Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1226
Hei
Lurte på om en link i det nye youtube kommentar systemet kan inneholde et virus. Med det mener jeg at med en gang du trykker på linken blir et virus lastet ned til pc-en din uten at du kan gjøre noe med det? Vil helst være på den sikre siden
Takk!
Sist endret av 123ape3; 15. desember 2013 kl. 12:20.
vet hvertfall at linker i mailer osv, kan inneholde spambots som sender deg fult av eposter hvis du trykker på linken. om det er samme tilfelle med youtube vet jeg ikke, men sjangsen er der og jeg ville ikke ha trykket på noen linker jeg ikke stoler 100% på uansett.
Trådstarter
91 2
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
vet hvertfall at linker i mailer osv, kan inneholde spambots som sender deg fult av eposter hvis du trykker på linken. om det er samme tilfelle med youtube vet jeg ikke, men sjangsen er der og jeg ville ikke ha trykket på noen linker jeg ikke stoler 100% på uansett.
Vis hele sitatet...
ok! Ja, har hørt om det med mail, men ser ikke hvordan en lenke på youtube kan automatisk laste ned virus uten at du godtar nedlastingen eller gjør noe mer for å få den til å starte :/
Sist endret av 123ape3; 15. desember 2013 kl. 12:22.
En link er da vell en link enten den er i en mail, youtube, facebook eller msword?

En link er bare en referanse til en nettside(f.eks.) hvis du trykker på den åpner du nettsiden, og hvis det er en infisert nettside er det mulig at du blir infisert

Ikke trykk på linker du ikke vet hvor fører, spesielt hvis de ser skumle ut
Sist endret av olli408; 15. desember 2013 kl. 12:26.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av olli408 Vis innlegg
En link er da vell en link enten den er i en mail, youtube, facebook eller msword?

En link er bare en referanse til en nettside(f.eks.) hvis du trykker på den åpner du nettsiden, og hvis det er en infisert nettside er det mulig at du blir infisert
Vis hele sitatet...
Korrekt.

I spambot tilfellet så bekrefter man at eposten din er aktiv ved å trykke på lenken og da får man enda mer spam.

Man må godkjenne nedlastinger, man må også kjøre programmet for at koden skal kunne gjøre noe. Unntaket er om programmet som behandler lenken har en feil, f.eks var det problemer med adobe acrobat reader, som gjorde at hvis man åpnet et infisiert PDF dokument så kunne ukjent kode kjøres via et sikkerhetshull.
Trådstarter
91 2
ok, takk for svarene!
Ja det kan det, sikkerhetshull i Java, PDF, Javascript, flash osv kan gjøre at skadelig kode blir kjørt.
Finn heller andre kilder en fra randoms på youtube.
Sist endret av Zherxyl; 15. desember 2013 kl. 13:31.