Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2282
Hei,

Kom over denne artikkelen som ble lagt ut for noen minutter siden:
http://www.itavisen.no/889646/paa-de...torrent-filene

Fra 29. februar nødt til å bruke magnet-lenker (vet ikke om de fjerner siden med linkene). Slettingen gjelder dog ikke fra torrents som har mindre enn 10 delere.

Synspunkt?
Sist endret av Spirituell; 13. februar 2012 kl. 13:36. Grunn: leif
Syns det er greit å betale for film og musikk, jeg.
Er ett fett for meg, så lenge det går an å laste ned film og serier.
Finnes andre torrent sider
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Nei, TPB forsvinner nokk ikke med det første.
Poenget med magnet lenker, er at en lenke er så liten at det bruker så liten plass(I forhold til .torrent).
Praktisk eksempel ta med deg hele TPB på en minnepenn, det kan du med magnet lenker

For og utdype litt mer, magnet lenker har ingen filer koblet mot seg, bare ren data.
Sist endret av CodeBarbarian; 13. februar 2012 kl. 13:43.
Jeg klarer ikke helt å se hvordan overgangen til en mindre plass- og trafikkkrevende teknologi vil si at det er "slutt" for et nettsted?
facepalmer mye
Spirituell's Avatar
Trådstarter
Åja, så det er bare .torrent-linkene som blir borte fra siden, mens magnet-lenken forstatt blir? Står at alt på siden blir slettet untatt torrents med <10 sendere... hvor skal vi da finne magnet-lenkene? Litt dramatisk artikkel hvis det er så liten sak, lol.
Sist endret av Spirituell; 13. februar 2012 kl. 13:43.
Spirituell, svar på PM ^^
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Åja, så det er bare .torrent-linkene som blir borte fra siden, mens magnet-lenken forstatt blir? Står at alt på siden blir slettet untatt torrents med <10 sendere... hvor skal vi da finne magnet-lenkene? Litt dramatisk artikkel hvis det er så liten sak, lol.
Vis hele sitatet...
Det er sikkert bare dårlig formulert, ta en titt på http://thepiratebay.se/blog/206

De har sagt det i flere måneder at de skal gå over til magnet lenker, og jeg gleder meg Mindre rot, og en mindre "paper-trail"
facepalmer mye
Spirituell's Avatar
Trådstarter
åja, hehe

mods kan vel slette, bagatell
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Åja, så det er bare .torrent-linkene som blir borte fra siden, mens magnet-lenken forstatt blir? Står at alt på siden blir slettet untatt torrents med <10 sendere... hvor skal vi da finne magnet-lenkene? Litt dramatisk artikkel hvis det er så liten sak, lol.
Vis hele sitatet...
Nei det står at torrents med 1-10 seeders vil fortsatt ha .torrentfilen og magnet slik som det er nå men de med under 10 vil bruke magnet. Magnet linkene er lette å finne siden det er et ikon av en magnet
Sist endret av toxicity; 13. februar 2012 kl. 13:50.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Åja, så det er bare .torrent-linkene som blir borte fra siden, mens magnet-lenken forstatt blir? Står at alt på siden blir slettet untatt torrents med <10 sendere... hvor skal vi da finne magnet-lenkene? Litt dramatisk artikkel hvis det er så liten sak, lol.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker et program som heter bit che, det søker gjennom alle kjente torrentsider på jakt etter link. Da kan jeg bruke min egen torrent til å laste ned fra alle andre.
jeg gir min høyeste anbefaling til dette programmet.

http://convivea.com/product.php?id=2
Men kan vi bruke Utorrent på magnet da?? eller blir alt forandret??
Sitat av steff404 Vis innlegg
Men kan vi bruke Utorrent på magnet da?? eller blir alt forandret??
Vis hele sitatet...
I praksis er alt som før. uTorrent takler det nye formatet.
uTorrent og magnet links fungerer utmerket
Å bytte til magnet er greit for min del. Da slipper jeg å laste ned en torrent fil, og (som jeg har hørt) kan det bli vanskeligere for myndighetene å finne deg.

Èn ting jeg ikke liker er at man ikke kan velge hva som skal lastes ned før downloaden starter, men det kan jo bare fikses på etterpå.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Såvidt jeg vet er det stort sett bare uTorrent som har problemer med magnetlinker. Det vil si, det går helt fint å laste ned det du skal ha, men du får ikke velge filer før etter du har startet nedlastingen. For meg er det ikke et problem.Fører bare til færre torrentfiler jeg må slette etterpå!
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Syns det er greit å betale for film og musikk, jeg.
Vis hele sitatet...
Også er det da heller ikke alt av torrents som er piratkopiert. Blant annet Linux-distroer kan lastes ned via BitTorrent. Dine syn på piratkopiering er helt irrelevante ift. TS sitt spørsmål, som gjaldt overgang fra .torrent til magnet.

Sitat av Taake Vis innlegg
Såvidt jeg vet er det stort sett bare uTorrent som har problemer med magnetlinker. Det vil si, det går helt fint å laste ned det du skal ha, men du får ikke velge filer før etter du har startet nedlastingen. For meg er det ikke et problem.Fører bare til færre torrentfiler jeg må slette etterpå!
Vis hele sitatet...
Når nedlastingen har startet kan du trykke "files" taben, høyreklikke de filene du ikke ønsker å laste ned, og trykke "don't download".
Blir spennende om rettighetshaverne kommer opp med en måte å utnytte dette på. Trorrent filer deler en datamengde i flere deler, og inneholder en hash verdi for hver del. Hvis noen sender deg en korrupt del, så er det lett å identifisere.

Siden magnet linker bare har en stor hash for hele filen, hva hvis noen sendte deg en korrupt del? Eneste indikatoren er at hashen ikke stemmer. Blir det ikke vanskelig å finne ut hvem som driver å sender slik dårlig data...

Hva hindrer noen fra å bare sende ut random data, så alle nedlastinger blir korrupte?