Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1153
Hei!
Ble ifjor stoppet i kontroll, og måtte gi spyttprøve på stedet. Denne slo ut positiv, og ble så tatt til stasjonen for blodprøve. Noen uker senere viste det seg at denne hadde for lave verdier og saken ble henlagt, men fikk bot for bruk og besittelse. Hva skjer om jeg da blir stoppet i en ny kontroll og må avgi spyttprøve et par dager etter røyking? Siden jeg ikke er dømt for ruskjøring,og ved ny kontroll kommer jeg heller ikke til å være påvirket mer enn det jeg røyka for et par dager tilbake. Jeg lar det alltid gå minst 2 døgn fra jeg røyker til jeg setter meg i bilen. Røyker i snitt 2-3 ganger i uken to uker i måneden. Røyker sjeldent mer enn en til halvannen joint.
Sist endret av lizardskin; 17. desember 2017 kl. 16:38.
Blir du tatt for bruk mer enn 2 ganger på ett år, så ryker vel lappen uansett om du kjører eller ikke. Da går det på manglende edruelighet, og du må levere rene prøver i 6 mnd før du får lappen tilbake. Lykke til!
Ok, takk for svar! Skal sies at sist jeg ble tatt var bare noen timer etter jeg hadde røyka, egen tråd finnes her på forumet. Hadde vært kjekt om dräger 5000 kunne ha vist nøyaktig hvor påvirket man er, og ikke bare utslag- eller ikke utslag. Mye tid, penger og papirarbeid spart.:-) ekstra kontroller i juletiden nå folkens, kjør forsiktig og forsvarlig.