Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2177
Hei, vår gamle plasmaTV begynner å ta kvelden og jeg har sett litt rimelige 55" TVer. Er det noen som har noen anbefalinger/kommentarer i prisklassen 5-6000? Er klar over at det er i billigsegmentet, men forestiller meg at det uansett blir en oppgradering fra en mange år gammel 43". Har sett blant annet på disse:

Toshiba 55" UHD Smart-TV 55U6763
Samsung 55" 4K UHD Smart-TV UE55MU6195
LG 55" UHD LED Smart TV 55UJ630V

Bryr meg mest om bildekvalitet, jeg bruker chromecast fremfor Smart TV, og for lyd har jeg egne høyttalere.
Så lenge selv på den Samsung Tv'en før jeg bestemte meg for å legge til et par tusenlapper og bestite en annen model.

Bestilte https://www.elkjop.no/product/tv-og-...-tv-ue55mu8005
Sist endret av Shanta; 29. juni 2018 kl. 13:28.
Kjøp heller en toppmodell fra ifjor..
Trådstarter
14 3
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Kjøp heller en toppmodell fra ifjor..
Vis hele sitatet...
Har du tips om noen spesifikke modeller å se etter? Har dessverre ikke råd til å legge noe mer penger i det, men kan jo gå ned i størrelse til f.eks. 48-50" om det gir noe særlig mer for pengene.
Ingenting i veien med den Samsung modellen du har funnet frem der, du vil bli strålende fornøyd.
Hold deg langt unna Philips, de er elendige på å oppdatere TVene.

Vet ikke hvordan de er på Android TVene men de andre med Philips eget grensesnitt har elendig programvare.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Hold deg langt unna Philips, de er elendige på å oppdatere TVene.

Vet ikke hvordan de er på Android TVene men de andre med Philips eget grensesnitt har elendig programvare.
Vis hele sitatet...
Har en 7 måneder gammel Samsung som ikke har blitt oppdatert heller.
Hva er normalen her?
Sitat av Rosander Vis innlegg
Hold deg langt unna Philips, de er elendige på å oppdatere TVene.

Vet ikke hvordan de er på Android TVene men de andre med Philips eget grensesnitt har elendig programvare.
Vis hele sitatet...
Har denne tven selv, får oppdateringer ca 1-2 gang pr andre måned.

Fin og bra tv til en billig penge, fargene og kvaliteten er ikke noe og klage på og bildet flyter glatt og fint.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Har denne tven selv, får oppdateringer ca 1-2 gang pr andre måned.

Fin og bra tv til en billig penge, fargene og kvaliteten er ikke noe og klage på og bildet flyter glatt og fint.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk også mange oppdateringer det første året så var det stopp. Det er sikkert litt annerledes med Android platformen men inntrykket mitt etter å ha lest litt er at alle modellene utenom toppmodellene bare blir oppdatert 1-2 år etter lansering, og tv er jo gjerne noe man har i 5-10 år før den byttes ut.

Nå får jeg oppdatering ca hvert halvår som kun innfører nye bugs og fjerner funksjonalitet i form av apper som ikke lenger er støttet.

Jeg husker ikke modellnummeret i farten men det var en rimelig 4k tv til rundt 15 000kr.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei

Kaster meg inn her, vi ser også etter samme str/pris klasse. Vil man egentlig se forskjell på 50hz og 100hz når man kjøper 4k uhd tv (led) nå? Blir ikke fotball eller annen sport, film tv og serier vil det bli på denne tv'n
Etter å nettopp ha gått på en tv smell så vil jeg bare informere om at hvis man hadde en high end tv fra før, som godt kan være 8 år gammel (mitt tilfelle) så holder ikke en ny 4k hdr TV i denne prisklassen mål. Du vil savne lyse og skarpe bilder og de er håpløse med f.eks Playstation. Man må opp i 12-14k minimum for en god 4k 55". Anbefaler Sony Xe9005 på det sterkeste.

Jeg endte med å bytte tv to ganger og la på tusenlapper før jeg fant den rette. Takk til elkjøps 50 dagers returrett
Sist endret av Source; 8. august 2018 kl. 23:17.