Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1739
Hei, jeg setter sammen en pc til broren min og er nå ferdig. Men jeg lurer på om noen av dere pc experter kan se over den, og evt. fin pusse den. Budsjett er på max 7000,-

Vil hat det beste til den prisen, men helst fra komplett.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-9648EBB7C73D

Takk på forhånd.

EDIT: Skal bare spilles på den for det meste, og se film. MW2 og andre fps spill. Feks Bad company 2 osv. Og den må ha trådløst nettverkskort
Sist endret av ostogskinke; 12. mars 2011 kl. 19:55.
SB er jo ett annet godt valg da. Veldig enkel og OC!
Hvis ikke så ser jo den helt grei ut.

Kanskje velge Corsair PSU?
Rudi, du har peiling vett. Hadde du kunnet satt sammen pcen med bedre PSU, nettverkskort og en billig windows7 64bit?

Og btw, vill den dra MW2 på full grafikk?
Sist endret av ostogskinke; 12. mars 2011 kl. 20:29.
Er 7300,- greit nok?

Da får du jo SB, 1600Mhz RAM og ett HEFTIG skjermkort til å være så billig PC. Du trenger ikke å bytte ut det skjermkortet det med det første for å si det sånn!

Noen av dere vil si at 850W er SYKT overkill, men hvis dere ser på prisen så koster den 20,- mer enn 650W. Og man må nesten ha modulær når man skal ha PSU idag. Så kjøper du denne for 20,- mer så slipper du å kjøpe ny PSU på de fremtidige pcene du skal ha.
Tusen takk, men hvorfor Intel? : )

og det var heller ikke OS her. Trenger et 64bit windows OS, billigst mulig. Og hovedkortet kommer ikke på lager før om en uke. Skulle helst bestilt idag
Sist endret av ostogskinke; 12. mars 2011 kl. 20:42.
Hvorfor ikke intel?
De har jo utrolig gode CPUer. Dessuten så er de nye SB utrolig lett og OC og billige CPUer.

Hvis du ikke skal ha intel så kan du for all del gå for AMD 965. Men hvis jeg skulle hatt ny idag så hadde SB vært veien og gå.
Ok, takk Men har ingen planer om og overklokke. Men kunne du oppdatert listen med trådløst nettverkskort og OS, til ~7000?
Det sier du nå. Det er en genial måte å gi CPU en liten boost på så du slipper å invistere i ny.

Du kan jo bruke bare en sånn. Du vil ikke ha windows fra bukta?
I så fall: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499989

Dog blir jo prisen dyrere.

Det eneste på lista jeg ville kutta ned på hvis jeg måtte var PSU. Men alikavell ikke. Vil nesten ha modulær og skjermkortet vil jeg ha så den ikke blir utdatert så fort. Så enten må du spare litt til og kjøpe en god PC, eller så må du kutte drastisk ned og heller kjøpe ny igjen om ett halvt år ~ 1 år.

Edit; Evt gå ned til 1333Mhz for å spare 200,-
Men fortsatt ikke verdt det. Som sagt, spar.
Sist endret av Ruudi; 12. mars 2011 kl. 20:55.
Tusen takk rudi, du er søt

Trenger hovedkort som dette, men det må være på lager og like bra.

Og må ikke overstige prisen med flere hundre kroner heller.

må også passe tildisse komponentene.

bump123456
Det eneste som er på lager er dette.
Og det er jo litt dyrere + de andre som er på lager er m-ATX.Regner ikke med du vil ha deT?
Sitat av ostogskinke Vis innlegg
Ok, takk Men har ingen planer om og overklokke. Men kunne du oppdatert listen med trådløst nettverkskort og OS, til ~7000?
Vis hele sitatet...
Skal du sitte på trådløst nettverk å spille?

Blir ikke det litt laggete hvis du sitter langt unna ruter?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Skal du sitte på trådløst nettverk å spille?

Blir ikke det litt laggete hvis du sitter langt unna ruter?
Vis hele sitatet...
Funker helt fint så lenge du ikke sitter på 56kpps linje, eller har betong i alle vegger og tak, samt en kinesisk ruter