Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 687
hvilken datadeler kan egentlig spores? og finnes det noen form for bitteliten GPS dings som kan gjemmes på data deler sm GPU?

jeg lurer på dette pga. hvis noen stjeler fra meg så vill jeg finne h*n, så de kan få levere delen tilbake!

jeg har et formål med denne tråden, og det er og få folk til og føle seg trygge på store lan osv. ved og finne ut hvordan de kan finne igjenn de som stjeler fra dem!

ja, jeg vet at det finns reiseforrsikkring, men hvor digg hadde det ikke vert og blitt frastjelt noe, for så og få det igjenn på forrsikkring. og derreter finne igjenn den stjålene delen og få djevelen som tok den til og angre litt?
Ja det finnes sporingsenheter for datamaskiner, men disse er svært dyre, og prisen på en datamaskin rettferdiggjør normalt sett ikke det.

Så da kommer det mer an på hvor sensitive filer man har på maskinen.

Det vil med andre ord ikke være en god idé i forbindelse med LAN-treff.
En annen ting som er viktig å tenke på er: GPS virker veldig dårlig innendørs! Så har noen stjålet noe fra på f.eks. TG så hjelper det ikke stort.