Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1326
Noen som vet om en bra YouTube serie, nettkurs eller noe sånnt som lærer deg dataprogramering?
En del ameraikanske universiteter har lagt ut forelesninger på nettet, bl.a. Stanford http://www.youtube.com/watch?v=KkMDCCdjyW8. Jeg så på denne serien da jeg begynte med Java. Du kan også sjekke iTunes U.
Hva heter iTunes u kurset?
www.thenewboston.org!

Om du ikke finner noe for din smak der innenfor programmering, vel, da bør du finne på noe annet.
Er det for nybegynnere? Eg er 13 år og har bare scriptet små hello world textboxes med pappa:P
iTunes U har veldig mange kurs, så det er vanskelig å anbefale ett spesielt. Det fra Stanford jeg linket til er et kurs for nybegynnere, men det er et universitetskurs, og dermed ganske omfattende.
Det blir kanskje litt utenfor, men noen av de "programmeringskursene" jeg har hatt mest utbytte av, har jeg tatt ved HiST.
http://itfag.hist.no/public/

Du får nok ikke tatt eksamen siden du er 13 og kursene koster en del, men jeg er såpass fornøyd med utbyttet jeg har hatt at jeg nevner det uansett
Jeg tenker at jeg begynner med Java scripting i eclipse, ettersom dette er er spill Jeff spiller mye, når jeg kan kodene går jeg over til mer avanserte programmer, ved hjelp av C# og C++. Høres dette ut som en grei plan syns dere?
www.lynda.com synes jeg har masse fint materiale innenfor masse språk og platformer. Må dog kjøpe abbonement, men personlig synes jeg det er verdt det på grunn av kvaliteten på innholdet.

Men sjekk gjerne hva de har for det språket du ønsker å lære før du kjøper et abbonement.
For Java anbefaler jeg deg å følge Stanford eller TheNewBoston sine 3 tutorials.
hmm dette hørtes meget fristende ut.. tenke tenke..
Jeg går nok for thenewboston sine tutorials