Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2446
Anonym bruker
"Velkommen Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skulle ha mottatt noen penger anonymt, men ser nå at f.eks på localbitcoins så krever de nå at man identifiserer seg med navn, bilde osv for å kunne både sende og kjøpe bitcoins.. noen som vet om noen enkel side som man kan være helt anonym på? (Tenker da på anonym iforhold til den som sender pengene).

Eller er det noen andre enklere måter å motta penger anonymt på?
Du kan vel opprette wallet en annet sted enn localbit?så sende fra localbit til den andre wallet, gjerne flere, og så selge bitcoinsa? Da er det vel ikke mulig å finne ut hvor/hvem pengene kommer fra?
Sitat av Sacshef Vis innlegg
Du kan vel opprette wallet en annet sted enn localbit?så sende fra localbit til den andre wallet, gjerne flere, og så selge bitcoinsa? Da er det vel ikke mulig å finne ut hvor/hvem pengene kommer fra?
Vis hele sitatet...
Er det alvorlig nok til etterforskning og dem ber localbitcoins om informasjon får dem jo vite hvem avsender er.
Hvordan mottaker konverter disse bitcoinene til cash eller andre ting kan også spores ved transaksjonsanalyse om konverteringspunktet er en større tjeneste som krever kyc. Noe de fleste seriøse aktører krever pga gjeldende hvitevaskingslover.


Til TS: skal du kjøpe bitcoin eller bare motta?

Skal du bare motta så holdee det med wallet software som electrum, breadwallet, samourai wallet etc.

Skal du kjøpe og gjøre dette anonymt mot cash så ville jeg gjort dette direkte med en selger. Finnes forum der ute hvor selgere og kjøpere kan kordinere og enten møtes i person for overføringen eller gjøre dette via nett.

Bare ikke bli lurt eller ranet.
R.i.p 23.04.2021
Crypto thumbler gjør krypten din usporbar.

Sitat av Tarm Vis innlegg
Crypto thumbler gjør krypten din usporbar.
Vis hele sitatet...
Finnes på darknet ,ikke lov å lenke til darknet her så søk og les deg opp er et hint..

Wikipedia er visst lov å lenke til: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cryptocurrency_tumbler

Forklarer hva thumbling er for noe.
Hvor du finner servicen får bli opp til deg.
Sist endret av Tarm; 25. april 2020 kl. 00:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Crypto thumbler gjør krypten din usporbar.



Finnes på darknet ,ikke lov å lenke til darknet her så søk og les deg opp er et hint..

Wikipedia er visst lov å lenke til: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cryptocurrency_tumbler

Forklarer hva thumbling er for noe.
Hvor du finner servicen får bli opp til deg.
Vis hele sitatet...

Til informasjon så gjør ikke alle deg usporbare. Finnes analytiske verktøy som sporer gjennom mange slike tjenester ved å analysere input/output over tid.

Du kan også møte på problemer når du evt skal ha ut fiat og det viser seg at bitcoinene dine har vært gjennom en thumbler tjeneste.
Sist endret av svaart; 25. april 2020 kl. 09:48.
Sitat av svaart Vis innlegg
Til informasjon så gjør ikke alle deg usporbare. Finnes analytiske verktøy som sporer gjennom mange slike tjenester ved å analysere input/output over tid.

Du kan også møte på problemer når du evt skal ha ut fiat og det viser seg at bitcoinene dine har vært gjennom en thumbler tjeneste.
Vis hele sitatet...
Tror uansett at vanlige mannen i gaten ikke trenge å bekymre seg nok til å gjøre noe mer tiltak enn å kjøpe fra f. Eks. Localbitcoins og overføre til egen wallet, deretter overføre til wallet på tails på usb-stick. Hvis man derimot kjøper store kvanta/selger så burde man kanskje ta ekstra forhåndsregler og vurdere å tumble coinsa.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Tror uansett at vanlige mannen i gaten ikke trenge å bekymre seg nok til å gjøre noe mer tiltak enn å kjøpe fra f. Eks. Localbitcoins og overføre til egen wallet, deretter overføre til wallet på tails på usb-stick. Hvis man derimot kjøper store kvanta/selger så burde man kanskje ta ekstra forhåndsregler og vurdere å tumble coinsa.
Vis hele sitatet...
Problemet kommer når man skal gå over til kontanter igjen. De større børsene bruke analyseverktøy som flagger transaksjoner som har vært innom darknet markets, thumblere og andre tjenester.

Når det kommer til thumblere så kan du også vøre så uheldig å få enda svartere btc tilbake på den andre siden. Noe som ikke gjør situasjonen noe bedre.

Snakker forsåvidt av erfaring da dette er det jeg jobber med.

Skal man forholde seg anonym i alle ender så må man ta en god del tiltak og vil da anbefale å bruke en annen valuta enn bitcoin som monero foreksempel som er laget for å holde transaksjoner anonyme.

Bitcoin er ikke anonymt.
Anonym bruker
"Velkommen Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det anonymt å motta penger fra noen andre med electrum? Altså vil den som sender pengene få vite hvem mottaker er?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det anonymt å motta penger fra noen andre med electrum? Altså vil den som sender pengene få vite hvem mottaker er?
Vis hele sitatet...
Er helt avhengig av hvordan dem har behandlet midlene før dem kommer til deg.

Ett scenario.

Bruker A kjøper btc hos coinbase med sin konto.
Bruker A overfører fra sin coinbase konti til Electrum.
Bruker A overfører fra sin electrum wallet til bruker B.

I dette tilfellet vet coinbase og muligens myndigheter som kan hente inn informasjon ved ulovligheter hvem bruker A er.
Dem kan analysere transaksjonene fra coinbase for å se om det er sannsynlig at bruker A også eier addressen i Electrum.

Bruker B er trygg her med mindre bruker A snitcher på bruker B.

Så om du ikke gir bruker A noe som kan identifisere deg ser jeg ikke hvordan noe skyld kan lande på deg. Blir bare synsing.

Bruker du et pseudonym, vpn og kryptert chat eller lignende under kommunikasjonen og deler bare bitcoin addressen din så vet ikke Bruker A noe nevneverdig.

Om du skriver en konkret hypotetisk handling her for hva Ola nordmann. Hypotetisk sett skal bruke disse midlene til så blir det kanskje lettere å svare.
Sist endret av svaart; 25. april 2020 kl. 15:14. Grunn: Tillegg
Anonym bruker
"Velkommen Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av svaart Vis innlegg
Er helt avhengig av hvordan dem har behandlet midlene før dem kommer til deg.

Ett scenario.

Bruker A kjøper btc hos coinbase med sin konto.
Bruker A overfører fra sin coinbase konti til Electrum.
Bruker A overfører fra sin electrum wallet til bruker B.

I dette tilfellet vet coinbase og muligens myndigheter som kan hente inn informasjon ved ulovligheter hvem bruker A er.
Dem kan analysere transaksjonene fra coinbase for å se om det er sannsynlig at bruker A også eier addressen i Electrum.

Bruker B er trygg her med mindre bruker A snitcher på bruker B.

Så om du ikke gir bruker A noe som kan identifisere deg ser jeg ikke hvordan noe skyld kan lande på deg. Blir bare synsing.

Bruker du et pseudonym, vpn og kryptert chat eller lignende under kommunikasjonen og deler bare bitcoin addressen din så vet ikke Bruker A noe nevneverdig.

Om du skriver en konkret hypotetisk handling her for hva Ola nordmann. Hypotetisk sett skal bruke disse midlene til så blir det kanskje lettere å svare.
Vis hele sitatet...
Jeg bryr meg ikke om myndigene kan finne ut hvem jeg er. Det eneste som er viktig er at den som sender meg penger ikke finner ut hvem jeg er. Skal ikke gjlre noe ulovlig, men vil være anonym allikevel. Og det kan man vel dersom man får tilsendt pengene til electrum?
Så kan jeg heller overføre fra electrum til den mindre anonyme localbitcoins etterpå?
Anonym bruker
"Intolerant Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøpte bitcoins hos localbitcoins i natt, enda ikke fått de..
Usikker på om det er fordi bank overføringen ikke har kommet til personen enda og ikke kommer før på mandag eller om det er scam..
Personen hadde 100% feedback score, over 100 transaksjoner men kun 6 trusted..

Noen som vet?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bryr meg ikke om myndigene kan finne ut hvem jeg er. Det eneste som er viktig er at den som sender meg penger ikke finner ut hvem jeg er. Skal ikke gjlre noe ulovlig, men vil være anonym allikevel. Og det kan man vel dersom man får tilsendt pengene til electrum?
Så kan jeg heller overføre fra electrum til den mindre anonyme localbitcoins etterpå?
Vis hele sitatet...
Jepp, avsender vet ikke hvem du er med mindre du deler dette med dem.

Jepp det kan du.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøpte bitcoins hos localbitcoins i natt, enda ikke fått de..
Usikker på om det er fordi bank overføringen ikke har kommet til personen enda og ikke kommer før på mandag eller om det er scam..
Personen hadde 100% feedback score, over 100 transaksjoner men kun 6 trusted..

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Bankene fungerer dårlig i helgene, du får nok ingenting før tidligst mandag.
Er nok ikke scam.
Sist endret av svaart; 25. april 2020 kl. 16:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror den beste løsningen på anonym krypto er cash for krypto f2f. Funker fett for min del.

Liten sidespor. Var en sak i Sverige for litt siden hvor Safello hadde sendt mailer til sine kunder hvor de hadde mistenkt at midlene hadde gått til kriminelle osv. Spørsmål om tid før kryptomarkeder blir strengere regulert.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skulle ha mottatt noen penger anonymt........eller er det noen andre enklere måter å motta penger anonymt på?
Vis hele sitatet...

Er vel en grunn til det. Ønsker man egentlig en verden der de som finansierer terror og driver narko-, våpen- og slavehandel kan operere fritt uten risiko? De som tror de ønsker det vet ikke sitt eget beste.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Man kan like godt si nøyaktig det samme om de som tror de ønsker en verden der dine minste pengebevegelser kan overvåkes fritt av diktatorer, totalitære regimer, og for den saks skyld kriminelle.