Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2339
Hei, har nettopp bygget min første PC. Den starter opp, lysene lyser og viftene går. Men når jeg skal koble til en skjerm blir den bare stående i standby. Kan jeg ha gjort noe feil, evt. hva?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja, du kan ha gjort noko feil. Det er veldig få ting som er så enkle at feil er totalt utelukka.

For meir informasjon får du nesten komme med ei deleliste, og korleis ting er sett opp i litt meir detalj.
Gjetter på at du har plugget skjermkabelen i feil utgang. Sjekk at den er koblet i skjermkortet og ikke hovedkortet
Trådstarter
66 8
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, du kan ha gjort noko feil. Det er veldig få ting som er så enkle at feil er totalt utelukka.

For meir informasjon får du nesten komme med ei deleliste, og korleis ting er sett opp i litt meir detalj.
Vis hele sitatet...
Hovedkort; Asus prime B460M-A

Prosessor: Intel i5 10700

Skjermkort; xfx Radeon Rx 5700 XT


Skjermen er koblet med HDMI til HDMI-utgangen til hovedkortet.

Jeg har lys i Skjermkort, RAM, og viftene går, så det ser hvertfall ut som at ting er som det skal, men får ikke noe opp på skjermen

Sitat av Sandybridge Vis innlegg
Gjetter på at du har plugget skjermkabelen i feil utgang. Sjekk at den er koblet i skjermkortet og ikke hovedkortet
Vis hele sitatet...
Nå er jeg sikkert dum, men jeg ser ingen utgang å koble til på skjermkortet?

Ser ut til at jeg gjorde riktig likevel, men takk uansett. Admin kan slette.


(var bare å skru pc av og på mens skjermen var koblet i)
Sist endret av andaab44; 4. juni 2020 kl. 22:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du skal ikke koble skjermen til hovedkortet. Hvis du får bilde av å gjøre det så bruker du skjermkortet som er integrert i hovedkortet. Skjermen skal alltid kobles direkte i skjermkortet!