Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2028
hva syns dere om Modafinil?
er det sånn studie dop ?
har aldri prøvd det men er på tanken om å prøve !
å hvor mange mg er liksom "vanelig" dose?
Anonym bruker
"Orange Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, funker til å gjort unna mye arbeid. Blir jævlig effektiv.

Man burde lage seg en klar plan på hva som skal gjøres, eller er det alltids en risk for at man blir megafokusert på noe du ikke skulle ����
Funker bra as! Tatt på eksamen flere ganger, hehe.
mener huske standard dose var 200mg, men fra 100-300mg er vel vanlig
Hva skal dette middelet hovedsaklig hjelpe for??
Anonym bruker
"Orange Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Narkolepsi og i noen tilfeller ADHD
Synes modafinil er søppel, i bunn og grunn bare koffein som varer lenger. At noen mener de får nevneverdig økt konsentrasjonsevne er imo placebo, blir bare 'litt' mer våken. Varer i minst 20 timer noe som gjør det umulig å holde en normal døgnrytme.

Alt av standard adhd-medisin er milevis bedre.
Sist endret av Åsburgerbro; 7. februar 2020 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Modafinil er ganske subtil i sin virkning, etter min mening egner den seg bedre i studiesammenheng enn ritalin/speed. Sistnevnte er litt for euforisk og distraherende, man er nødt til å ha mye disiplin og veldig lav dosering for å få gjort noe fornuftig. Modafinil har færre bivirkninger og en neglisjerbar nedtur.

Bare ikke bland det med koffein. Disse to forsterker hverandre veldig mye. Jeg fikk forferdelig hjertebank og rastløshet av blandingen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Dette er kun basert på egne erfaringer, men jeg føler Modafinil kan forklares ganske bra på denne måten: du har en oppgave du skal løse, og kan velge mellom Attentin/Adderall/Speed generelt og Modafinil. Om du velger speeden vil du antakeligvis bli ferdig med oppgaven mye raskere enn normalt, mens med modafinil blir du fort sittende like lenge som du ville gjort uten noe i systemet (og krever også samme selvdisiplin). Kvaliteten på arbeidet derimot, er en annen sak. Speeden gir deg bare motivasjon og følelsen av å like det du driver med, mens Modafinil faktisk gjør at du prosesserer tankene bedre (finner ingen annen måte å ordlegge meg på). "Rusen" man får er også såvidt merkbar, og kan sammenlignes med en kopp kaffe. Da jeg skrev mastern drev jeg å vekslet mellom modafinil og speed en periode, og det kom ganske tydelig frem at det var et kvantitet/kvalitet-mønster.

Om du sliter med å klare å konsentrere deg eller mangler selvdisiplin vil nok ikke Modafinil hjelpe deg stort, men feks på en eksamen (der presset som regel er nok til å få deg til å jobbe kontinuerlig) tror jeg det kan utgjøre en betydelig forskjell.
Sitat av Åsburgerbro Vis innlegg
Synes modafinil er søppel, i bunn og grunn bare koffein som varer lenger. At noen mener de får nevneverdig økt konsentrasjonsevne er imo placebo, blir bare 'litt' mer våken.
Vis hele sitatet...
Du kan selvsagt mene hva du vil, men dette er jo så anekdotisk som du får det. Fordi du opplever det på én måte, så antar du at det gjelder alle andre og hevder det må være placebo om de opplever det annerledes enn deg. Mennesker har forskjellig hjernekjemi, tanke/atferdsmønstre og ulike former for konsentrasjonsvansker, derfor kan ulike stoffer og medikamenter kan ha ganske varierende effekt fra person til person.
Sist endret av Snilepisk; 9. mars 2020 kl. 10:23.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har hatt erfaring med å bestille modafinil? Evt hvor fra? Og hva hvis blir stoppet i tollen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som har hatt erfaring med å bestille modafinil? Evt hvor fra? Og hva hvis blir stoppet i tollen?
Vis hele sitatet...
Nå kommer du til å høre folk som har bestilt fra utlandet uten problem, de som har fått noen henlagte saker og røkla som på sine liv sverger at innenlands aktører er den eneste muligheten. Sannheten ligger et sted imellom disse vil jeg tro.

Send meg en pm så kan jeg kanskje hjelpe deg.