Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3158
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor er det mulig å finne informasjon om dette?
Googla meg grønn men finner ingenting om det..

Går det på alt av brev, som feks regninger og slikt eller bare brev fra privatpersoner eller hvordan fungerer det?


Venter ett par pakker ifra DW (innenlands) som nå har brukt langt mer tid en folk flest har oppgitt at det tar, så er litt små bekymret for disse pakkene.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor lang tid snakker vi?

Mest sannsynelig kan posten din være forsinket. Har du fått postsperre fungerer det vel sånn at posten har fått beskjed om at post til deg skal holdes igjen for nærmere inspeksjon.. Er det sannsynlig? Njæh, tror du skal være en stor fisk for at de innfører noe sånt innenlands. Men, det hadde ikke sjokkert meg med overformynderiet i dette landet, selv ikke med små mengder - dersom du bor ute i distriktene/lite sted er sjangsen større.

Forbered deg på det værste, men håp på det beste.. du skjønner nok hvor jeg vil med det.

Håper det løser seg for deg!
Kan være svindel fra de du har kjøpt fra? At de ikke har sendt noe pakke i det hele tatt.
Sitat av Anonym28 Vis innlegg
Kan være svindel fra de du har kjøpt fra? At de ikke har sendt noe pakke i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Er alltids en mulighet, men miljøet er ikke stort her til lands og godt rykte er viktig for de som holder på med dette litt mer seriøst.
Har man bestilt ifra en som ikke har noen reviews så er det et sjansespill.

Til TS:
Bor du langt uti ingenmannsland eller litt mer sentralt?
Venta lenge?
Send meg en PM TS

Har muligens samme problem som deg
Sist endret av Anonym28; 4. juni 2020 kl. 17:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Vis du ikke kjøper av en veletablert selger og du ikke dobbeltsjekker på det norske forumet på mørkenettet så er det din egen feil at du blir hussla. 75% er ren svindel. Gjør research før du kjøper.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor lang tid snakker vi?

Mest sannsynelig kan posten din være forsinket. Har du fått postsperre fungerer det vel sånn at posten har fått beskjed om at post til deg skal holdes igjen for nærmere inspeksjon.. Er det sannsynlig? Njæh, tror du skal være en stor fisk for at de innfører noe sånt innenlands. Men, det hadde ikke sjokkert meg med overformynderiet i dette landet, selv ikke med små mengder - dersom du bor ute i distriktene/lite sted er sjangsen større.

Forbered deg på det værste, men håp på det beste.. du skjønner nok hvor jeg vil med det.

Håper det løser seg for deg!
Vis hele sitatet...
Har ikke gått mer en 6 dager med posten nå, så regner med at det kan ta litt lenger tid enn det, sist jeg bestilte noe så tok den lengste pakken 10 dager, den raskeste tok 2.
Mangler også en pakke fra starten av mai som enda ikke er dukket opp.
Ser ut til at den vanlige posten går som normalt så regner ikke med at jeg har noe sperre, men som sagt så finner jeg ekstremt lite informasjon om det på nett, eneste er egentlig bare innlegg ifra freak hvor folk har nevnt det men ingen håndfast informasjon på hvordan det funker, lover og regler rundt det eller noe slikt.

Sitat av Anonym28 Vis innlegg
Kan være svindel fra de du har kjøpt fra? At de ikke har sendt noe pakke i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig er det nok ikke svindel, har kun bestilt ifra trusted vendors som har gode tilbakemeldinger fra 99% av miljøet.

Sitat av EvilSink Vis innlegg

Til TS:
Bor du langt uti ingenmannsland eller litt mer sentralt?
Venta lenge?
Vis hele sitatet...
Bor ikke så veldig sentralt nei og vet jo det har vært litt styr hos posten pga corona og mye pakker/brev.
Har ikke venta mer en 6 dager på disse pakkene så regner med at de vil komme snart, men som nevnt litt lenger opp så mangler jeg en pakke ifra starten av mai, er visst også en del andre som mangler pakker ifra samme dato som meg.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tarm Vis innlegg
Vis du ikke kjøper av en veletablert selger og du ikke dobbeltsjekker på det norske forumet på mørkenettet så er det din egen feil at du blir hussla. 75% er ren svindel. Gjør research før du kjøper.
Vis hele sitatet...
Har bare brukt veletablerte selgere som har fått god rating av de aller fleste.
Så research har jeg gjort masse av.
Anonym bruker
"Digital Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det TS lurer på er om postsperre dekker alle postsendinger sendt hens retning, om alt som har hens navn på blir åpnet og sjekket, ikke hvor sannsynlig det er at hen har blitt scammet. TS har sannsynligvis fått en razzia eller at en sending ble tatt av myndighetene med etterfølgende besøk, så hen mistenker å ha fått postsperre pga det og prøver å finne ut om det går an å omgå det på ett eller annet vis/ evt forstå seg på hvordan det hele fungerer.
R.i.p 23.04.2021
Da er det mest sannsynlig treg postgang. Og de veletablerte ordner reship vis ikke noe skulle skje på 3ukers tid.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det TS lurer på er om postsperre dekker alle postsendinger sendt hens retning, om alt som har hens navn på blir åpnet og sjekket, ikke hvor sannsynlig det er at hen har blitt scammet. TS har sannsynligvis fått en razzia eller at en sending ble tatt av myndighetene med etterfølgende besøk, så hen mistenker å ha fått postsperre pga det og prøver å finne ut om det går an å omgå det på ett eller annet vis/ evt forstå seg på hvordan det hele fungerer.
Vis hele sitatet...
En postsperre dekker alt som er adressert til TS. Dvs at alt blir liggende for kontroll på posten og sendt videre når kontrollen er fullført. Både innlands og utenlands. Du får aldri vite om du har en slik sperre da det er samarbeid mellom politi og postvesenet. En sperre varer som regel i 6mnd opptil 12mnd. Dette kan let testes ut ved å sende pakker til deg selv med fks en pakke paracet eller Ibux.da ser du om noen har fikla med den.
Sist endret av Tarm; 4. juni 2020 kl. 18:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har hørt om en side som heter dinvendorno eller noe sånt .
Er det flere som har brukt/hørt om den?
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym28 Vis innlegg
Har hørt om en side som heter dinvendorno eller noe sånt .
Er det flere som har brukt/hørt om den?
Vis hele sitatet...
Har hørt om den og vært inne på den selv, dette er 1 vendor som har laget egen side.
Men etter å ha sett oppførsel til vendor på annet forum så ville jeg nok ikke anbefalt å bruke den.
Så om det bestilles derfra så mener du at det er scam? Å det du bestiller ikke kommer?

Jeg fikk anbefalt den siden der om jeg skulle bestille noe innlands, men om dette stemmer holder jeg meg unna
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym28 Vis innlegg
Så om det bestilles derfra så mener du at det er scam? Å det du bestiller ikke kommer?

Jeg fikk anbefalt den siden der om jeg skulle bestille noe innlands, men om dette stemmer holder jeg meg unna
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke, så det kan jeg ikke svare på, men vendor i seg selv har vært en del frekk og vist dårlig oppførsel mot flere andre så selv ville jeg ikke bestilt noe ifra hen.
Andre får nesten gjøre opp sin egen mening på vendor, men det er nå min

Ville heller holdt meg til hovedmarkedet som blir brukt om du skal handle på DW.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Styr unna han,arrogant møkaslenger som er overpriset og har lurt fler.
R.i.p 23.04.2021
50/50 ustabil kar har jeg hørt.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis tollvesenet har fått tak i pakken din så får du ikke vite noe før politiet står på døren med en ransakelsesordre. I noen tilfeller så sender de også pakken videre for å dokumentere at du henter den ut på posten. Dette gjorde de i fbm en dopingsak for et par år tilbake.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Du kan ha vært siktet i en sak om post og likevel få drugs i posten rett etterpå.
Postsperre må man finne ut om man har via noe mer håndfast enn at en dw sending er sein/borte, for det skjer der hele tiden
Sist endret av meaculpaUIO; 7. juni 2020 kl. 14:36.
Love, Live and Laugh
11 3
Sitat av Anonym28 Vis innlegg
Har hørt om en side som heter dinvendorno eller noe sånt .
Er det flere som har brukt/hørt om den?
Vis hele sitatet...
—-
Den siden eksisterer ikke lenger🤔
Jeg bestilte noe shit fra Nederland. Trodde det var lovlig. men fant senere ut at det ikke var det. Fikk resten av pakken med klistermerke av Tollen på. Hadde ikke så mye å si var bare snakk om 200kr ca. Men 2 mnd etterpå fikk jeg brev fra politiet om at saken var henlagt. for narkotika. Heldig der. Tror det spørs mye hvor du bor og hvor mye politiet har å gjøre. ser ikke for meg de gjør så utrolige mye med bruker doser. de har nok for lite ressurser til det. Spesielt nå for tiden hvor så mange bestiller på nettet. Bestilte også noe ulovlig innenlands etter jeg bestilte fra nederland. Den har aldri kommet. enten scammet eller stoppet. Håper på Scammet Ser ikke for meg politiet gjør så altfor mye uansett. Bare nekt.