Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  125 16564
Har nettopp flyttet inn i Oslo sentrum, mulig dette er ett idiotisk prosjekt, men jeg har lyst å prøve å snike ett par måneder og se om dette kan være lønnsomt i lengden.

Jeg er ikke student dette året jeg og jeg syns 2000kr er en ganske stiv pris å betale i måneden for å reise kollektivt. Jeg har tatt kollektivt i alle år og jeg har opplevd kontroll 1 gang i livet mitt. Da hadde jeg heldigvis billett.

Noen som har noe erfaring med dette? Fins det noen måter å finne ut hvor og når det er kontroll osv? Noen som vet hvor det er kontroll ofte etc...

Er forresten ikke ute etter moralprekener.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
2000kr? Er det Oslo og Akershus-kort?
Sitat av Buddapower Vis innlegg
2000kr? Er det Oslo og Akershus-kort?
Vis hele sitatet...
Ja, for 10 soner. Og det trenger jeg for å komme meg på jobb.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Nå har jeg ikke så mye erfaring med kontroll på de bussene (grønne busser), men etter det jeg har erfart i Oslo, så er kontrollene periodevis. Noen tider på året, så kan man oppleve flere kontroller i uka, og så kan man gå et helt år uten kontroll.

Men hvis det koster 2000kr for et månedskort, så vil det jo absolutt lønne seg å snike (nå går jeg ut ifra botsatsene i Oslo). Da må du blir tatt 3 ganger på en måned for at du skal gå i minus. 3 X 750 = 2250
Whaaat, i Bergen er studentpris 350,-/mnd, og det gjelder alle typer kollektiv reise innen Hordaland!
Det er jo en organisasjon der du betaler noe slikt som 250 kroner i måneden til en felleskasse, og så betaler organisasjonen for boten du får hvis du blir tatt.