Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 17429
Blandt private brukere, om du er heldig, og diverse utenlandske butikker. Sender du Cooperman en meldig tror jeg han selger det.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Blandt private brukere, om du er heldig, og diverse utenlandske butikker. Sender du Cooperman en meldig tror jeg han selger det.
Vis hele sitatet...
Jeg kan bekrefte at Cooperman selger perklorat, bare send ham en e-post. Jeg kjøpte dog 2,5 kg hos pyro-stuff.com og det gikk fint bortsett fra at det stod 1 måned i tolla.
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Jeg kan bekrefte at Cooperman selger perklorat, bare send ham en e-post. Jeg kjøpte dog 2,5 kg hos pyro-stuff.com og det gikk fint bortsett fra at det stod 1 måned i tolla.
Vis hele sitatet...
Stått i tollen mens PST har undersøkt deg, får sikkert invitasjon til samtale snart
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!
Vil bare meddele at Keten scammet meg og en kompis.. Han sa han skulle sendt den for 2 måneder siden men den har aldri kommet, Og han svarer heller ikke på mail...
Så da lurte jeg på om noen av dere hadde noen sider å dele med meg?=) Som fortsatt selger chems
Tar gjerne imot en PM
-MEC
Håper det går ann å spørre om hvordan skaffe kjemikalier til rein kjemi også, har blitt ganske interessert i organisk kjemi i tillegg til pyroteknikk, og har lyst til å utføre litt synteser ettervært, men hvor kan jeg få tak i kjemikalier som ulike karboksylsyrer (andre syrer også), alkoholer og ulike molekyler ? Ser at de har veldig stort utvalg her: http://www.elementalscientific.net/s...ld=description noen som har erfaring med denne butikken, hvis ikke setter jeg pris på forslag til andre butikker også Jeg vet at det er noen her som driver med en del kjemi, hvor skaffer dere kjemikalier (hvis dere kjøper fra utlandet, hvordan går dette i tollen hvis det blir regnet som litt "farlige" ting?
Joda, keten er bare jævla treige. Jeg bestillte tidlig i april og henta pakken på postkontoret i dag...
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
Hei!
Vil bare meddele at Keten scammet meg og en kompis.. Han sa han skulle sendt den for 2 måneder siden men den har aldri kommet, Og han svarer heller ikke på mail...
Så da lurte jeg på om noen av dere hadde noen sider å dele med meg?=) Som fortsatt selger chems
Tar gjerne imot en PM
-MEC
Vis hele sitatet...
Har halve familien død? Om ikke, er det nok noen måneder igjen å vente.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Håper det går ann å spørre om hvordan skaffe kjemikalier til rein kjemi også, har blitt ganske interessert i organisk kjemi i tillegg til pyroteknikk, og har lyst til å utføre litt synteser ettervært, men hvor kan jeg få tak i kjemikalier som ulike karboksylsyrer (andre syrer også), alkoholer og ulike molekyler ? Ser at de har veldig stort utvalg her: http://www.elementalscientific.net/s...ld=description noen som har erfaring med denne butikken, hvis ikke setter jeg pris på forslag til andre butikker også Jeg vet at det er noen her som driver med en del kjemi, hvor skaffer dere kjemikalier
Vis hele sitatet...
Vel, eBay er fint til mye rart. Anbefaler å bruke engelsk eBay, da kan du spare mye på frakt. eBay har forresten en egen kategori for kjemikalier, som gjør det lettere å søke. LP Chemicals har bra priser, men ikke et alt for stort utvalg. Vår alles kjære Keten har bra priser, enormt utvalg og kan skaffe en del utenom standardutvalget sitt, men som kjent tar det ei veldig god stund fra du har betalt til du (eventuelt) får pakken i posten. Artcraft Chemicals har mye snasne greier, organiske kjemikalier man ikke finner over alt og edelmetallsalter (Pd, Pt, Rh, Au, Ag bl.a.). Palladium og platina brukes i katalysatorer i organisk kjemi. De har også palladium på kull (Pd/C), en meget aktiv katalysator som brukes til hydrogenering. Med Pd/C kan mange katalytiske hydrogeneringer (som med andre katalysatorer foregår under veldig høyt trykk) utføres ved atmosfærisk trykk. Her finnes en liste over forskjellige kjemikalier og hvor man kan skaffe de, som kan være nyttig.

Så må vi heller ikke glemme de lokale butikkene, var på Biltema her om dagen og kjøpte klorin (10 kr/L), natriumhydroksid, kalsiumklorid (av tilsynelatende god kvalitet, den på Coop Obs er veldig... skitten), aceton pluss litt til som jeg ikke kommer på. I tillegg har de natriumhydrogensulfat og natriumkarbonat i bassengavdelingen, og xylen, rødsprit og etylenglykol sammen med maling og bil-greier.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som kan sende meg en pm om hvor man kan få tak i hydrogenperoksid?
Trenger ikke være ren, men konsentrasjonen bør være ihvertfall 30 %.