på 100K hver. 2stykk tyver med skamslått kropp og sjel... De fikk en mnd på å betale tilbake. Med forbrukslån eller noe sånt var det fiksa etter mye stress og sår slikking.

Kompisen sto stille ved siden av og unnskyldte til tyvene med øyekontakt mens de tok imot alt bøllene hadde å gi ifra seg...

Ikke stjel!
Vis hele sitatet...
I det gamet lønner det seg sjelden å stjele. Hvertfall ikke store mengder fra folk med makt og folk i ryggen. For en idiot han fyren som bøffa fra et gjemmested må ha vært..

Drøy historie as!
Forfatter Per Asle Rustad har publisert boken "blodig brorskap" om kriminelle gjenger, Young Bloods og så videre:

https://cdon.no/boker/per-asle-rusta...rskap-23830922
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen kjennetegn gjelder uansett nivå og det er at du aldri kan stole på noen og at du alltid må se deg over skuldra. Enten etter overvåkning, politi eller fiender.. Man trenger ikke ha vært dust for å ha fiender, det er nok å bare ha noe de vil ha.

Så kommer det litt oppover mye utøve eller motta vold og trusler og et spill av frykt og makt noe som blir uutholdelig og psykisk ødeleggende for en normal person å klare å leve i. Er en grunn til at de fleste storkriminelle og prokriminelle er sosiopater og psykopater for det må man nesten være for å klare en sånn livsstil. Er man ikke sosiopat fra før så blir man det og det er ikke positivt. Det er mye fucka shit man er nødt til å være helt kald til, nytter ikke ha samvittighet når levebrødet og livsstilen din handler om hvor god du er på å manipulere og utnytte folk og sette seg selv og andre folk i risiko for vold, kidnapping, drap og fengsel.

Adrenalinkicket får folk hekta men baksiden med å konstant være på vakt, konstant tenke neste plan, konstant tenke penger, konstant være klar, og sette alt annet i livet som familie og seg selv til side, og ende opp med omfattende rusavhengighet fordi man trenger en flukt fra den harde virkeligheten gjør at det ikke er verdt det. Når man etter mange år innser det er man så inni gamet at ingen lar deg gå, du vet for mye, og du klarer ikke gjøre noe annet for å være kriminell er alt du kan, du er for rusavhengig og holder ikke ut å være klar i hodet med minner om all dritten du har gjort, og sånn er du fanga i gamet.

All ære til dem som klarer å komme seg ut! Det er da du er kul, ikke av å sose rundt som en kriminell dust som har vært i fengsel så mange ganger at det er i fengsel man fungerer best.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når inntreffer "pensjonsalderen" for tunge kriminelle? Du kan vel ikke være pengeinnkrever om du får juling av de som skylder penger? Når tipper det over fra å være erfaren og respektert kriminell til å bli en gammal tulling alle ønsker å narre, rane eller utfordre? Sikkert kult å være kriminell tidlig i 20 åra og kanskje et stykke inn i 30 åra men når alle dine tidligere venner er etablerte, har familie, eier egen bolig, får stadige opprykk i jobben og skaper seg flotte liv mens du stadig må inn på soning, blir forsøkt banket opp eller ranet eller merker at selv de pur unge kriminelle ikke lenger har respekt for deg da er det neppe fett å være gængster? Og hva skjer med gamle erfarne kriminelle som forsøker å beholde sitt narkoimperium? Vil ikke unge kriminelle være mer sultne og mer krigerske og mer gærne slik at de før eller siden overtar butikken og du sitter igjen ribba if even that?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når inntreffer "pensjonsalderen" for tunge kriminelle? Du kan vel ikke være pengeinnkrever om du får juling av de som skylder penger? Når tipper det over fra å være erfaren og respektert kriminell til å bli en gammal tulling alle ønsker å narre, rane eller utfordre? Sikkert kult å være kriminell tidlig i 20 åra og kanskje et stykke inn i 30 åra men når alle dine tidligere venner er etablerte, har familie, eier egen bolig, får stadige opprykk i jobben og skaper seg flotte liv mens du stadig må inn på soning, blir forsøkt banket opp eller ranet eller merker at selv de pur unge kriminelle ikke lenger har respekt for deg da er det neppe fett å være gængster? Og hva skjer med gamle erfarne kriminelle som forsøker å beholde sitt narkoimperium? Vil ikke unge kriminelle være mer sultne og mer krigerske og mer gærne slik at de før eller siden overtar butikken og du sitter igjen ribba if even that?
Vis hele sitatet...
Tenker at når du er 50+ og fortsatt ikke har kommet deg på det nivået at du har organisert deg og har en operasjon du og et nettverk tjener penger på er du fucked. Da kan du ikke lenger fly rundt og tjene penger på salg eller raning av andre dealere sitt stæsj. Du blir rett og slett så gammel at mange ting å tjene på er off the table.
Om en mann på 50-60 har en komfortabel stilling og tjener greit eller mer og samtidig investerer i shipments med f.eks Hasjisj eller Cannabis - og dette er viktig - Man må sørge for å ha skikkelige, troverdige, lojale og langsiktig tenkende partnere som hjelper med anskaffelsen i landet varene kommer fra, smuglingen over grenser og gjerne distribusjonen i Norge. Hvis det er tilstrekkelig store partier.

Eller man kan kjøre en dyrkeoperasjon, men sånt vet jeg ikke en dritt om. Enda

Om du har et organisert og ordentlig opplegg og partnere du kan stole på trenger du realistisk sett ikke å pensjonere deg, for du tar høy økonomisk risiko. Det kommer til å renne store penger inn så lenge alt går som det skal, Det blir som aksjer som bare vokser med minimal fysisk innsats
Sist endret av krystallkongen; 9. mai 2020 kl. 22:05.
Mitt svar vil nok være; Ja
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Har dessverre drevet med en god del kriminalitet. Det har så og si alltid vært narkotikaforbrytelser i jakt etter profitt. Har 4 narkotikadommer og er i soningskø på grunn av siste ting jeg ble tatt for. Omringet av 9 spanere som hadde fulgt med på området og meg.
Arenaen har som regel vært gata (Oslo Sentrum, Gunerius, Grønland) og min erfaring er at gata er skitten, og man kan ikke stole 100% på noen. Pusher man piller, dop, speed og de greiene der er kundene dine som regel alltid ruset, slitne, noen er helt ødelagt av flere tiår med rus. Samtlige er tvers gjennom kyniske som resultat av en knallhard tilværelse blant mye virkelig drøye mennesker. Så og si alle tenker på seg selv, og ville benyttet en hver sjanse til å få mest mulig ut av enhver interaksjon. Folk bøffer, lyver, stjeler om de føler for det.

Heldigvis har jeg aldri blitt utsatt for noe særlig, bortsett fra en gang jeg ble bøffa for 5000 av en fyr jeg hadde handlet av 15+ ganger tidligere. Han ble mer og mer hekta på dop og til slutt blakket han seg og lurte meg for å få penger til et par kuler (tipper jeg).
Har dog sett utrolig mye stygt blitt gjort mot andre, folk, og jeg har nok gjort noen kjipe ting selv, men da alltid ruset. Som om det er noen unnskyldning. Man ser en gang i blant fine og genuint snille gester på gata, men til syvende og sist tenker jeg at folk er nådeløse. Stakkars de eldre junkiene som ikke har så mye å stille opp med, de blir ofte utnyttet.
Vis hele sitatet...

Haha. Ja å sitte nesten overrasket etter fire narkotika dommer for å løpe bags i sentrum. Å møte narkomane daglg på jakt etter rus høres ok+ ut though
En bok/lydbok som heter politi og røver er noe du absolutt burde sjekke ut! Handler om tveitagjengen og alt rundt på 80-90 tallet. Helt konge!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes hele det innlegget var sjukt. Banke opp folk for penger. Kjøpe hasj sammen med moren sin i ungdomsskolealder?
Kanskje livet ville vært annerledes om barnevernet hadde vært koblet inn? Høres ikke bra ut å røyke hasj med moren sin i skolealder. Men det er jo stort at han forsøker å snu ryggen til kriminalitet når det er den eneste hverdagen han kjenner.
Vis hele sitatet...
Barnevernet var innblandet i to perioder, fra jeg var 11-13 og 16-17

I den siste perioden var de desverre mest opptatt av at jeg røyka hasj, de ga faen I at mora mi hadde psykiske lidelser.

Når det gjelder å røyke hasj med foreldre så har jeg delte meninger om det. Mulig jeg oppretter en tråd om det. Det er positive og negative sider ved det.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som du har hatt en tøff start på livet. Da er det ekstra stort at du klarer å legge dette bak deg å gå videre. Trist at ikke barnevernet klarte å gi den hjelpen dere trengte og heller valgte å fokusere på hasjen alene. Går det bra med deg og moren idag? Du må gjerne lage en ny tråd for du kan sikkert gi ganske unikt innblikk i en verden mange av oss ikke kjenner. Og kanskje kan det hjelpe folk som så altfor godt kjenner den verden. At du jobber for et bedre liv mener jeg. Kanskje får andre troen og håpet tilbake av å lese det du skriver.
Sitat av daman123 Vis innlegg
Haha. Ja å sitte nesten overrasket etter fire narkotika dommer for å løpe bags i sentrum. Å møte narkomane daglg på jakt etter rus høres ok+ ut though
Vis hele sitatet...
Forstår ikke hva du ville frem til med innlegget? Kan du omformulere?