Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 8301
Ta tenker jeg alt fra butikksjefer i dagligvarebutikker til elkjøp å bilselgere osv..

tjener de godt?
Veldig individuelt fra butikk til butikk. I Kiwi tror jeg ikke du kan få like mye overskudd som i en rema-1000 butikk, for i Kiwi hjelper selskapet deg dersom du går i underskudd, det gjør dem ikke i Rema til samme grad. Jo mer man selger for, jo mer tjener man, men det er høy etterspørsel for de største og beste butikkene, så for å få dem, så er du nødt til å være en flink sjef, som både motiverer de ansatte og jobbet systematisk. Dette tilsier at dersom du ønsker å tjene godt som butikksjef, må du ofte jobbe mer enn man ville gjort i en "9-5" jobb, men lønnen kan være svært bra. Skal ikke nevne navn, men en bekjent som er butikksjef for en Rema-1000 tjente godt over 8 millioner i fjor.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er nok ganske så bransjespesifikt. Kan vel egentlig ikke snakke for andre enn meg selv, 350k året butikksjef i en av de større matvarekjedene. Uten utdanning, stilling i en vanlig kjede som butikksjef - nei, du tjener ikke "godt".
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er nok ganske så bransjespesifikt. Kan vel egentlig ikke snakke for andre enn meg selv, 350k året butikksjef i en av de større matvarekjedene. Uten utdanning, stilling i en vanlig kjede som butikksjef - nei, du tjener ikke "godt".
Vis hele sitatet...
Hvilken kjede om jeg får spørre?
Jeg regner med at man som butikksjef har en form for bonusutbetaling om man når budsjett satt av hovedkontor f.eks. Eller at man får en viss prosent av resultat etter skatt.
Jeg har en startlønn på 360 000kr, maksimalt 12 000kr bonus i måneden.
Ingen relevant utdanning. Har fagbrev fra en helt annen bransje.

Liten butikkjede. Elektronikk.
Sist endret av TopGun; 29. januar 2018 kl. 00:33.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Butikksjefen på min regions beste Kiwibutikk tjente 1.1 mill i 2015. Så tipper alt fra 400k til 1100k er mulig.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer an på driftstypen. Er det kjedeeid butikk og du bare er ansatt som butikksjef snakker vi vanligvis 400-700k.

Er det franchise går det på overskuddet til din enhet, noe som gir en mye større variasjon. Alt fra reint tap til 8-10 mill.
Det kan forsåvidt nevnes at de jeg kjenner som er såkalte kjøpmenn i Rema stort sett har 50-70 timers uker.

Har man franchise er det forsåvidt ganske vanlig å ansatte en stakkars 18-20 åring som butikksjef i særskilt ledende stilling på minstelønn som må jobbe seg forderva og ta støyten i personal- og klagesaker for franchisetakeren.