Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4698
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann folksen!

Har en bil som er belånt, samt at det er også tatt pant i bilen.

Hva kan jeg forvente meg av straff om jeg kjører bilen til feks Polen og selger bilen i deler. Og slutter å betale billånet.

Veit at banken tilslutt vil gjøre ett forsøk på å hente bilen, men hva skjer da evt hvis det ikke er en bil å hente.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De vil fortsette å kreve inn lånet såklart hva tror du
Purring-purring-inkasso-tvangstrekk i lønn.

Noe slikt, tenker jeg.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De vil fortsette å kreve inn lånet såklart hva tror du
Vis hele sitatet...

Trodde lånet ville plutselig slette seg, hallo tror du jeg er født igår eller... såklart veit jeg det,

Men det jeg lurte på var om de vil gå til anmeldes i og med at det ikke er noe bil å hente?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ikke fasiten, men slik jeg ser det er bilen bare en sikkerhet for lånet. hvis bilen plutselig forsvinner og banken ikke lengre kan selge bilen for å få tilbake pengene, vil du fremdeles ha gjelden på deg i all overskuelig fremtid. Pluss renter og purregebyrer som baller på seg som tiden går. Videre får du inkassovarsler og du får anmerkninger. Kredittscoren din går ned siden du ikke betaler og du får ikke nye lån og/eller kreditt i fremtiden. Og det ender vell som med mange andre som ikke betaler for seg; med at det trekkes penger fra Lønn som kommer inn på kontoen din, eller fra trygda hvis du ikke har jobb. Kan også resultere i tvangsalg av andre eiendeler...

Tror ikke du blir anmeldt og får noe straff i den forstand, annet enn at du alltid vil være gjeldsslave som ikke klarer å komme seg på beina igjen økonomisk.
Anonym bruker
"Gul Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får si du glemte hvor du parkerte den når de skal hente den.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Men det jeg lurte på var om de vil gå til anmeldes i og med at det ikke er noe bil å hente?
Vis hele sitatet...
Ja. Det er kreditorsvik. Du rår ikkje fritt over ting det er pant i.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hallo tror du jeg er født igår eller..
Vis hele sitatet...
lett å få inntrykk av det når du presenterer en sånn plan.

Det er ikke sånn du kam sone eller noe i stedet.
Dette vil isåfall henge over deg som økonomisk fuck resten av livet, eller eventuelt til det er gjort opp.
Vel hvis du bruker pengene til å betale tilbake lånet så blir jo alt mye bedre.

kreditorsvik straffes vel ikke vanligvis med fengsel, men har vell skjedd når det gjelder ansvarlieg i firmaer og grove saker. Kan jo ende opp med bot kanskje og at gjelda de blir tvangsinndrevet.

Ellers så er det vel ikke så mye, utenom at du kan glemme lån de neste årene. De kan vel og selge andre verdier, slik som andre biler, båter og løsøre.
Anonym bruker
"Tropisk Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor ikke selge bilen utenlands også melder du den stjælt etterpå? Bare husk og øk forsikringsverdien maksimalt rett før.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Eier ikke en shit i Norge, har verken jobb eller noen ting. Enesten jeg sitter igjen er bilen og en haug med lån. Vel og merke så har jeg ikke vært i Norge, på noen år. Men lånet har jeg opprettholdt, men har en bedre bil i landet jeg befinner meg i. Så tenker at tiden er inne for å kvitte seg med bilen
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så er vel ikke purring og innkasso, og de tingen der jeg er redd for. Det er jeg godt kjent med fra før av. Tenker mere på om det blir en anmeldese og at innreisen til Norge kan bli stress akkurat så
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor ikke selge bilen utenlands også melder du den stjælt etterpå? Bare husk og øk forsikringsverdien maksimalt rett før.
Vis hele sitatet...

Tanken har slått meg ,
Er bedre å bare fortsette å betale, den gjelda blir du ikke kvitt ellers med mindre du dauer
Sist endret av freebird; 30. mai 2020 kl. 01:36.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oppholder du deg i norge eller ikke? Om du vil selge bilen i deler trenger du vel ikke dra til polen? Kan bare selge den i det landet du oppholder deg.
Ellers artig lesing
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er vel bare å selge den det? Hva skal de liksom gjøre om du har pengene i kontant og om du driter i inkasso og andre krav?
Ærlig talt så føler jeg litt med deg jeg har selv så mye gjeld at jeg klarer ikke tanken på skattepliktige penger for de skylder jeg allerede..
Du får nok sikkert straff, men den er nok ubetydelig og blir sikkert bare en annent gebyr sin blir trekt på de få kronene du får tilbake på skatten. Synes egentlig det virker som du veit hva du driver med her så vet ikke helt hva du spør om. Men herregud kjør nå på... har man først gravd seg ned sånn som oss så er det lite viktig om hullet er 3 meter eller 5 meter dypt vi sitter jo faen fast neddi der uansett så da kan du sikkert få noen raske kroner hvis du gjør som du beskriver i første post.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forsikring dude, den dekker det. Alle belånte biler via bank/leasing krever kasko. Få den grevd ned, meld den stjålet
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er vel bare å selge den det?
Vis hele sitatet...
Ingen smarte folk betaler for en bil med heftelser. (Sjekkes her https://www.brreg.no/ )
Anonym bruker
"Lilla Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruk forsikringen din, hvis du skjønner
Anonym bruker
"Gul Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å "bruke forsikring" gir ikke TS penger, som vel er målet ?
Det er vel noe som folk gjør hvis f.eks bilen har en feil som er veldig dyr å fikse.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eller blir stjelt om den har kasko som dekker det, evt brann. Vær kreativ
Anonym bruker
"Gul Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Eller blir stjelt om den har kasko som dekker det, evt brann. Vær kreativ"
Tror ikke de pengene havner i ts sin lomme når det er heftelse på bilen, blir nok betalt til banken. Eller tar jeg feil ?
Anonym bruker
"Gul Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lei ut bilen til noen. Det lar seg kanskje også gjøre uten å reise til Norge. Sikkert noen som trenger en bil nå når sommeren nærmer seg.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det stemmer nok. Lite vits å forsikringsvindle noe som ikke er ditt
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
fullkasko, så bare å vrake den da?
Sitat av dggr Vis innlegg
Ingen smarte folk betaler for en bil med heftelser. (Sjekkes her https://www.brreg.no/ )
Vis hele sitatet...
En er jo ikke avhengig av å selge til smarte folk. Har i alle fall aldri solgt en bil eller noe annet (gjendstand) etter det kriteriet.
om verdien av bilen er lavere enn lånet så sitter du nå i saksa uansett.

å melde den stjålet, eller fyre på den osv vil jo bare gi deg den antatte verdien av bilen ihht listepris o.l. og om du har 100 000 i lån og bilen er verdt 70 000 så sitter du fortsatt 30 000 i minus som banken uansett skal ha inn igjen på et vis.

om lånet er lavere enn verdien så er det jo bare å selge den, så betaler du ned lånet. og så sitter du selv med overskytende.

Sitat av FranZe Vis innlegg
En er jo ikke avhengig av å selge til smarte folk. Har i alle fall aldri solgt en bil eller noe annet (gjendstand) etter det kriteriet.
Vis hele sitatet...

om den "usmarte" personen skal kjøpe bilen og selv ta opp lån så blir det stopp.
Sist endret av DSlhm; 2. juni 2020 kl. 11:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Forsikring dude, den dekker det. Alle belånte biler via bank/leasing krever kasko. Få den grevd ned, meld den stjålet
Vis hele sitatet...


Tja planen var vel å selge den i deler i landet jeg befinner meg i, også evt melde den stjelt. Forsikrings pengen går vel rett til lånegiveren?