Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  99 10841
Kom over dette nettopp
http://www.vgtv.no/#!id=55537

«Kan aabnes i 2012» skrev en tidligere ordfører i Sel kommune på en pakke fra 1912. Nå har det gått 100 år, og pakken skal åpnes nå på fredag. VGTV sender live fra pakkeåpningen fra klokken 18:00 denne dagen. Hva tror du det er i pakken? Og hvorfor måtte det gå 100 år før pakken kunne åpnes opp? Se minidokumentaren om den hemmelige pakken.
Vis hele sitatet...
Jeg synes dette er meget spennende og lurer fælt på hva som er i denne pakken, hva tror dere?
Kjenner jeg historien rett er det en bunke dokumenter som er redusert til null i verdi pga av avtaler som ikke gjelrer lengre osv.
Om man er heldig er det noe mer mer spenst, som beviset på at han var megapedofil og hobbyfotograf, og det blir nok en flekk på norges historie.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvorfor åpne den halveis ut i 2012 når de kunne åpne den 1 januar?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Hvorfor åpne den halveis ut i 2012 når de kunne åpne den 1 januar?
Vis hele sitatet...
Pakken ble overlevert den 26.august 1912, så jeg tenker at kommunen vil komme så nær datoen som mulig. Siden 26. i år er en søndag, blir fredag den nærmeste arbeidsdagen.
Sitat av Sio Vis innlegg
Pakken ble overlevert den 26.august 1912, så jeg tenker at kommunen vil komme så nær datoen som mulig. Siden 26. i år er en søndag, blir fredag den nærmeste arbeidsdagen.
Vis hele sitatet...
Det er korrekt. Men jeg synes virkelig de kunne "jobbe" en times tid på Søndag og åpne pakka den dagen, slik at de faktisk har ventet i 100 år og ikke 100 år minus 2 dager.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det er korrekt. Men jeg synes virkelig de kunne "jobbe" en times tid på Søndag og åpne pakka den dagen, slik at de faktisk har ventet i 100 år og ikke 100 år minus 2 dager.
Vis hele sitatet...
Tror ikke dem kommer til og bruke en times tid om dem skulle ha åpnet på søndag, dem måtte nok ha holdt av hele dagen pga VGTV skal rigge opp og sikkert noen ''viktige'' personer skal vitne åpningen og diverse gjester.

ontopic: Håper det er noe sykt i den pakken, noe som skaper overskrifter og drama. Men er sikkert bare noen papirer med uleselig blekk som ikke er verdt en drit.
Uansett hva den inneholder så synes jeg en ting kan være litt kult/spennende og det er måten han skriver til "menneskene i framtiden på", regner vell det er et brev til å introdusere evt materiell.

Jeg synes det beste hadde vært om det var en hoax og det bare står "hei" inni. Talk of the town og noen har bært æren av å ta vare på noe som er verdiløst.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Off topic. Er ikke mandag nærmere søndag enn det fredag er...
Vis hele sitatet...
Fredag er vel (nesten) beste sendetid, iallefall bedre enn mandag.
Parkettetterligning
Det som hadde vert utrolig tøft (vet ikke noe om personen som sendte pakken) er om han hadde oppdaget et grunnstoff som i dag ikke er oppdaget. Eller en kjemisk revolusjon. Tviler på at det kan være teknologi siden det var så lenge siden. Men det mest sannsynlige er vel en dagbok eller verdipapirer. Det var jo meningen at det skulle være en gave som ville være verdt mye for familien han ga den til i følge dokumentaren.
Jeg vet absolutt ingenting om han som var ordføreri Sel for 100 år siden, f.eks. om han var en morsom fyr eller ikke. Men jeg innbiller meg at ordførere på den tiden var herrer med stiv snipp, både i direkte og overført betydning. Så jeg tviler sterkt på at slike karer drev irl trolling av de som skulle leve 100 år senere.

Ikke vet jeg noe om lokalhistorien i kommunen heller, men jeg gjetter at dette kan dreie seg om dokumenter i en ganske kontroversiell sak som var aktuell den gangen, og der han mente hele sannheten ikke kunne fortelles på 100 år, før alle de impliserte garantert ville være døde. På den annen side står det i vg.no at det er en ganske tung pakke, og den inneholder visstnok noe hardt, så kanskje han rett og slett har samlet sammen en del ting fra 1912 for å gi til framtiden? Omtrent som romskip fra jorden som bringer med seg informasjon om hvordan vi lever her. Spennende er det uansett.
Sist endret av Seasick Pete; 23. august 2012 kl. 21:02.
Weedster star
Og der fikk jeg en slags hjerne orgasme, av og lese hva som kan være inni.:P gleder meg til i morgen. Aldri gledet meg mer til en pakke som jeg gjør nå.
Live stream Pakken åpnes 18:30 hvis jeg har forstått det korrekt.
Dårlig lyd :/
dårlig sang kalles det flaskeposten :P
Hehe. Hun bommet på noen noter der. Er ikke helt uten tekniske problemer denne sendingen her.
Hvorfor sender de dette på engelsk?
Jeg driter i alt det snakket og musikken, jeg vil se pakken. Var redd for at dette skulle skje.
Sist endret av gummiand; 24. august 2012 kl. 18:06.
De sa den skulle åpnes 18:00 ! Faen asså!
Er vel en times prating/synging igjen før de åpner pakken..
Rundt 18:30 åpnes pakken!
''Åpnes 18:00!'' Right ..
Pakken skulle vel åpnes 20.00? Det leste jeg i går ihvertfall! to timer med tull og tøys, taler osv.. Det er ikke en konfirmasjon dette her as. Hadde vært kult med noe som sjokkerer litt, blir bare å vente og se. Tid er alt.
Håper pakken er fylt med noe verdiløst, bare så alle talene skal bli verdiløse de også.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Håper pakken er fylt med noe verdiløst, bare så alle talene skal bli verdiløse de også.
Vis hele sitatet...
Talene er ikke bare på grunn av pakken.
Sendingen føles ganske amatørmessig...
De ser ut til å skru av lyden når folk klapper, det var snillt.
under videobildet kan man velge noe som heter ''pakken flyttes'' Er dette også live?
Da er det ihvertfall 1,5 timer til pakken åpnes
Sist endret av gummiand; 24. august 2012 kl. 18:16.
Sitat av gummiand Vis innlegg
under videobildet kan man velge noe som heter ''pakken flyttes'' Er dette også live?
Vis hele sitatet...
Det er det som har skjedd tidligere.
Til informasjon: Pakkeåpningen samkjøres med 400-årsfeiring til Slaget ved Kringen, og det er derfor vi får se alle disse kulturinnslagene og talene.
Sitat av gummiand Vis innlegg
under videobildet kan man velge noe som heter ''pakken flyttes'' Er dette også live?
Da er det ihvertfall 1,5 timer til pakken åpnes
Vis hele sitatet...

Da hopper du bakover i sendingen til et bestemt tidspunkt om jeg ikke tar helt feil.
Sist endret av Mkvarner; 24. august 2012 kl. 18:17.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Håper den jævla pakken åpnes snart.
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Rundt 18:30 åpnes pakken!
Vis hele sitatet...
Er du helt sikker, for da rekker jeg en dusj.
*insert tittel her*
Dette kommer til å ta tid...
pakken er sikkert fylt med tlf regninger...
Pakken er fylt med kopperviruset. Vi kommer alle til å dø.
99% av alle som sitter der inne driter nok i mesteparten av det som skjer akkurat nå.
Men var en lur måte å få mange til å følge med på jubileumsfeiringen.
Det ble nevnt litt tidligere at pakken skulle åpnes 18:35.
Det er sikkert miltbrann/anthrax i den
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Men var en lur måte å få mange til å følge med på jubileumsfeiringen.
Vis hele sitatet...
Jepp, min dose med døla-kultur er full allerede.
6:31, nå er jeg lei av ventinga...!

Edit: fy faen, ørene mine kommer til å dø hvis de trekker ut denne norsk-engelsken mer..
Sist endret av Ketenna; 24. august 2012 kl. 18:34.
*insert tittel her*
Sitat av jeppjeppjepp Vis innlegg
Pakken er fylt med kopperviruset. Vi kommer alle til å dø.
Vis hele sitatet...
Miltbrann.
NÅ SKJER DET!!
Nå skjer det
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Miltbrann.
Vis hele sitatet...
Koppervirus, det er historisk sett artigere.
fy fan! that bitch needs to stfu!
*insert tittel her*
Nå skjer det? O.o
Hva var det i pakken?

Edit; Åja, faen trodde dette var en gammel tråd siden jeg så nyheten på vg for noen dager siden...
Sist endret av Marr; 24. august 2012 kl. 18:34.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Live stream Pakken åpnes 18:30 hvis jeg har forstått det korrekt.
Vis hele sitatet...
Så denne posten kl 18:28 haha.
Hvorfor prater de på engelsk egentlig? Sitter hele verden spent og følger med liksom?
Sist endret av Arsis42; 24. august 2012 kl. 18:35. Grunn: Skriveleif