Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3181
Hallo, har fått mulighet til en jobb i Thailand og er relativt lei av A4 livet mitt hjemme så vil veldig gjerne prøve.

Kan jeg søke om ulønnet permisjon, eller er jeg nødt til å si opp jobben?
Vil i grunn ikke si den opp da det er en bra betalt jobb, som kan være grei å komme tilbake tid da jeg ikke har planer om å være i Thailand i flere år fremover
Er det noe spesifikke regler for ulønnet permisjon?
Ja, du kan søke om ulønnet permisjon. Normalt sett tror jeg ikke arbeidsgiver går med på dette utover ett år. Vil anbefale deg å være frivillig medlem i folketrygden om du har planer om å være utenlands i over ett år så du ikke mister endel rettigheter som folketrygden gir.
Trådstarter
Takk Shanta. Nei tenker vel at de godkjenner maks ett år. Skal ta en prat med arbeidsgiver i morgen. Det er blant annet stilt krav til fullført vgs på bakgrunn av immigrasjonen i Thailand mener man må ha det som expat. Leser litt forskjellig på nett om at folk ikke trenger det likevel, men jeg kvalifiserer til generell studiekompetanse og videre opptak etter 23/5 regelen og realfagkomprtanse regelen. Er dette godt nok tror dere?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
23/5-regelen er ikkje relevant for visumsøknader. Der går det på kva du har papirer på. Det sagt så er Thailand nok i praksis korrupt nok til at det løyser seg om arbeidsgiver kjenner rette folka.

Forøvrig så bør du hugse på heilårs reiseforsikring. Vanlig reiseforsikring dekker kun kortare turer, ala 45 dager.
Sist endret av vidarlo; 31. mai 2017 kl. 22:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Takk vidarlo. Har kontakten ambassaden. Var ikke noe problem, har arbeidsgiver akseptert meg så var det bra nok.

Jobber i forsikringsselskap idag så har det på plass :-D